33 to ponoć liczba mistrzowska, a zatem z ogromną chęcią przedstawiamy Wam iście „pierwszorzędny” przegląd treści z marketingowych i biznesowych blogów i serwisów. Tym razem wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m.in. z Contently, Marketingu przy Kawie oraz bloga Heidi Cohen. Inspirującej lektury!
The Art and Science of Content Marketing ROI
Joe Lazauskas,
Contently
Joe Lazauskas na łamach Contently przestrzega przed ustanawianiem złych celów w content marketingu. Autor zaznacza, że nie należy liczyć na to, że wartościowe KPIs pojawią się magicznie w Google Analytics, ani na to, że treści niemające jasno sprecyzowanego celu przyciągną klientów.
Zamiast tego, Lazauskas radzi, aby przyjrzeć się korelacji między konsumpcją contentu a liczbą zapytań o produkt w przypadku B2B czy wartością zakupu w przypadku B2C. Warto również przyglądać się wpływie słów kluczowych na sprzedaż, budować zaangażowanie poprzez ciekawe newslettery czy zadbać o „earned media”. Znaczenie wskaźników nie leży bowiem w samych liczbach, ale tym, jakich informacji dostarczają na temat akwizycji, retencji i lojalności klientów.
Atrybucja treści – zarządzanie contentem w stylu data-driven
Rafał Przepióra,
Bluerank
Atrybucja treści to metoda pozwalająca na weryfikację skuteczności poszczególnych elementów contentu zarówno w kontekście przyciągania klientów do wejścia na stronę, jak i w nakłonienia ich do konwersji. Jej celem jest ocena działań contentowych na potrzeby audytu strony www, a po wdrożeniu wniosków z analizy – również bezpośrednia poprawa działania strony. Więcej o dowiecie się z artykułu Rafała Przepióry.
Differentiation vs. distinctiveness, czyli wyróżnij się lub… bądź charakterystyczny
Mateusz Zapała,
Marketing przy Kawie
Mateusz Zapała na łamach Marketingu przy Kawie przybliża zagadnienie charakterystyczności marki (distinctiveness) opisywanej przez B. Sharpa, J. Romaniuk i A. Ehrenberga. Według autorów konsumenci nie zagłębiają się tak bardzo w markę, aby dostrzec jej wyjątkowość, a kluczem do sukcesu jest przede wszystkim jej charakterystyczność budowana poprzez wyraziste, łatwo zauważalne zasoby (distinctive brand assets).
Autor artykułu podaje przykłady dobrych praktyk, takich jak łuki McDonald’s, jingle T-mobile czy fioletowa krowa Milki. Przy poszukiwaniu owych wyrazistych zasobów może pomóc macierz przedstawiona przez Jenni Romaniuk.
Voice Marketing: The How To Guide You Need To Be Competitive
Heidi Cohen,
heidohen.com
W 2019 roku zakupiono ponad 2,4 miliarda inteligentnych urządzeń. Ich udział w rynku wciąż rośnie jednak w ogromnym tempie – szacuje się, że w 2023 roku kupionych zostanie nawet 20 miliardów nowych sprzętów. Zwiększająca się liczba urządzeń wpływa bezpośrednio także na korzystanie z używanych przez nie technologii. Coraz większe znaczenie zyskuje chociażby wykorzystywanie komend głosowych.
Tworzy to wiele nowych możliwości związanych z tak zwanym marketingiem głosowym. Heidi Cohen w swoim artykule przekonuje, dlaczego warto z niego korzystać oraz jakie korzyści może przynieść jego stosowanie. Opisuje także 10 taktyk, jak efektywnie planować działania przyciągających zainteresowanie klientów.
Atrybucja konwersji i modelowanie atrybucji – kompletny poradnik
Damian Rams,
damianrams.pl
Damian Rams opisuje dwa pojęcia związane z efektywnym reklamowaniem i uzyskiwaniem ruchu na stronie. Mowa o atrybucji konwersji oraz modelowaniu atrybucji, które są według autora niezwykle istotne przy podejmowaniu działań marketingowych.
Damian Rams przedstawił także korzyści ze stosowania atrybucji konwersji i modelowania atrybucji, a także pokazał wady i zalety narzędzi, które z nich korzystają. Poza tym opisał kilka standardowych modeli oraz wytłumaczył sposoby ich używania w praktyce.
Dlaczego warto wykorzystać podcast w biznesie i od czego zacząć?
Redakcja,
Brand24 blog
Podcasty cały czas zyskują na popularności. Obecnie już 1/4 polskich internautów słucha tego rodzaju materiałów i wiele wskazuje na to, że będzie ich jeszcze więcej. Jedną z większych zalet jest to, że słuchając podcastów, można jednocześnie wykonywać inne czynności, co w dobie wielozadaniowości jest dużą wartością.
Zastanawialiście się, jak rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem podcastów? Jak możemy przeczytać w artykule na blogu Brand24, to forma contentu odpowiednia niemal w każdej branży. Co więcej – ich tworzenie jest mniej wymagające, niżby się nam wydawało.
Czy domy mediowe znikną z rynku?
Anita Florek,
Brief.pl
Transformacja cyfrowa wymusza na domach mediowych duże zmiany. Wiele z nich ewoluuje do statusu agencji mediowych, co oznacza przejście z roli wyspecjalizowanego eksperta do podmiotu współodpowiedzialnego za wyniki doradcy. O zmieniającej się roli domów przeczytacie w wywiadzie z Adrianem Kaweckim, CEO Mindshare.
Facebook Messenger Marketing & Chatbots: 11 Ways to Get Started
Kristi Kellogg,
Search Engine Journal
Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenie w swojej komunikacji chatbotów. Są one stanowczo bardziej rozbudowane niż jeszcze kilka lat temu i oprócz automatycznego odpowiadania na wysłane przez klientów wiadomości pozwalają na podejmowanie znacznie większej liczby aktywności.
Chatboty mogą być świetnym narzędziem usprawniającym niektóre czynności związane z obsługą klienta w niemal każdej branży. Zastosowań jest bardzo dużo, a o 11 najciekawszych przeczytacie na łamach Search Engine Journal.