AI w marketingu, brand purpose i błędy w content marketingu [przegląd blogosfery marketingowej #39]

Przed Wami majówkowy przegląd treści z marketingowych blogów i serwisów. Tym razem wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m.in. z Marketingu przy Kawie, Disruptive Advertising czy blogów Marka Schaefera i Mateusza Czecha. Jak zawsze, inspirującej lektury!

 

AI in Marketing: How to Use Artificial Intelligence for Your Brand

Jes Scholz,
Search Engine Journal

Sztuczna inteligencja z dnia na dzień ułatwia wykonywanie czynności w coraz większej liczbie branż. Niewątpliwie ogromne znaczenie ma też w marketingu, o czym przekonuje Jes Scholz.

Na łamach Search Engine Journal opisuje on, jak sztuczna inteligencja może ułatwić kreowanie marki. Pokazuje kilka argumentów, przemawiających za opłacalnością i przydatnością unowocześnionych form marketingu oraz wskazuje jak zacząć skutecznie implementować sztuczną inteligencję w swojej firmie.

 

Dzień próby. Brand purpose w czasie epidemii i tym, który nadejdzie po niej

Karolina Błońska-Szubstarska,
Marketing przy Kawie

Karolina Błońska-Szubstarska na łamach Marketingu przy Kawie wyjaśnia znaczenie pojęcia brand purpose, które może okazać się szczególnie przydatne w nadchodzących niepewnych czasach. Autorka przytacza badania Havas Group z 2019 roku mówiące, że wg konsumentów 82% marek mogłoby zniknąć z rynku i nie zostałoby to zauważone. Jest to zarazem wzrost o 10 pp. w stosunku do roku poprzedniego.

Jednocześnie szereg badań wskazuje na konsumencką chęć wspierania marek, które aktywnie komunikują silny brand purpose. Jednak formułując go, warto zadbać, aby szedł w parze z rzeczywistymi działaniami organizacji. Winien on być bowiem swoistym DNA marki czy też gwiazdą polarną wskazującą drogę. Pójście na skróty może natomiast zaprowadzić nas na manowce.

 

Don’t Kill Your Brand: Content Marketing Mistakes to Avoid

Court Iorg,
Disruptive Advertising

Tylko ten nie popełnia błędów, który nic nie robi!

Niestety, w marketingu niektóre błędy mogą przyczynić się do poważnych problemów, które będą niełatwe do wyeliminowania. Okazuje się jednak, że możemy zawczasu zaradzić większości z nich. W artykule na Disruptive Advertising przeczytacie o kilku najpopularniejszych błędach, które zdarzają się podczas tworzenia content marketingu.

 

What comes after the crisis? Four proven steps to help you know

Mark Schaefer,
Businesses Grow

 

Mark Schaefer definiuje w swoim artykule fazy każdego kryzysu jako „podczas kryzysu” i „po kryzysie”. Pierwsza z nich obejmuje takie aspekty, jak zmiana codziennych działań, zaniepokojenie wynikające z problemów z zaspokojeniem podstawowych potrzeb, adaptowanie rozwiązań i zachowań, które zostaną „zniesione” po ustąpieniu kryzysu. To przekłada się na zmianę działań biznesów w zakresie kluczowych kompetencji, budżetowania, oszczędzania, odpowiadania na bieżące potrzeby konsumentów i poszukiwania nowych możliwości.

Natomiast w fazie „po kryzysie” warto przyjrzeć się takim aspektom, jak utrwalenie niektórych nowych zachowań, rozwiązań i innowacji, zanik pewnych opcji na rynku, zmiany ekonomiczne. Za Martinem Lindstromem, autor dodaje również kwestię konieczności „obudzenia konsumentów” po kryzysie.

Schaefer wyróżnia ponadto cztery obszary, nad którymi warto się pochylić w ramach pokryzysowej strategii. Są nimi:

  1. Zmiany w zachowaniach i potrzebach nabywców oraz w otoczeniu konkurencyjnym
  2. Niezbędność i ważność kluczowych kompetencji
  3. Zmiana modeli sprzedażowych
  4. Oczekiwane rezultaty w rzeczywistości pokryzysowej.

 

8 Common Workplace Productivity Killers (And What You Can Do About Them)

Rachel Blakely-Gray,
JeffBullas.com

Według raportu firmy Gallup roczny koszt braku zaangażowania pracowników w USA to 483-605 mld dolarów. To niemałe pieniądze. Dlatego ważnym jest, aby identyfikować czynniki wpływające na spadek produktywności pracowników i starać się je niwelować.

Rachel Blakely-Gray na łamach bloga Jeffa Bullasa przedstawia ośmiu „zabójców produktywności”, którzy często pojawiają się w codziennej pracy, proponując do każdego działania, jakie warto podjąć celem ich uniknięcia lub usunięcia. Autorka wymienia takie czynniki, jak: brak zaangażowania, biurowe rozpraszacze, brak uznania dla pracownika, perfekcjonizm, dezorganizacja, zbędne spotkania, problemy technologiczne, słaby work-life balance.

 

Narzędzia do tworzenia wideo online: #14ToolsChallenge

Mateusz Czech,
czechu.pl

Chcąc rozpocząć przygodę z contentem wideo musimy się odpowiednio przygotować. Istotne są jednak nie tylko dobre pomysły, dobrej jakości materiały i umiejętne przekazanie odpowiednich treści. Często kluczem do sukcesu jest skorzystanie z odpowiednich narzędzi.

Mateusz Czech na swoim blogu wskazuje kilka ciekawych narzędzi, które ułatwią pracę podczas tworzenia filmów. Mogą się one okazać szczególnie pomocne na początku przygody z wideo.

 

Best Times to Post on Social Media Right Now

Matt Southern,
Search Engine Journal

Koronawirus wywrócił do góry nogami niemal każdą dziedzinę życia. Zmiana warunków funkcjonowania wymusza m.in. zastanowienie się nad zawodowymi działaniami, w tym również na portalach społecznościowych.

W związku z tym, że większość z nas spędza w domu stanowczo więcej czasu niż jeszcze kilka tygodni temu, zmieniły się przyzwyczajenia i sposoby organizacji dnia. Między innymi nieco inaczej korzystamy właśnie z portali społecznościowych. Search Engine Journal podpowiada, jakie godziny publikacji są aktualnie najkorzystniejsze, jeśli chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.

 

Cyfrowa transformacja marketingu i sprzedaży B2B

Igor Bielobradek,
Marketing B2B

Obecnie niemal wszystkie rozmowy biznesowe i sprzedażowe odbywają się za pomocą narzędzi online, takich jak Skype czy Zoom. Jednak, jak przekonuje Igor Bielobradek, ich wdrożenia nie można utożsamiać z transformacją cyfrową organizacji. Ta bowiem wcale nie wymaga od sprzedawców rezygnacji ze spotkania face-to-face. Ważniejsza jest natomiast integracja danych rozproszonych po poszczególnych działach firmy i systemach.

Kluczowe jest zatem zebranie informacji zawartych w systemach towarzyszących marketingowi, sprzedaży, obsłudze klienta i innym działom w jedno miejsce. To umożliwi pracownikom zadawanie kluczowych pytań, takich jak „o co pytają klienci usługi?„, „o co pytają ludzie z konkretnej branży?”, „o co pytają ludzie na danym stanowisku?”. Należy przy tym oczywiście mieć na uwadze regulacje RODO. Warto też zadbać o posiadanie własnych mediów, które pozwolą nam nie tylko komunikować się z klientami, ale również zbierać o nich istotne dane.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej