Czas na kolejny przegląd marketingowych i biznesowych blogów. Tym razem wyselekcjonowaliśmy dla Was treści m. in. z eConsultancy, Bloga Top Rank, Marketingu przy Kawie czy Search Engine Watch. Inspirującej lektury!
How Marketers Can Improve the Customer Experience (And Why They Should Want To)
Joshua Nite,
Top Rank Blog
Ostatnie badania firmy Gartner pokazują, że 89% firm stara się dbać o pozytywne doświadczenia klientów. Joshua Nite, autor tekstu, uważa, że każdy punkt styku z klientem lub potencjalnym klientem jest okazją do zwiększenia jego satysfakcji. W artykule przedstawiono kilka wskazówek pomagających zwiększyć poziom zadowolenia z obsługi.
12 examples of digital technology in retail stores
Nikki Gilliland,
eConsultancy
Technologia w obecnych czasach jest widoczna na każdym kroku. Również tradycyjne do tej pory sklepy stacjonarne „przemycają” pewne rozwiązania, które mają być ułatwieniem dla klientów. Nikki Gillialand wymienia dwanaście przykładów nowinek, które zostały wprowadzone w ostatnim czasie do sklepów.
Marketing spod znaku experiential – skuteczny sposób na milenialsów?
Barbara Kozanecka,
Marketing przy Kawie
Nie od dziś mówi się, że milenialsi to trudna grupa konsumentów, która łatwo identyfikuje fałsz i oczekuje od marek dostarczania przeżyć i emocji. Dlatego tak skuteczny może okazać się experiental marketing i wykorzystanie go m.in. do eventów. Barbara Kozanecka zwraca uwagę na ciekawe przykłady zastosowania marketingu doświadczeń i wyjaśnia, dlaczego działają one lepiej, niż tradycyjne działania marketingowe, zwłaszcza w grupie igreków.
Tips to maximize ROI on paid social: Facebook + Instagram
Josh Thompson,
Search Engine Watch
Niemal każda firma prowadząca swoje profile w social media prędzej czy później decyduje się na płatną reklamę. Warto jednak pomyśleć nad odpowiednią optymalizacją swoich kampanii w taki sposób, by maksymalizowały one zwrot z inwestycji. Josh Thompson wymienia kilka wskazówek, z którymi warto się zapoznać przed rozpoczęciem nowych działań reklamowych.
The Ultimate Guide for Your Product Page Keyword Research
Ann Smarty,
Internet Marketing Ninjas
Wyszukiwarki internetowe są jednym z głównych źródeł pozyskiwania ruchu i konwersji na niemal każdej stronie internetowej. Podczas optymalizacji swojej strony pod kątem SEO warto popracować nad słowami kluczowymi. W artykule Ann Smarty opisano wszystkie najważniejsze informacje dotyczące tego zagadnienia, pozwalające lepiej zarządzać swoim internetowym biznesem.
Workflow Automation Explained, and 5 of the Best Workflow Automation Software For 2019
Clifford Chi,
HubSpot Blog
Automatyzacja niektórych działań jest coraz częściej spotykanym zagadnieniem w niemal każdej dziedzinie życia. Wprowadzenie takiej technologii w swojej firmie pozwala zaoszczędzić sporo czasu, a jednocześnie zmniejszyć część błędów powstałych przez nieuwagę człowieka oraz zwiększyć wydajność pracy. Clifford Chi opisuje pięć najlepszych systemów przydatnych w procesie automatyzacji.
Jak zwiększyć efektywność współpracy startupów z korporacjami?
Iga Majewska,
Mam Startup
Iga Majewska podjęła temat związany ze współpracą startup’ów z korporacjami, która dotyczy aż 82% nowo powstałych firm. Otóż, 36% startup’ów szuka w korporacjach przede wszystkim klientów strategicznych, a 33% z nich chciałoby korzystać z korporacyjnych sieci dystrybucji i baz klientów. Czy taka kooperacja może przynieść benefity dla obu stron?
The Top 9 Benefits of Social Media for Businesses
Sam Hollingsworth,
Search Engine Journal
Obecnie niemal każdy korzysta z portali społecznościowych. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, ile dobrego mogą przynieść social media w prowadzeniu własnego biznesu. Rzecz jasna pozwalają utrzymać kontakt z klientem czy zareklamować swój produkt, ale co jeszcze warto o nich wiedzieć? O dziewięciu najważniejszych korzyściach pisze Sam Hollingsworth w swoim artykule.
Asystent Google po polsku zrewolucjonizuje marketing? [opinie]
Redakcja,
Nowy Marketing
Już w 2018 roku bardzo duże znaczenie mieli asystenci głosowi będący cyfrowymi pomocnikami opartymi o sztuczną inteligencję. W Polsce do tej pory nie mogliśmy korzystać ze wszystkich funkcji ze względu na brak wsparcia dla naszego ojczystego języka. Kilka dni temu Asystent Google „przemówił” jednak po polsku dając nam mnóstwo możliwości kreatywnego wykorzystania. Do czego może przydać się w marketingu? O tym właśnie piszą eksperci w tym artykule.
3 Paths to Conquer Shiny Object Syndrome
Kaye Putnam,
KayePutnam.com
Rzucanie się na dostępne możliwości biznesowo-rozwojowe nie jest efektywnym podejściem. Kaye Putnam wyjaśnia dlaczego i radzi, aby zaprojektować trzy ścieżki biznesowe: ścieżkę wartości, ścieżkę marketingową i ścieżkę brandingową. Nie w tym rzecz bowiem, żeby korzystać z wszystkich dostępnych rozwiązań, ale wyselekcjonować te najbardziej kompatybilne z profilem firmy i naszymi własnymi predyspozycjami.