questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Wszystkie wpisy
Marketing Wszystkich Świętych
Real time marketing jest niezwykle potężnym, marketingowym orężem. Nie ulega jednak wątpliwości, że jest to broń obusieczna – użyta w złym momencie i kontekście może przynieść organizacji zdecydowanie większe szkody niż spodziewane korzyści. Czy dzień Wszystkich Świętych jest więc dobrym momentem na jej odbezpieczenie? Warto przyjrzeć się, jak rozmaite polskie firmy kształtują swoje oferty pod kątem dnia 1 listopada. Zastanawiając się przy okazji wraz z Arturem Maciorowskim, jak mogłyby to czynić, gdybyśmy za kilka dni świętowali wyłącznie Halloween.
Meaningful Economy – kupowanie z sensem
Oczywistym jest, że konsumenci nie płacą wyłącznie za sam produkt. Dla przykładu, wraz z zakupem samochodu zyskują nie tylko środek transportu, ale także prestiż, komfort czy, przede wszystkim – czas. Mark Drewell i Björn Larsson zwracają uwagę na jeszcze jedną wartość, którą może nieść za sobą zakup – sens. I nazywają swoją nową koncepcję terminem doskonale wpisującym się w marketingowe trendy – Meaningful Economy.
Innowacje nie lubią samotności
Jesteśmy w trakcie jednego z najbardziej dynamicznych okresów zmian w historii naszej planety. Globalizacja, zmiany norm społecznych i kulturowych, powstanie zupełnie nowego, w dużej mierze wirtualnego środowiska biznesowego – wszystkie te czynniki sprawiają, że...
Failure as a Service (FaaS) – psucie na życzenie
Cyberprzestępcy nie dają firmom ani chwili wytchnienia. Z kolejnych przedsiębiorstw wypływają wrażliwe materiały, Unia Europejska nakazuje powoływanie Chief Privacy Officerów w ramach rozporządzenia RODO, a sami klienci są coraz mniej skorzy do przekazywania informacji w sieci – aż 91% z nich nie jest pewnych, czy ich poufne dane są bezpieczne. Kluczem do odzyskania zaufania konsumentów będzie niewątpliwie podniesienie jakości cyberochrony. Szansę na zrewolucjonizowanie tego obszaru ma model Failure as a Service.
Dlaczego Nobel z ekonomii behawioralnej?
Ekonomiści wychowani na neoklasycznych teoriach wciąż trzymają się wersji, że jeśli chodzi o pieniądze, człowiek jest jak najbardziej racjonalny i dąży do maksymalizacji swojego zysku. O ile dość łatwo za nieracjonalnego uznać przeciętnego konsumenta, podatnego na wpływy marketingu i reklamy, o tyle zwykle nie myślimy w ten sposób o inwestorach albo menedżerach zarządzających wielkimi firmami. Tylko, że to też są ludzie. I jak wszyscy inni potrafią zachowywać się dziwacznie i niedorzecznie.
Chief Privacy Officer – must-have firmy w obliczu RODO?
Bezustanne wycieki danych klientów, wszechobecne pliki cookies, unijne regulacje pod postacią RODO. Współczesny biznes naszpikowany jest niewyobrażalną wcześniej ilością okazji na utratę zaufania konsumenta i nielegalne wykorzystanie jego danych. Na kogo zatem spada odpowiedzialność za prywatność informacji o klientach? Po cyberochroniarzu, drugim absolutnie niezbędnym elementem firmowego wykazu płac staje się Chief Privacy Officer – specjalista ds. prywatności danych klientów organizacji.
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu