Przed nami kolejny przegląd artykułów z marketingowej blogosfery! W pierwszy lipcowy weekend mamy dla Was treści m.in. z Brandingmag, Nielsen Insights, bloga Klientocentryczni oraz Marketingu przy Kawie. Inspirującej, letniej lektury!
Success Criteria of Marketing Measurement for The Modern Digital Marketer
Jason Tate,
Nielsen Insights

Choć istotność pomiaru w marketingu była niepodważalna bez względu na okres w historii tej dziedziny, dopiero rozwój technologii dał nam naprawdę szerokie możliwości analityczne. Mimo to, zaledwie 20% marketerów ma przekonanie, że mierzy swoją efektywność w sposób poprawny.
Jason Tate na łamach Nielsen Insights postanowił zatem wskazać kluczowe czynniki sukcesu każdego pomiaru i pomóc specjalistom w ich zmaganiach z raportowaniem wyników.
Raport: Życie zawodowe w popandemicznym świecie
Klientocentryczni,
Klientocentryczni.pl

Pandemia wywołała lawinę zmian zarówno w życiu codziennym, jak i zawodowym. Próbę zbadania ich „rozmiaru” podjęło Boston Consluting Group (BCG), przeprowadzając badanie na temat sposobów pracy i nauki przez ostatnie miesiące.
Jakie są wnioski? Okazuje się, że wiele osób bardzo pozytywnie ocenia zdalną pracę i naukę. Mimo dostrzegania pewnych braków i niedogodności (na przykład konieczności samodyscypliny, utrudnionej komunikacji wewnątrz zespołu oraz zanikających więzi społecznych) aż 61% respondentów byłoby skłonnych zmienić swoją pracę na taką, w której byłaby możliwość pracy hybrydowej. O innych wnioskach z badania przeczytacie w artykule na blogu Klientocentryczni.
Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?
Krzysztof Domeradzki & Krzysztof Polak,
Marketing przy Kawie

Autentyczny Instagram – czy to oksymoron? Krzysztof Domeradzki i Krzysztof Polak, autorzy artykułu przekonują, że niekoniecznie. Posługując się danymi z badań semiotycznych, wskazali, jakiego rodzaju zdjęcia faktycznie były postrzegane przez userów portalu za autentyczne. Na tej podstawie powstał tzw. strukturalny model instagramowej autentyczności i… mnóstwo rekomendacji dla aktywnych w tym medium marek.
From Zero to Hero: Building Out Your B2B Buyer Personas
Aden Andrus,
Disruptive Advertising

Podstawowym działaniem, które powinna podjąć niemal każda osoba sprzedająca produkty przez Internet, powinno być poznanie swoich klientów. No, niekoniecznie w dosłowny sposób! Z punktu widzenia prowadzonej działalności istotne są jednak informacje na temat tego, jak trafiają do nas klienci, czego szukają i czego od nas oczekują. W taki sposób możemy opracować tak zwane Buyer Personas.
Tego rodzaju narzędzia są wykorzystywane zwłaszcza w marketingu B2C. A co z klientami biznesowymi? Aden Andrus w artykule na blogu Disruptive Advertising przekonuje, że opracowanie profilu idealnego klienta w sektorze B2B jest równie istotne. O tym, od czego zacząć, przeczytacie w tekście.
Byron Sharp – Brand Purpose and the Tyranny of the Majority
Nick Liddell,
Brandingmag

Rewolucyjne idee Byrona Sharpa spotkały się z wieloma negatywnymi odpowiedziami ze strony „tradycyjnych” marketerów. Jednak prawdopodobnie nikt nie przygotował tak wartościowej i merytorycznej odpowiedzi na prawa Sharpa, jak Nick Liddell na łamach Brandingmag. Biorąc pod lupę regułę „mentalnej dostępności” i konfrontując ją z bardziej klasycznym podejściem „brand purpose”, Liddell postanowił wskazać, która z tych idei lepiej pasuje zarówno do współczesnych rynków, jak i świata marketingu w kolejnych dekadach.
Jak Google Analytics 4 zmienia standardy analityki w digital marketingu?
Przemysław Bryk,
NowyMarketing

Wprowadzenie Google Analytics 4 przez giganta z Mountain View spotkało się z mieszanym odbiorem wśród marketerów i analityków digitalowych. Wielu wskazywało na nadmierne skomplikowanie narzędzia i niepotrzebne utrudnianie dostępu do funkcji, które dotychczas były dostępne za pomocą jednego kliknięcia. Zniknęło również wiele widoków znanych z klasycznej wersji GA, co dodatkowo zbulwersowało użytkowników.
Przemysław Bryk na łamach NowegoMarketingu postanowił jednak rozszyfrować tajniki Google Analytics 4. Jeśli zatem macie problemy z obsługą narzędzia (bądź też niedługo zaczniecie używać go zamiast tradycyjnego GA), ten artykuł jest dla Was!
The Top 10 Social Media Sites & Platforms 2021
Shelley Walsh,
Search Engine Journal

Mówiąc o portalach społecznościowych, często mamy na myśli wyłącznie Facebooka, Instagrama czy LinkedIn. To jednak tak naprawdę tylko kilka platform z których warto korzystać. Dostępnych możliwości jest stanowczo więcej!
Dzięki artykułowi Shelley Walsh na łamach Search Engine Journal poznacie dziesięć największych platform społecznościowych, z których warto korzystać w 2021 roku. Do każdego z portalów autor wskazał ciekawostki na temat funkcjonowania oraz potencjalne sposoby optymalizacji swoich działań.
AI-Generated Content: Friend or Foe for Content Creators?
Inbar Yagur,
Content Marketing Institute

Obecność nowych technologii możemy zauważyć dziś w niemal każdej dziedzinie życia. Ich zastosowanie można dostrzec także w marketingu. Czy myśleliście jednak o tym, że sztuczna inteligencja może zastąpić pracowników tworzących treści?
Nie jest to jednak tak proste, jak może się wydawać. Nowe technologie nie są w stanie całkowicie przejąć obowiązków marketera. Są raczej wirtualnym członkiem naszego zespołu, który bazuje na danych, które zostaną dostarczone przez człowieka. I to dzięki nim jest w stanie tworzyć nowy content. Zagadnienie szerzej wyjaśnia Inbar Yagur na łamach Content Marketing Institute.



 Posłuchaj questus podcast
 Posłuchaj questus podcast
 Wpadnij na nasz kanał Youtube
 Wpadnij na nasz kanał Youtube Newsletter
Newsletter


