questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Rekomendowane
Marketerzy w świecie dezinformacji
Dziś, choć mamy łatwy dostęp do informacji, to trudniej nam dotrzeć do prawdy. Zamiast zdobywać wiedzę budujemy bańki, które zamykają nas w naszych własnych przekonaniach, a ponieważ zasięg jest nadrzędnym celem, najlepszym towarem już nie są fakty, lecz opłacalne...
Najstarszy zawód świata: człowiek wywierający wpływ – o wpływie i manipulacji w marketingu
Jako gatunek ludzki zarówno jesteśmy podatni na manipulację, jak i mamy tendencję do wywierania wpływu na innych ludzi – tak twierdzi prof. Dariusz Doliński w jednym z odcinków questus marketing podcast. Przywołuje on jednocześnie słowa międzynarodowego guru...
Audyt marketingowy krok po kroku. Zakres, etapy i przykłady
Profesjonalny audyt marketingowy powinien być wszechstronny i systematyczny – tak mówi teoria. Nie zawsze jednak zmienne warunki i czas na to pozwalają. Jak zatem zachować profesjonalizm w praktyce? Co to jest audyt marketingowy firmy i na czym polega? Kiedy warto...
Błędy poznawcze, które popełniają CMO
Od CEO i CMO oczekuje się, że będą działali racjonalnie. Ale szef też człowiek – czasem się myli. I nie chodzi tu o chybione decyzje biznesowe, ale o błędy poznawcze. Popełniamy je wszyscy – dokonując pewnych wyborów automatycznie, często nieświadomie i w oparciu o...
Najnowsze
Blockchain – rewolucyjna technologia
Blockchain jest technologią, która obecnie służy głównie do przesyłania i przechowywania informacji o transakcjach zawartych w internecie, jest więc czymś w rodzaju cyfrowej księgi rachunkowej, odpowiedzialnej za rejestrowanie listy transakcji dokonywanych w ramach...
O czym się mówi w świecie biznesu – Stanford Graduate School of Business, INSEAD Knowledge, Accenture, Martech, Disruptive [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: INSEAD Knowledge, Stanford Graduate School of Business, Disruptive, Accenture i Martech. Przyjemnej lektury! What Makes Some Words More...
Ludzie, którzy zmieniają świat: Abhijit Banerjee, Esther Duflo i Michael Kremer
W 2019 roku laureatami Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych zostali Abhijit Banerjee, Esther Duflo i Michael Kremer za badania, które „znacząco poprawiły naszą zdolność do walki z globalnym ubóstwem”. Oparte na eksperymentach,...
Pewność nie istnieje
„Żyjemy w świecie, w którym często możemy się spotkać z pewnymi oczekiwaniami opartymi na iluzji pewności”. Jak twierdzi Timothy Keller, większość rzeczy, które są nam drogie, większość rzeczy, które najwięcej dla nas znaczą, nie może być udowodniona...
O czym się mówi w świecie biznesu – INSEAD, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+ [przegląd blogosfery marketingowej]
Zapraszamy na kolejny przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. W tym miesiącu przedstawiamy Wam teksty autorstwa: INSEAD Knowledge, Harvard Business School, Bain & Company, CustomerThink, Marketer+. Przyjemnej lektury! The Three Next-Generation...
Ludzie, którzy zmieniają świat: profesor Claudia Goldin
„Zawsze myślałam o sobie jak o detektywie. Detektyw zawsze wierzy w to, że jest jakiś sposób na znalezienie odpowiedzi”. Tegoroczna nagroda Nobla z ekonomii (tak potocznie nazywa się Nagrodę Banku Szwedzkiego w dziedzinie nauk ekonomicznych) została przyznana...
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już w marcu