Obecna, globalna sytuacja spowodowana pandemią COVID-19 wymusiła pewne zmiany w wielu aspektach życia. Dotyczą one również sposobu egzaminowania. Aby zadbać o bezpieczeństwo studentów, The Chartered Institute of Marketing postanowił tymczasowo zrezygnować z tradycyjnych pisemnych egzaminów. Instytut przewidział również dodatkową sesję egzaminacyjną September.

 

Sesja egzaminacyjna September

Aby umożliwić studentom większą elastyczność w zakresie podchodzenia do egzaminów, CIM przewidział na ten rok dodatkową sesję – September. A więc, do końca 2020 roku odbędą się jeszcze trzy: July, September oraz December.

Warto jednak pamiętać, iż ta niestandardowa sesja dotyczyć będzie wyłącznie odświeżonego sylabusa. A zatem, będziecie z niej mogli skorzystać, jeśli przygotowujecie się do egzaminów z poniższych modułów:

  • Applied Marketing (level 4)
  • Marketing & Digital Strategy (level 6)
  • Innovation in Marketing (level 6)
  • Digital Customer Experience (level 6)
  • Resource Management (level 6)
  • Managing Brands (level 6)
  • Digital Optimisation (level 6).

 

Zmiany w sposobie egzaminowania

Do tej pory egzaminy pisemne odbywały się formie stacjonarnej. Studenci odpowiadali na pytania na wydrukowanym arkuszu. Taki egzamin był prowadzony w Warszawie w konkretnym dniu, o wyznaczonej godzinie.

Jednak w związku z ograniczeniami wprowadzonymi w wielu krajach, CIM zdecydował się wprowadzić pewne zmiany w ramach dwóch najbliższych sesji egzaminacyjnych – July oraz September.

 

Egzaminy online zastępują tradycyjne arkusze

Egzaminy poziomu 4. w certyfikacji CIM będą prowadzone w formie online-owej. Moduł Marketing (dotychczasowy sylabus) będzie można zdawać w sesji July, natomiast moduł Applied Marketing (odświeżony sylabus) – w sesji July oraz September.

 

Niektóre tradycyjne egzaminy będą zastąpione testami online

 

Oprócz formy zmieniają się również terminy. Tym razem bowiem, nie będzie to egzamin odbywający się w jednym czasie we wszystkich krajach. CIM przewidział bowiem na jego realizację „okienka czasowe”, w ramach których studenci wybierają w porozumieniu z centrum egzaminacyjnym datę i godzinę egzaminu.

W sesji July do egzaminu przystąpić można w okresie 25 maja – 14 sierpnia, natomiast w sesji September – w okresie 7 września – 9 października. Egzaminy te będą odbywały się w biurze questusa, w Łodzi. Aby ograniczyć kontakty interpersonalne, na wybrany termin będziemy zapraszać nie więcej niż 2 studentów.

 

Strategic Marketing – brak egzaminu pisemnego

Egzamin z modułu Strategic Marketing (poziom 6., dotychczasowy sylabus) do tej pory składał się z dwóch części – przygotowania planu marketingowego oraz formy pisemnej. Jednak w ramach sesji July, druga część również odbędzie się w formie projektowej. A zatem, Strategic Marketing tym razem nie będzie zawierał egzaminu pisemnego.

Z obecnych wytycznych CIM wynika, że sesja egzaminacyjna December – ostatnia w tym roku – odbędzie się na standardowych zasadach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie nigdzie publikowany. * - pola wymagane

Dodaj komentarz