Percepcja klienta, nieświadome uprzedzenia i podsumowania 2020 [przegląd blogosfery marketingowej #55] - questus

Percepcja klienta, nieświadome uprzedzenia i podsumowania 2020 [przegląd blogosfery marketingowej #55]

Percepcja klienta, nieświadome uprzedzenia i podsumowania 2020

Nowy Rok najlepiej rozpocząć sporą dawką wiedzy i inspiracji! Przybywamy zatem do Was z pierwszym w 2021 r. przeglądem treści z marketingowych i biznesowych blogów i serwisów. Na start, miejmy nadzieję, nowej rzeczywistości wybraliśmy dla Was artykuły m.in. z Brandingmag, The Behavioural Insights Team i HelpScout. Inspirującej lektury!

 

Content Repurposing: My System for Staying Visible – Without Working 24/7

Kaye Putnam,
kayeputnam.com

Tworzenie contentu - jak zaoszczędzić czas i zachować jakość prowadzonych działań?

Tworzenie contentu jest pracochłonnym i czasochłonnym zajęciem – zwłaszcza wtedy, gdy jest częścią większego, bardziej strategicznego procesu. Jak zatem zbudować content marketingowy benchmark dla swoich konkurentów bez konieczności spędzania wielu godzin przed Wordem lub Photoshopem?

Naturalnym rozwiązaniem jest stworzenie zespołu pracującego nad tworzeniem treści. Kaye Putnam na łamach swojego bloga wskazuje jednak, że istnieją także inne sposoby, które pozwolą zaoszczędzić cenny czas – nie powodując przy tym obniżenia jakości prowadzonych działań.

 

Emerging Requisites from 2020

Radu Dandu,
Brandingmag

Najważniejsze treści Brandingmag 2020 roku

Koniec roku to czas rozmaitych podsumowań, także w branżowych serwisach. Brandingmag, piórem Radu Dandu pokusił się zatem o wybór 4 najistotniejszych dla czytelników zagadnień w 2020 roku i przygotował listę najważniejszych treści, jakie pojawiły się na portalu w minionych 12 miesiącach. Wśród wyróżnionych tematów znalazły się:

  • zrównoważony rozwój
  • „powód” w marketingu
  • branding dźwiękowy
  • marketingowa metafizyka

 

Search trends: how will search marketing and SEO evolve in 2021?

Rebecca Sentence,
econsultancy

SEO trendy, jakie zawładną marketingowym światem w 2021 roku

Początek nowego roku jest świetną okazją do przemyślenia swoich dotychczasowych działań marketingowych. To zawsze znakomity fundament do zaplanowania zmian i usprawnień, które wpłyną pozytywnie na funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Z pomocą przychodzi Rebecca Sentance, która opisuje trendy, które zawładną marketingwym światem w 2021 roku. W artykule przeczytacie między innymi o zmianach w SEO.

 

Unconscious bias and diversity training – the evidence

Shoshana Davidson, Hannah Burd,
The Behavioural Insights Team

Szkolenia dla działów marketingu - czy warto?

Szkolenia dla pracowników, także z działów marketingu to niezwykle szybko rozwijająca się gałąź edukacyjnego świata. Ostatnimi czasy ogromną popularnością, zwłaszcza w USA, cieszą się treningi różnorodności (Diversity Training) oraz treningi nieświadomych uprzedzeń (UBT – Unconscious Bias Training).

Oba rozwiązania mają duże grono zarówno zwolenników, jak i sceptyków, którzy podważają ich skuteczność. Badacze The Behavioural Insights Team postanowili zatem sprawdzić, na ile działy marketingu mogą zyskać dzięki tego typu szkoleniom. Tłumacząc jednocześnie, jak zastosować zdobytą wiedzę w codziennej aktywności.

 

It’s Time to Start Using More Video/Motion Creative in Your Marketing

Aden Andrus,
Distruptive Advertising

Wykorzystanie materiałów wideo w marketingu internetowym

Materiały wideo nieustannie zyskują na popularności. Jak jednak przekonuje Aden Andrus w artykule na Disruptive Advertising, kluczem do efektywnego wykorzystania ich w marketingu jest kreatywność. Zwykłe wideo nie przyciąga uwagi konsumentów aż tak, jak rozwiązania bardziej innowacyjne. Z tekstu dowiecie się więc, jakie filmy mogą przynieść najwięcej korzyści dla przedsiębiorstwa.

 

Experts Find that Few Companies Act on Important Customer Suggestions

Philip Piletic,
Customer Think

Experts Find that Few Companies Act on Important Customer Suggestions

Możliwość pozyskania bezpośredniego feedbacku od klienta to jedno z najpotężniejszych narzędzi, które marketerzy uzyskali dzięki rozwojowi Internetu i mediów społecznościowych. Okazuje się jednak, że bardzo rzadko sugerują się oni tego rodzaju opiniami. Dlaczego?

Philip Piletic na łamach Customer Think przekonuje, że wynika to m.in. z przekonania o słuszności własnego postępowania, bez względu na „głosy z zewnątrz”. Co więcej, bardzo często rekonfiguracja towaru, usługi czy choćby kanału dystrybucji jest na tyle problematyczna, że zdaniem wielu, lepiej jest zapomnieć o uwagach klientów niż zaczynać cały proces od początku. Powodem problemów może być także nadmierne uzależnienie od danych pozyskiwanych dzięki technologii – np. Google Analytics.

 

5 wskazówek, jak poprawić jakość danych w analityce internetowej

Mateusz Muryjas,
sprawny.marketing

5 wskazówek, jak poprawić jakość danych w analityce internetowej

Nie od dziś wiadomo, że prowadząc niemal każde przedsiębiorstwo bardzo istotne są dane. Korzystając z nich w mądry sposób, możemy zoptymalizować wiele procesów, a także odkryć niedostrzegalne do tej pory problemy. Ilość danych nie jest jednak gwarantem sukcesu. Stanowczo ważniejsza okazuje się ich jakość.

Z pięcioma wskazówkami jak poprawić jakość danych przychodzi Mateusz Matyjas. W artykule na łamach sprawnego.marketingu podpowiada, z jakich narzędzi warto korzystać, jak eliminować pojawiające się błędy oraz w jaki sposób łączyć dane ilościowe z jakościowymi.

 

Customer Perception and How to Manage It Effectively

Sarah Chambers,
HelpScout

Pomiar percepcji klientów i budowanie pożądanego wizerunku marki

Percepcja klienta na pstrym koniu jeździ. Właśnie dlatego Sarah Chambers z serwisu HelpScout postanowiła zebrać najważniejsze informacje na temat czynników, które wpływają na to, jak odbiorcy postrzegają nasze produkty. Wskazała także sposoby „pomiaru percepcji” i zaproponowała kilkuetapową formułę budowania pożądanego wizerunku marki. Zdecydowanie warto przeczytać!

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy