questus Blog
Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Wszystkie wpisy
Donald Trump w Polsce, czyli dobry i zły real time marketing
Gdyby wierzyć przekazom płynącym z mediów społecznościowych, podczas wizyty w Polsce Prezydent USA zdążył zrobić tatuaż, zjeść kilka burgerów, przepić je alkoholem, a na dodatek znalazł czas dla żony i zaopiekował się jej telefonem, który ponoć stłukł się w hotelu. Co więcej, jego hasło wyborcze stało się oficjalnie najczęściej parafrazowanym zdaniem ostatnich 24 godzin, a charakterystyczna fryzura – najbardziej skrupulatnie wycinanym przez grafików elementem. Ruszyła wielka machina real time marketingu związanego z przyjazdem Donalda Trumpa.
Rolnictwo sztucznie inteligentne
Kiedy mówimy o technologii Big Data, w pierwszej kolejności przychodzi nam zapewne na myśl gromadzenie danych przez Google, samouczące się translatory, szeroko pojęty machine learning, czy też informacje przechowywane przez banki. Warto wspomnieć jednak o innych, bardziej przyziemnych wyzwaniach, na które odpowiada Big Data. Gromadzenie i przetwarzanie danych w połączeniu z inteligentnym rolnictwem będzie stanowiło jedyne możliwe rozwiązanie tych problemów.
Jaka jest przyszłość marketingu? Krótkowzroczność rynkowa wciąż żywa
Ostatnie lata to prawdziwa eksplozja nowych idei, koncepcji czy metod prowadzenia działań marketingowych. Design thinking, marketing automation, virtual reality, lovebrands, crowdsourcing, marketing lateralny to tylko niektóre z nich. Czyżby był to znak nadchodzącej rewolucji, w efekcie której marketing zniknie z rynku? A może wprost przeciwnie – to spełnienie wizji Theodore Levitt’a i odejście od marketingowej krótkowzroczności?
Spotify – muzyczny altruista?
Z ujawnionych wyników finansowych Spotify wynika, że szwedzkie przedsiębiorstwo odnotowało w 2016 roku stratę w wysokości 390 milionów dolarów. Jednocześnie liczba użytkowników osiągnęła właśnie rekordowe 140 milionów, a artyści, którzy unikali serwisów streamingowych, sami wracają na platformę. Czy źródłem paradoksów związanych ze Spotify jest niedoskonały model biznesowy, czy też serwis postanowił wcielić się w rolę wolontariusza i wybawcy przemysłu muzycznego?
Efekt sieciowy, czyli słów kilka o przyszłości biznesu
W XX wieku firmom z listy Fortune500 uzyskanie kapitalizacji rynkowej na poziomie jednego miliarda dolarów zajmowało średnio ponad 20 lat. Tymczasem Uber, Snapchat czy Oculus Rift – dokonały tego w zaledwie 2-3 lata. Tak ogromna różnica jest wynikiem powstania tzw. efektu sieciowego, który umożliwił błyskawiczny rozwój nowych modeli biznesowych. Nietrudno jest pokusić się o stwierdzenie, iż efekt ten tworzy nową przyszłość biznesu.
Threadless – jak zmienić klienta w projektanta?
Znużeni konwencjonalnymi t-shirtami? Przeszukiwanie galerii handlowych w poszukiwaniu atrakcyjnej koszulki bywa wielogodzinną udręką. Jest jednak miejsce, w którym możemy sami poprosić o konkretny projekt, a nawet wcielić się w projektantów i zupełnie organicznie, bez wsparcia finansowego, „pleców” i ofensywnej reklamy zbudować swoją markę. Platforma Threadless pozwala użytkownikom na równie korzystną wymianę wartości, jak osławiony Uber czy Airbnb.
Posłuchaj questus podcast
Wpadnij na nasz kanał Youtube
Newsletter
Chcesz być informowany
o nowościach? Dołącz do naszego
newslettera.
Najbliższa edycja już we wrześniu