Po raz kolejny zwracamy się do zaprzyjaźnionych CIMków z pytaniami o ich inspiracje, obawy i nadzieje na przyszłość. Dziś naszym rozmówcą jest Michał Dziekoński, trener na bloku Mastering Metrics programu Diploma in Professional Marketing, twórca planów i strategii marketingowych, pasjonat metod grywalizacji. Michał opowiedział nam m. in. o tym, jak rewolucyjna jest kompleksowa analityka webowa oraz wyjaśnił, dlaczego za kilkanaście lat jazda samochodem będzie tylko weekendowym hobby.
Znakomite połączenie dobrze zbadanych już narzędzi i metod marketingowych z nowymi trendami, polecam zarówno marketerom z doświadczeniem wdrażającym się w nowe media, jak i osobom rozpoczynającym przygodę z marketingiem – dla zrozumienia powiązania metod w jeden system.
Miałem ogromny zaszczyt uczestniczyć w jednej z ostatnich grup magistrantów Profesora. Analityka i podejście do marketingu Teodora Kramera i jego uczniów oraz współpracowników ukształtowało mnie w zasadzie na całe życie; podczas studiów realizowanych było ponad 30 przedmiotów stricte marketingowych, co nie jest spotykane w innych uczelniach.
Jestem wielkim miłośnikiem inteligentnego wykorzystania e-learningu; w Polsce najczęściej ogranicza się on do systemów nieintuicyjnych, uciążliwych dla prowadzących, ale również niechętnie przyjmowanych przez uczestników procesów uczenia się.
Bardzo szybki dostęp do szeregu informacji, możliwość błyskawicznego śledzenia efektów kampanii, marketing 24/7 – sprawia to, że w wielu branżach w szybkim czasie można realizować i rozliczać kampanie.
Ktoś, kto interesuje się sportem, w najpopularniejszych serwisach i portalach napotyka co chwilę (co kilka dni, co tydzień) na informacje o jednym z polskich piłkarzy grających (dość słabo) za granicą. Są to informacje kompletnie nieistotne, a pojawiające się w czołówkach wiadomości – prawdopodobnie chodzi o zwiększenie wartości medialnej tej osoby. Jakby to powiedział były prezydent Brazylii, Luis Inacio Lula da Silva „Są ludzie, którzy budzą się o 2 w nocy i piszą <<nie mogę spać>>. A co nas to obchodzi?”.
Jeszcze na początku XX wieku większość ludzi potrafiła jeździć konno, obecnie jest to dość niszowe hobby i sport. Za 10-15 lat tym samym stanie się prowadzenie samochodu, samodzielne kierowanie pojazdami mechanicznymi dostępne będzie tylko na specjalnych torach i na terenach wydzielonych z codziennego ruchu. Wielkie zmiany czekają zawodowych kierowców czy też koncerny paliwowe – dziś nawet nie jesteśmy w stanie przewidzieć jak elektryczne i autonomiczne samochody zmienią świat.