Witamy Was na łamach okrągłego, sześćdziesiątego przeglądu marketingowej blogosfery! W tej szczególnej odsłonie cyklu wybraliśmy dla Was 7 artykułów, m.in. z Marketingu przy Kawie, Convince & Convert, Vidyard czy Businesses Grow. Inspirującej lektury!
Różnorodność pokoleniowa – wyzwanie dla komunikacji marketingowej
Joanna Tauber,
Marketing przy Kawie
Wśród odbiorców treści w sieci możemy wyróżnić obecnie niemal 5 generacji – od wchodzącego w dorosłość pokolenia Z aż po osoby 65+, będące u progu życia na emeryturze. Choć komunikacja do każdej z tych grup wymaga zupełnie innego podejścia, stereotypowe myślenie w tym obszarze zdaje się być niewybaczalnym grzechem.
Joanna Tauber na łamach Marketingu przy Kawie postanowiła zatem wyjaśnić, na czym polega międzypokoleniowy marketing, wskazując jednocześnie jasne przykłady mniej lub bardziej udanych aktywności w tej sferze.
14 examples of digital technology in retail stores
Nikki Gilliland i Lizzy Hillier,
Econsultancy
Technologia jest przydatna nie tylko w internetowych biznesach, ale także w tradycyjnych sklepach stacjonarnych. Pozwala bowiem zastosować rozwiązania zwiększające wygodę, użyteczność czy bezpieczeństwo, co jest szczególnie istotne w czasach pandemii.
Jakie nowoczesne rozwiązania warto zaimplementować w sklepach? Nikki Gilliland i Lizzy Hillier w artykule na Econsultancy opisują 14 ciekawych technologii, które mogą Was zainteresować. Wśród nich znalazły się między innymi aplikacje ułatwiające zakupy w oparciu o rozszerzoną rzeczywistość, inteligentne automaty sprzedające czy całkowicie bezzałogowe sklepy.
How Long Should a Webinar Be?
Anthony Helmstetter,
Convince & Convert
Webinary zawładnęły światem digital marketingu w czasach lockdownu, stając się jednym z najpopularniejszych formatów treści. Wiele marek rozpoczęło jednak swoje działania w tym obszarze w sposób bynajmniej niestrategiczny, podążając po prostu za trendami i aktywnością konkurentów.
Tymczasem już na wstępie należy odpowiedzieć sobie na kilka istotnych pytań, włącznie z tym najbardziej oczywistym – ile nasz webinar powinien tak naprawdę trwać? Odpowiedzi szuka Anthony Helmstetter na łamach serwisu Convince & Convert.
Personalized Video: Everything You Need to Know
Chris Gillespie,
Vidyard
Personalizacja w marketingu staje się absolutnie powszechnym zjawiskiem. Wiele przekazów jest dostosowywanych do finalnego odbiorcy, zawiera precyzyjnie dobraną ofertę czy treści mogące zainteresować adresata. Czy wiedzieliście jednak o tym, że personalizowane mogą być także filmy?
Na blogu Vidyard znajdziecie artykuł Chrisa Gillespie, w którym autor pokazuje, jak można skutecznie spersonalizować wideo. Wskazuje także, jakie płyną korzyści ze stosowania takich materiałów. Wbrew pozorom, personalizacja filmów okazuje się stanowczo łatwiejsza, niżby się wydawało!
Is an SEO investment always smart for your business?
Mark Schaefer,
Businesses Grow
SEO, SEO, SEO… kiedyś – buzzword, później – must-have, a dziś? Czy faktycznie pozycjonowanie strony to absolutnie niezbędny element marketingowych strategii? Być może, wbrew branżowym trendom, istnieją branże, dla których inwestycja w SEO wcale nie jest rozsądnym rozwiązaniem? Wątpliwości stara się rozwiać Mark Schaefer.
How to create a seamless interactive voice experience
Jacqueline Dooley,
ClizkZ
Formularze na stronie, sekcje FAQ, wideoporadniki i chatboty – wszystkie te narzędzia ułatwiają klientom uzyskanie informacji na temat produktu, zdobycie odpowiedzi na podstawowe pytania czy też po prostu pomagają w podjęciu ostatecznych decyzji zakupowych. A jakby tak pójść o krok dalej? Na przykład implementując w swoje działania interaktywną obsługę głosową?
Jacqueline Dooley w artykule na ClickZ opisuje, jak możemy skutecznie wdrożyć rozwiązania pozwalające na interakcję z klientami za pomocą technologii głosowej. Jest to trend zyskujący na popularności ze względu na coraz częstsze korzystanie z voice asystentów. Być może to zatem idealny moment, żeby zainteresować się tym tematem!
Why cognitive testing reaps ROI for market researchers
Emily Geisen,
qualtrics
Wywiady poznawcze są stosunkowo mało popularnym narzędziem w badaniach marketingowych. Kojarzone głównie z policyjnymi przesłuchaniami, są często postrzegane za nieco zbyt wnikliwe i intruzywne.
Emily Geisen z qualtrics wskazuje jednak, że wywiady poznawcze mogą się okazać niezwykle skuteczną metodą pozyskiwania informacji od klientów. Dają bowiem pewność, że respondent faktycznie rozumie, o co go pytamy. Aby rozważyć, czy jest to narzędzie, które możecie wykorzystać we własnej praktyce, polecamy zajrzenie do artykułu.