AR, zarządzanie emocjami i wideo na stronie internetowej [przegląd blogosfery marketingowej #54] - questus

AR, zarządzanie emocjami i wideo na stronie internetowej [przegląd blogosfery marketingowej #54]

AR, zarządzanie emocjami i wideo na stronie internetowej

Czas na jeden z ostatnich przeglądów marketingowej i biznesowej blogosfery w 2020 roku. Tym razem mamy dla Was artykuły z takich serwisów, jak choćby Nowy Marketing, ClickZ, JeffBullas.com czy Econsultancy. Inspirującej lektury!

 

Metody zarządzania emocjami na ścieżce podróży klienta po sklepie internetowym

Filip Iwański,
Nowy Marketing

Metody zarządzania emocjami na ścieżce podróży klienta po sklepie internetowym

Lockdown spowodował, że wiele biznesów funkcjonujących dotychczas głównie offline musiało przenieść się do Internetu. Ci, którzy od dawna inwestują w ecommerce, mogli czuć się wygranymi. Inne firmy z kolei musiały na szybko zbudować „oddział online”.

Warto jednak pamiętać, że początkom pandemii towarzyszyły raczej negatywne emocje. Jak zatem nimi zarządzać tak, aby w tych dziwnych czasach dać konsumentowi namiastkę „raju”? Temat ten omawia Filip Iwański na łamach Nowego Marketingu.

Jak zaznacza autor, za punkt wyjścia należy uznać audyt UX, który pozwoli zidentyfikować potencjalne bariery napotykane przez klientów podczas dokonywania zakupu. Dopiero wtedy można myśleć o zarządzaniu emocjami. Autor przedstawia kilka przydatnych narzędzi i zachowań społecznych, które w owym zarządzaniu będą pomocne, w tym:

  • storytelling
  • efekt FOMO
  • zniżki
  • personalizacja
  • zasada wzajemności

 

How web-based AR can help retailers boost customer engagement and sales

Patrick Johnson,
ClickZ

Rzeczywistość rozszerzona a zwiększanie zaangażowania klientów w sprzedaży detalicznej

Nowe technologie ułatwiają i urozmaicają niejedną dziedzinę życia. Z powodzeniem wiele ciekawych nowinek można wykorzystać w biznesie i marketingu. Jednymi z rozwiązań, które mają spory potencjał rozwoju są te oparte o rozszerzoną rzeczywistość.

artykule na blogu ClickZ znajdziecie kilka ciekawych rozwiązań stworzonych między innymi przez marki, takie jak Ikea czy Starbucks. Autor artykułu Patrick Johnson wskazuje także, na co warto zwrócić uwagę implementując podobne rozwiązania w swoich firmach oraz jakie korzyści może przynieść stosowanie rozszerzonej rzeczywistości.

 

67 Book Picks for the Ultimate Content Marketing Library

Ann Gynn,
Content Marketing Institute

67 książek, którymi powinien zainteresować się każdy marketer treści

Nie musimy Was przekonywać, że warto nieustannie poszerzać swoją wiedzę. Jednym ze źródeł nowych informacji są książki. Szukając pozycji o tematyce marketingowo-biznesowej, warto przyjrzeć się artykułowi Ann Gynn na łamach Content Marketing Institute. Autorka opisuje aż 67 książek, którymi powinien zainteresować się każdy marketer treści.

Wśród propozycji znajdziemy książki o tematyce content marketingu, planowania strategiitaktyk. Publikacje traktują ponadto m.in. o konwersjach, generowaniu leadów, działaniach influencerów czy chociażby dotyczące zagadnieniach growth hacker marketingu. Każdy powinien więc znaleźć propozycje dopasowane do własnych potrzeb i preferencji.

 

Mikrokultury, czyli musimy zejść głębiej

Marek Tobota,
Marketing przy Kawie

Mikrokultury, czyli musimy zejść głębiej

Mimo że semiotykaetnografia postrzegane są jako obszary ciekawe i inspirujące, to jednak na spotkaniach strategicznych zwykle podejmuje się decyzje w oparciu o twarde dane. Marek Tobota na łamach Marketingu przy Kawie podejmuje się próby przekonania czytelników, że kultura, a konkretnie mikrokultura, jest niezwykle ważnym aspektem życia społecznego, a co za tym idzie – biznesowego. Jest to bowiem zestaw znaczeń, które zostają przypisane przez dużą grupę do danego tematu czy idei.

