Maciej Tesławski: zbyt często rebrandingiem nazywamy zmianę logo

Kolejnym gościem na questus BLOGu jest Maciej Tesławski, współzałożyciel Szkoły Strategii Marki SAR, twórca Marketing Communication Academy, autor tak istotnych dla marketera książek, jak choćby „Strategia Marketingowa” i „Konsument wierny jak pies”. Maciej opowiedział m. in. o tym, dlaczego powinniśmy obawiać się automatyzacji, jaka jest różnica między rebrandingiem a podmianą logo oraz wyjaśnił, jak wielka siła drzemie w tworzeniu psychograficznych modeli konsumentów i precyzyjnym targetowaniu. 
Maciej Tesławski - książkowa inspiracja

 

Poza innymi książkami Al Riesa i Jacka Trouta, jak choćby „Wojujący marketing. Zwycięskie strategie i kampanie”, czy „Positioning: The Battle for Your Mind”, to właśnie „22 niezmienne prawa marketingu” wywarły na mnie największy wpływ jasnością wypowiedzi i praktycznym charakterem treści. To niewątpliwie obowiązkowa pozycja dla każdego marketera.

 

Kto wpłynął na życie zawodowe Macieja Tesławskiego?

 

Czyli mój szef. Stan Rapp stworzył podstawy marketingu relacji i wskazał mi jego ogromną wagę jeszcze w ubiegłym wieku. Jestem mu szalenie wdzięczny za co najmniej kilka wartościowych lekcji.

 

Maciej Tesławski o technologiach - automatyzacja

 

Obawiam się automatyzacji, bo w moim przekonaniu powoduje ona zupełną dehumanizację marketingu. Boję się również, że jest ona nieuchronna i choćbyśmy bardzo chcieli – w żaden sposób nie uda nam się jej uniknąć.

 

Maciej Tesławski o nauce - personalizacja jako trend

 

Obserwuję ją od dawna i stosuję w swoich działaniach. Od niedawna większe marki stosują personalizację niemal masowo, natomiast marki Premium używały jej jeszcze wtedy, kiedy nie miała ona własnej nazwy. Ja sam pierwsze personalizowane kampanie robiłem w poprzednim stuleciu, w 1995 roku.

 

Maciej Tesławski o ciekawostkach z branży - rebranding marek

 

Problem miałem i mam taki, że rebrandingiem zbyt często nazywa się reloging. Firmy zmieniają wyłącznie logo i uważają, że to kompletnie odmieni wizerunek marki, a jak pisali Al Ries i Jack Trout we wspomnianych wyżej „22 niezmiennych prawach marketingu” – najbardziej zmarnowane pieniądze w marketingu, to próba zmiany czyjegoś zdania.

 

Maciej Tesławski o innowacjach - psychografia i narzędzia do jej tworzenia

 

Powszechny dostęp do analizy zachowań konsumentów w połączeniu z mocą obliczeniową pozwolą błyskawicznie tworzyć indywidualne modele psychograficzne klientów. To z kolei umożliwi wiarygodne przewidywanie ich przyszłych aktywności, a co za tym idzie – precyzyjniejsze targetowanie w marketingu. Nie muszę dodawać, jak istotne będzie to dla każdego marketera.

 

Maciej Tesławski - wywiad z autorem książek STRATEGIA MARKETINGOWA i KONSUMENT WIERNY JAK PIES

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej