Klient post-pandemiczny – jak go „ugryźć”?

Jak pokazują badania AlixPartners (przeprowadzone na 7000 klientach z 9 krajów) i Kantar (11500 klientów, 21 krajów) aż połowa nabywców zmieniła swoje nawyki zakupowe z powodu pandemii covid-19.

 

I nie chodzi wyłącznie o mniej lub bardziej wymuszony skręt w stronę e-commerce. Badania wskazały przede wszystkim na znaczący wzrost niepewności związanej z zakupami oraz ogólne obcięcie wydatków. Część nabywców przewiduje, że trend ten będzie ulegać pogorszeniu – kolejnych „cięć” oczekują zwłaszcza klienci z pokolenia Y.

Nawyki nabywcze post-pandemicznych klientów

Coraz częściej zauważa się chęć zmniejszania wydatków

 

Nawyki nabywcze post-pandemicznych klientów

Wspomniana połowa konsumentów, którzy zmodyfikowali nawyki nabywcze to osoby, które prognozują, że zmiana ta będzie mieć charakter bardzo trwały. To o tyle istotne (i optymistyczne), że część z nowych zakupowych przekonań dotyczy np. większej dbałości o środowisko przy okazji zakupów (54% klientów we Włoszech zadeklarowało wzrost zainteresowania tą kwestią) czy też większej roli patriotyzmu konsumenckiego.

70% respondentów zgodnie przyznało także, że obecnie przywiązuje znacznie większą wagę do cen produktów, a 58% badanych stało się bardziej wyczulone na rozmaite promocje.

Pełny artykuł znajdziecie na stronie Brandingmag.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI) Rewolucja zaczyna się wcześniej, niż myślisz. Zmiany często zaczynają się dużo wcześniej, zanim stają się zauważalne (Eccles, 1991). Jak jednak rozpoznać sygnały zmiany, gdy tempo ich przyśpieszenia jest tak...

czytaj dalej