Autor dla zobrazowania tego zagadnienia przytacza kilka interesujących przykładów z życia społecznego i świata biznesu. A przekaz płynący z artykułu jest dość jednoznaczny – marketerzy (i nie tylko oni!) powinni bacznie przyglądać się mikrokulturom. Są one bowiem nieocenioną wskazówką do tego, jak będzie wyglądać najbliższa przyszłość w wymiarze wartości, dominujących idei i całego społeczeństwa.

 

How to Use Video on Websites the Right Way

Kendall Walters,
vidyard

Wideo content na stronach internetowych

Zapewne nieraz słyszeliście, że wideo jest najbardziej angażującą formą contentu. Popularność tego rodzaju treści bezustannie rośnie, pozwalają one ponadto na stanowcze polepszenie statystyk naszej witryny. Okazuje się bowiem że strony z umieszczonymi filmami uzyskują o 41% większy ruch, a czas spędzony w witrynie jest z tego powodu aż 88% wyższy.

Na blogu vidyard poznacie więcej inspirujących statystyk dotyczących wideo na stronach internetowych. Kendall Walters, autorka tekstu, wskazuje także kilka cennych wskazówek ułatwiających implementację wideo. Przytacza również przykłady efektywnego stosowania filmów w kilku witrynach.

 

10 examples of effective OOH advertising in a year where outdoor spend has fallen

Nikki Gilliland,
Econsultancy

10 najciekawszych kampanii reklamowych w przestrzeni publicznej

W ostatnich latach znacząca większość marketerów skupia się przede wszystkim na reklamach w internecie. Jednocześnie coraz częściej pomijane są kampanie, które można przeprowadzić za pomocą reklam outdoorowych. A szkoda, bo efekty mogą być spektakularne!

W ramach inspiracji warto zapoznać się z 10 najciekawszymi kampaniami w przestrzeni publicznej, jakie pojawiły się w ostatnim roku. Wśród nich znalazły się Skoda, McDonald’s, Twitter czy Outsmart.

 

How Enterprise Companies Are Implementing Customer Journey Mapping

Todd Lebo,
Convince & Convert

Podejście korporacji do pracy nad ścieżką klienta

Todd Lebo na łamach bloga Convince & Convert prezentuje ciekawe wnioski płynące z badania przeprowadzonego przez firmy Ascend2 i Ansira. Dotyczyło ono podejścia korporacji do pracy nad ścieżką klienta. Lebo opisuje następujące wnioski, uzupełniając je o autorskie porady:

  • Coraz więcej korporacji korzysta z customer journey – 39% badanych firm je posiada i używa, a kolejne 29% planuje wdrożyć to narzędzie.
  • Tworzenie customer journey może być skomplikowane, m.in. dlatego ilość posiadanych ścieżek klienta różni się w zależności od firmy. Najwięcej z nich (55% organizacji) deklaruje posługiwanie się 3-5 ścieżkami.
  • Największymi problemami, które utrudniają osiągnięcie sukcesu w zakresie tworzenia ścieżek klienta, są: brak czasu, zasobów i pracowników oraz jakość danych.
  • Najczęściej wykorzystywaną formą zbierania danych są ankiety konsumenckiebadania marketingowe.
  • Do tworzenia customer journey potrzebne jest zaangażowanie pracowników z różnych departamentów. Wg przebadanych firm kluczowe jednak są działy: marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.

 

6 Ways to Supercharge Your B2B Sales Pipeline With Chatbots

Dhruv Mehta,
JeffBullas.com

Kilka sposób na skuteczne wykorzystanie chatbotów w B2B

Badania pokazują, że z chatbotów korzysta już 58% firm B2B. Nie da się ukryć, że ta dysruptywna technologia może zrewolucjonizować relacje business-to-business. Jednak, jak przekonuje Dhruv Mehta na łamach bloga Jeffa Bullasa, kluczowe dla sukcesu chatbotów w organizacji jest dogłębne zrozumienie procesu sprzedaży i lejka sprzedażowego. Mehta przybliża najpierw te dwa pojęcia, by następnie przedstawić kilka sposób na skuteczne wykorzystanie chatbotów. Omawia m.in.:

  • spersonalizowane wiadomości powitalne,
  • usuwanie złych leadów,
  • obsługę klienta w czasie rzeczywistym,
  • komunikację w języku ojczystym.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy