Czas na kolejny przegląd marketingowych i biznesowych treści z internetowych serwisów! Tym razem mamy dla Was artykuły m.in. z bloga Hotjar i Vidyard, sprawnego.marketingu oraz serwisu Brandingmag. Inspirującej lektury!
Understand your customers with user behavior data and customer insights
Tawni Sattler & Paul Cooper,
Hotjar
Zrozumienie potrzeb i działań naszych klientów pozwala między innymi zrozumieć ich oczekiwania i dopasować do nich aktywności marketingowe. Aby zdobyć taką wiedzę nie wystarczy jednak tylko spoglądać na dane i statystyki odsłon. Są one bowiem często wyrwane z kontekstu i nie pokazują całościowego poglądu na sytuację.
Tawni Sattler oraz Paul Cooper na blogu hotjar podpowiadają, jak w najbardziej efektywny sposób wykorzystać zbierane dane i co można zmienić, żeby dowiedzieć się o swoich klientach jeszcze więcej. Wskazują także sposoby gromadzenia i łączenia danych ilościowych i jakościowych z różnych źródeł.
7 wartych uwagi narzędzi social media i pomysły na ich wykorzystanie
Artur Jabłoński,
sprawny.marketing
Jeśli poszukujecie ciekawych narzędzi, które mogą ułatwić pracę podczas działań w mediach społecznościowych, warto zapoznać się z artykułem Artura Jabłońskiego opublikowanym na sprawnym.marketingu. Znajdziecie w nim 7 przydatnych aplikacji i systemów, które znacząco ułatwią Waszą pracę.
Wśród polecanych narzędzi znalazły się aplikacje do łatwiejszego tworzenia przejrzystych grafik, do montowania krótkich filmów czy wyświetlania banerów na innych stronach internetowych. Są także programy do monitorowania i porównywania działań z innymi profilami, efektywniejszego przeprowadzania ankiet czy zarządzania materiałami, które tworzymy.
5 Sales Onboarding Tips for a Virtual Workplace
Alanna Gurr,
Vidyard
Z artykułu opublikowanego na łamach Vidyard dowiecie się jak skutecznie wdrażać nowych pracowników w dobie wszechobecnej pracy zdalnej. Poznacie pięć przydatnych wskazówek i odpowiedzi na nurtujące pytania, a wśród nich, między innymi:
- jak stworzyć skuteczne przewodniki wdrożeniowe?
- jak zintegrować dotychczasowych i nowych pracowników oraz jakich narzędzi użyć w tym celu?
- dlaczego warto wykorzystać wideo w pierwszych dniach zatrudnienia pracowników?
6 Content Calendar Strategies That Work Better Than Waiting for Inspiration
Kim Moutsos,
Content Marketing Institute
Planowanie postów w mediach społecznościowych czy na blogach w taki sposób, aby treści przyciągały zainteresowanie naszych odbiorców, jest często trudnym zadaniem. Warto więc poszukać takich inspiracji w obszarze tworzenia contentu, które pomogą nam w doborze najlepszych dostępnych opcji.
W poszukiwaniu takich inspiracji odwiedzamy bloga Content Marketing Institute, na którym Kim Moutsos opisuje 6 strategii na lepsze planowanie treści. Wśród nich znajdziemy między innymi:
- korzystanie z dotychczas popularnych treści i tworzenie nowych o odwrotnej tematyce,
- szukanie najpopularniejszych tematów w naszych witrynach,
- przegląd materiałów publikowanych przez innych i odnoszenie się do nich we własnych wpisach.
Trudna definicja problemu
Jacek Pogorzelski,
Blog Jacka Pogorzelskiego
Umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów jest jedną z głównych składowych naszej inteligencji. Kompetencja ta odgrywa równie istotną rolę w funkcjonowaniu biznesu, nierzadko decydując o „być albo nie być” firmy. Wielokrotnie jednak problematyczne – nomen omen – nie jest samo rozwiązanie problemu, a jego właściwe zdefiniowanie.
Z takiego właśnie założenia wyszedł Jacek Pogorzelski, wyjaśniając na łamach swojego bloga, dlaczego to tak trudna i istotna kwestia. W jego najnowszym artykule znajdziecie 5 najpopularniejszych powodów, dla których definiowanie problemu jest kłopotliwe zarówno dla małych firm, jak i największych, światowych biznesów.
What are the top marketing jobs and job skills post-COVID?
Mark Schaefer,
Businesses Grow
Nie ulega wątpliwości, że pandemia covid-19 wywróciła świat biznesu do góry nogami. Ogromne zmiany pojawiły się zwłaszcza na rynku pracy, który z jednej strony został poddany presji związanej z oszczędnościami i biznesową niepewnością, a z drugiej, musiał przystosować się do realiów związanych z wszechobecną pracą zdalną. Mark Schaefer na swoim blogu postanowił zatem przeanalizować sytuację zatrudnionych i niezatrudnionych specjalistów, skupiając się w szczególności na branży marketingowej.
How to Make Your Site Secure: A Guide for Non-Technical Marketers
Ann Smarty,
Convince & Convert
Jako marketerzy bardzo często koncentrujemy się na jakości i ilości contentu, zapominając w dużej mierze o bezpieczeństwie miejsca, w którym będziemy go zamieszczać. Co więcej, w gąszczu UX-owych i designerskich aspektów strony internetowej umyka nam kwestia ochrony witryny i zamieszczonych na niej treści przed wirtualnymi oszustami i włamywaczami.
Ann Smarty na łamach Convince & Convert stworzyła zatem krótki poradnik nt. cyberbezpieczeństwa dla nietechnicznych marketerów. Warto przeczytać go wcześniej niż za późno!
What Brands Can Learn from the Chinese Approach to Innovation
Daniel Todaro,
Brandingmag
Chiny od dłuższego czasu walczą o miano najbardziej innowacyjnego kraju świata. To zdumiewające, jak z miejsca kojarzonego z tanim i podrabianym towarem, Państwo Środka stało się jednym z czołowych producentów zaawansowanego technologicznie sprzętu i benchmarkiem dla konkurentów z USA, Japonii czy Korei Południowej.
Okazuje się, że kluczem do sukcesu Chińczyków w tym obszarze jest ich absolutnie unikalne podejście do procesu innowacji. Daniel Todaro w serwisie Brandingmag postanowił rozłożyć je na czynniki pierwsze i wskazać, w jaki sposób możemy zaadaptować je we własnych działaniach.