Przefiltrowaliśmy kilkadziesiąt blogów i serwisów marketingowo-biznesowych i przygotowaliśmy dla Was listę 10 najciekawszych publikacji, które pojawiły się w sieci w ostatnich tygodniach. Będzie coś o pozycjonowaniu, e-mail marketingu, technologiach immersyjnych czy wykorzystywaniu social mediów w HR. Inspirującej lektury!
Dlaczego powinno ich to obchodzić?
Jacek Pogorzelski,
Blog Jacka Pogorzelskiego
Jacek Pogorzelski w ramach serii artykułów „Pytania strategiczne” odpowiada na jedno z najważniejszych – dlaczego powinno ich to obchodzić? Aby konsumentów interesowało to, co prezentuje marka, należy wykonać pierwszy krok – stworzyć odbiorcę idealnego. Gdy już to mamy za sobą, warto zastanowić się, co możemy zrobić DLA tej osoby.
Jak zrobić stronę, która zwiększy konwersję?
Bartek Raducha,
Sotrender Blog
Artykuł dotyczy zagadnienia konwersji na stronie internetowej oraz sposobów na jej zwiększenie. Bartek Raducha udziela konkretnych wskazówek, pokazując, na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę. Wspomina także, w jaki sposób analizować konwersję i z jakich narzędzi korzystać.
Dlaczego innowacje są ważne dla nas wszystkich?
Rafał Kamiński,
Marketing przy Kawie
Przewiduje się, że aż 85% zawodów obecnych na rynku pracy w 2030 roku będą stanowić profesje jeszcze nam nieznane. Właśnie dlatego, szczególnie cenni są pracownicy otwarci na zmiany, elastyczni i kreatywni. Zespół takich osobowości zwiększa bowiem szanse tworzenia innowacyjnych rozwiązań i dostosowania się do zmiennych warunków otoczenia i rynku pracy.
How to Lead a Team With Empathy and Kindness
Gary Vaynerchuk,
GaryVaynerchuk.com
Bycie liderem to wielkie wyzwanie. Gary Vaynerchuk pokazuje, jak prowadzić zespół przy jednoczesnym dbaniu o empatię i życzliwość. Wskazuje także często popełniane przez liderów błędy.
Raport “Przyszłość Rozrywki”
Natalia Hatalska,
Hatalska.com
Mimo iż wielu użytkowników decyduje się na oglądanie treści video bez dźwięku, rośnie zapotrzebowanie na doświadczenia angażujące więcej zmysłów, doświadczenia fizyczne, immersyjne. Informacja ta sprzyja rozwojowi nowych technologii (AR, VR, ekrany 8K) i ich wykorzystaniu w rozrywce, kulturze, a nawet relacjach międzyludzkich. Natalia Hatalska publikuje raport z badań dotyczących gotowości do korzystania z technologii immersyjnych przez polskich konsumentów.
Arieta Prusak (100% Retail & Fashion): Polska branża mody ma się świetnie i cały czas się rozwija
Arieta Prusak,
Nowy Marketing
W 2020 roku 70% siły roboczej stanowić będą Millenialsi i pokolenie Z. Nie od dziś wiadomo, że osoby z tych grup wiekowych cenią sobie dobry customer experience i transparentność marki. Arieta Prusak – CEO agencji kreatywnej MOXIE – przedstawia, jaka przyszłość czeka polską branżę modową i jakie rozwiązania stosować, aby efektywnie docierać do nowych, młodych konsumentów.
Efekt czy ryczałt? Oto jest pytanie!
Adam Perz,
Marketing dla Ludzi
W artykule zainteresowani znaleźć mogą odpowiedź na pytanie, jaki rodzaj rozliczenia pozycjonowania wybrać przy korzystaniu z pomocy agencji. Autor rozważa dwie możliwości – efekt i ryczałt, wytłuszczając zalety, wady i rekomendacje odnośnie każdego z rozwiązań.
7 Sneaky Ways to Create a Lucrative Ecommerce Business from Scratch
Brian Mechem,
jeffbullas.com
5 bilionów dolarów – tyle według prognoz wart będzie globalny rynek e-commerce. Brian Mechem opisuje 7 zasadniczych kroków, które warto wykonać, zakładając firmę e-commerce: począwszy od znalezienia niszy i analizy konkurencji, poprzez branding, model biznesowy i zdefiniowanie grupy docelowej, a skończywszy na promocji. Słowem, wszystko, co musimy wiedzieć, aby zacząć online’owy biznes.
Social media to big data dla świata HR
Robert Sadowski,
MamStartup
Social media coraz częściej pełnią istotną rolę w procesie rekrutacji. Możliwości wyszukania informacji dotyczących kandydata nigdy nie były tak rozległe jak w dzisiejszych czasach, co sprawia, że menedżerowie śmiało korzystają z Facebooka czy Linkedina. Robert Sadowski wskazuje, na które elementy profilu pracodawca może zwrócić uwagę oraz, jaki może być ich wpływ na wynik rekrutacji.