Storytelling, empatia konsumencka i siła celów [przegląd blogosfery marketingowej #9]

Czas na kolejny przegląd najbardziej wartościowych treści z marketingowych i biznesowych blogów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m. in. z Bloga Jacka Kotarbińskiego, Hotjar Blog, Disruptive Advertising czy Mention. Inspirującej lektury!

 

Click tracking 101: what you need to know to start tracking clicks on your website

Fio Dossetto,
Hotjar Blog

Chcąc sprawdzić skuteczność swojej witryny warto zainteresować się jak korzystają z niej nasi użytkownicy. Pomocne w tym są narzędzia do śledzenia kliknięć. W artykule opublikowanym na Hotjar przeczytacie, jak zabrać się za tego typu działania, z jakich narzędzi korzystać i jak analizować uzyskane wyniki.

 

Marki i storytelling. Jak postrzegają ten temat specjaliści marketingu i komunikacji w Polsce?

Marek Staniszewski,
Marketing przy Kawie

Storytelling jest jednym z najpotężniejszych narzędzi komunikacyjnych, jakich używają współczesne marki. Klienci lubią widzieć prawdziwe emocje pojawiające się w spotach. Marek Staniszewski z Heuristica przeprowadził ostatnio badanie, w którym pokazuje najlepsze praktyki marek i najważniejsze elementy storytellingu, z których korzystają w swoich przekazach.

 

Siła empatii konsumenckiej #customerexperience

Jacek Kotarbiński,
Blog o marketingu

Empatia, emocja należąca do kategorii inteligencji emocjonalnej jest kluczowa dla budowania pozytywnego customer experience. Powinna ona cechować zarówno pracowników marketingu czy sprzedaży, jak i – a może przede wszystkim – pracowników działu obsługi klienta. Jacek Kotarbiński podaje przykład linii lotniczych i niepełnosprawnego pasażera i wyjaśnia, dlaczego empatia konsumencka, którą nazywa matką współczesnego marketingu, jest kluczowa w budowaniu relacji marki z klientem.

 

How to network on Instagram Direct Message

Gary Vaynerchuk,
Gary Vaynerchuk Blog

Instagram w ostatnim czasie jest jedną z najczęściej używanych aplikacji, a każdego miesiąca jej popularność cały czas rośnie. Działać można tam na różne sposoby – publikując  zwykłe zdjęcia, dodając posty do swojej relacji, albo korzystając z prywatnych wiadomości. Jak dobrze używać tych ostatnich, by skutecznie stworzyć własną sieć odbiorców opisuje Gary Vaynerchuk.

 

Why purpose-driven companies do better

Peter Fisk,
The Genius Works

Artykuł Petera Fiska odpowiada na pytania dotyczące sensu i korzyści ze stawiania celu. Autor rozważa przykłady firm, które w swojej strategii zdefiniowały jasny i klarowny punkt, do którego planują dążyć. Według Fiska, organizacje te osiągają największe sukcesy i przyciągają najbardziej wartościowych klientów.

 

Niech o tobie pamiętają: reklamy dynamiczne na Facebooku

Justyna Mądro,
NowyMarketing

Nie musimy nikogo przekonywać, że reklamy to niezwykle cenne narzędzie w pracy marketera. Pozwalają one zarówno przyciągnąć nowych klientów, jak i utrzymać obecnych. Bardzo przydatne okazują się też reklamy dynamiczne, które w pewien sposób przypominają o istnieniu naszego sklepu osobom, które ostatecznie nie dokonały zakupu. O sposobie na wdrożenie takiej reklamy na Facebooku przeczytacie na łamach Nowego Marketingu.

 

Social listening od A do Z – czyli 6 rzeczy, o których warto wiedzieć

Paulina Wałczyk,
Brand24 Blog

Zaledwie 5% firm reaguje na wiadomości i komentarze swoich klientów na portalach społecznościowych. Jak przekonuje Paulina Wałczyk, warto nauczyć się nie tylko słuchać, ale też odpowiadać na to, co mają do powiedzenia inni. Więcej o social listeningu i właściwych reakcjach marek przeczytacie w jej artykule dla bloga Brand24.

 

The 7 Google Ad Extensions You Should Be Using

Ana Gotter,
Disruptive Advertising

W każdej dziedzinie życia warto szukać rozwiązań, które zwiększają skuteczność naszych działań. Nie inaczej jest w pracy marketera – tutaj również znajdziemy mnóstwo czynności, które wymagają stosownych, operacyjnych usprawnień. Ot, choćby w reklamach Google Ads. Ana Gotter opisuje siedem rozszerzeń, których warto używać planując kolejne kampanie, chcąc osiągnąć stanowczo lepsze wyniki.

 

Koniec wymówek! 5 faktów o robieniu filmów telefonem.

Marek Wołynko,
sprawny.marketing

W dzisiejszych czasach content wideo ma bardzo duże znaczenie. Wiele osób nadal jednak podchodzi do tego tematu ostrożnie, wykręcając się brakiem czasu czy budżetu na zakup odpowiedniego sprzętu. Jak przekonuje Marek Wołynko, autor artykułu, nie musimy inwestować kilku tysięcy na kamery, mikrofony i sprzęt do montowania filmów. W wielu przypadkach wystarczy… smartfon!

 

5 Must-do Things to Improve Your SEO in 2019

Robert Katai,
Mention

Zapewnienie witrynie właściwej widoczności w wyszukiwarce jest jednym z najważniejszych działań przy tworzeniu treści na swojej stronie internetowej. Warto więc pomyśleć co jeszcze można zrobić by polepszyć SEO, nie wydając na to jednocześnie wielkich pieniędzy. O pięciu prostych wskazówkach zwiększających skuteczność wyszukiwania pisze Robert Katai na łamach bloga Mention.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej