Od blisko miesiąca życie stanęło, a wiele biur przeniosło się do prywatnych mieszkań. Pracujemy zdalnie, ograniczamy wychodzenie na zewnątrz i często doskwiera nam brak pomysłu, co zrobić z wieczorami czy weekendami w czasach izolacji. I tutaj z pomocą przychodzi Amazon, który proponuje gros książek w wersji darmowej lub mocno przecenionej. Przyjrzyjmy się zatem, po które z nich warto sięgnąć. Przedstawiamy nasze TOP10 książek, na które nie wydacie więcej, niż 4 dolary (a niektóre dostaniecie dokładnie za 0$)!
The One-Page Content Marketing Blueprint: Step by step guide to launch a winning content marketing strategy in 90 days or less and double your inbound traffic, leads, and sales
Autor: Prafull Sharma
Cena: 3.14$ (ebook)
Jak skupić się na 20% działań, które pozwolą zwiększyć rezultaty o 80%?
Wiele mówi się o tym, że content jest królem, jednak w rzeczywistości konsument zalewany jest różnego rodzaju treściami. Jak skutecznie do niego dotrzeć? Prafull Sharma przedstawia w swojej książce szczegółową instrukcję – strategia, narzędzia, modele zarządzania treścią, które pozwolą podwoić ruch, leady i sprzedaż. Nie brakuje w niej również przydatnych wskaźników pomiaru efektywności działań content managera.
„The One-Page Content Marketing Blueprint” to mapa, która pozwala skutecznie ułożyć rozsypane treści, często będące jedynie stratą czasu, w większy, spójny obrazek. Książka polecana jest m.in. przez Martina Lindstroma – autora bestsellerów, takich jak „Small Data”.
Outside In: The Power of Putting Customers at the Center of Your Business
Autor: Harley Manning
Cena: 1.78$ (twarda oprawa)
W czasach, gdy klienci mają dostęp do ogromnej ilości danych, doświadczenie klienta jest jedynym trwałym źródłem przewagi konkurencyjnej.
Doświadczenie klienta to sposób, w jaki konsument postrzega każdą interakcję z firmą. To podstawowy czynnik napędzający biznes. Mimo że narzędzie to powinno stanowić kluczowy element strategii każdej firmy działającej na współczesnym rynku, jest ono na ogół tyle potężne, co niezrozumiane.
Na podstawie czternastu lat badań przeprowadzonych przez ekspertów ds. doświadczeń klientów, książka „Outside In” oferuje kompletny plan działania w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej w zakresie budowania doświadczeń. Autorzy pokazują, że koncepcja Ekosystemu Doświadczeń Klienta, to nie tylko wynik działań pracowników „na froncie” (sprzedawcy, obsługa klienta), ale także tych „zakulisowych”, jak księgowi, prawnicy itd. Nie mniej ważne są zasady, procesy i technologie w organizacji. Zidentyfikowanie problemów w Ekosystemie pozwoli zwiększyć sprzedaż i zredukować koszty.
Kompleksowe omówienie książki „Outside In” znajdziecie również na naszej platformie rozwojowej cim.knowledgegarden.pl (dostęp dla osób zarejestrowanych).
All Marketers are Liars: The Underground Classic That Explains How Marketing Really Works – and Why Authenticity Is the Best Marketing of All
Autor: Seth Godin
Cena: 2.09$ (ebook)
Opowieści pozwalają zrozumieć świat. Marketerzy nie wymyślili storytellingu, ale udoskonalili go.
Seth Godin – ekspert i autor bestsellerów – stawia trzy pytania:
- Jaka jest Twoja opowieść?
- Czy ludzie, którzy powinni ją usłyszeć, uwierzą w nią?
- Czy jest to prawda?
Wybitni marketerzy nie opowiadają o cechach fizycznych swoich produktów, lecz budują spójną, porywającą opowieść o nich. Jeśli konsument w nią uwierzy, to znaczy, że była ona prawdziwa. Na tej kanwie klienci są w stanie zapłacić 80 tys. $ za Porsche, podczas gdy mogliby zakupić Volkswagena za 36 tys., czy wydać 225$ na obuwie sportowe, podczas gdy inna marka jest skłonna sprzedać podobne za 25$.
Godin przestrzega jednak, że o ile marketing powinien skupiać się na opowiadaniu historii, o tyle powinny one być dobre. To znaczy takie, w które konsument uwierzy, które odpowiadają jego światopoglądowi. Marketerzy odnoszą zatem porażki wtedy, gdy stają się samolubni, przez co ich opowieść jest nieautentyczna i zostanie odebrana jako oszustwo.
Elevate: Push Beyond Your Limits and Unlock Success in Yourself and Others
Autor: Robert Glazer
Cena: 0.00$ (ebook)
Zdolności emocjonalne są miarą Twoich umiejętności przezwyciężania ograniczających przekonań, łatwości przystosowania się i jakości Twoich relacji.
Robert Glazer to ekspert w zwiększaniu produktywności. Jego zdaniem, możemy zwiększyć nasze możliwości, stosując się do następujących wskazówek:
- Znajdź swoje własne „dlaczego?”
- Pokonaj ograniczające Cię przekonania
- Ustanów cele i stwórz system ich rozliczeń
- Zachowaj zdrowie i witalność
- Ustanów rutynowe działania i pozytywne nawyki.
Na podstawie powyższych założeń powstała książka „Elevate”, której celem jest wsparcie czytelnika w pokonywaniu ograniczeń i wzniesieniu się ponad dotychczasowe możliwości.
O książce przeczytacie również na blogu Martina Lindstroma.
Attention Management: How to Create Success and Gain Productivity – Every Day
Autor: Laura Thomas
Cena: 0.00$ (ebook)
Zarządzanie uwagą – remedium na nadmiar pracy i zmęczenie.
Zwiększanie produktywności jest nieodłącznym komponentem ciągle przyspieszającej rzeczywistości. Jesteśmy zabiegani, zbyt zajęci i zestresowani. Dotychczasowe metody, takie jak zarządzanie czasem, przestają być skuteczne.
Laura Thomas proponuje zatem podejście oparte na zarządzaniu uwagą. Według autorki jest to kluczowa umiejętność, która pozwoli wieść życie oparte na wyborach, nie zaś reakcji i rozproszeniu. Attention management to zbiór zachowań, takich jak skupienie (focus), uważność (mindfulness), kontrola (control), obecność (presence) czy flow. Książka dostarcza czytelnikowi praktyczne strategie pozwalające opanować sztukę zarządzania uwagą, co skutecznie wesprze nas w dążeniu do sukcesu.
Krótką zapowiedź od autorki wygłoszoną w ramach TEDx Talk znajdziecie również na Youtubie.
Free Innovation
Autor: Eric von Hippel
Cena: 0.00$
Eric von Hippel przedstawia paradygmat bezpłatnej innowacji w oparciu o najnowsze badania i teorie.
Darmowe innowacje rozprzestrzeniają się w narodowych gospodarkach, zwiększając swoją skalę i zakres. Obecnie dziesiątki milionów klientów wydają łącznie miliardy dolarów na tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Jednak robią to w swoim czasie wolnym, przez co ich wpływ i wartość tego, co tworzą pozostają niewidoczne. Model ten bazuje na idei Schumpetera, według której w kreowaniu innowacji najważniejsze zadania należą do producentów.
W takim podejściu innowator nie czerpie ze swoich odkryć zysków finansowych i nie ma żadnej zachęty, aby inwestować w rozpowszechnianie swojego rozwiązania. Z drugiej strony mamy producentów, którzy z reguły zbyt późno dostrzegają potencjał komercyjny danej innowacji.
Najlepszym rozwiązaniem według autora, byłaby zatem kolektywna praca z odpowiednim podziałem ról pomiędzy innowatorów i producentów. W rezultacie zwiększy się zysk producenta oraz dobrobyt społeczny. Wszyscy zatem wygrywają.
Triangle Selling: Sales Fundamentals to Fuel Growth
Autorzy: Hilmon Sorey, Cory Bray
Cena: 0.00$ (ebook)
Jak zwiększać efektywność zespołu sprzedażowego w czasach agile? Kompleksowe podejście proponują autorzy modelu Triangle Selling.
Szybki wzrost jest kluczowym elementem organizacji nastawionych na sprzedaż, a długoterminowy sukces zależy w dużej mierze od umiejętności handlowców i narzędzi, jakie stosują.
Hilmon Sorey i Cory Bray proponują narzędzie zwane trójkątem sprzedaży, które skupia się na trzech aspektach sprzedażowych: powód, zasoby i opór. Triangle Selling może okazać się przydatne dla wielu firm – bez względu na branżę czy rozmiar organizacji. Jednocześnie nie wymaga ono rezygnacji z dotychczasowych metod działania, a może stanowić ich uzupełnienie.
Triangle Selling to system działania, który wspomoże zarówno handlowców, jak i managerów czy dyrektorów. Pozwoli ono wdrożyć podejście niezbędne do ciągłego wzrostu opartego na zwinnym działaniu kluczowym w profesjach sprzedażowych.
Nieco więcej o książce i metodzie trójkąta sprzedaży dowiecie się z wywiadu z autorami:
Don’t Buy A Duck: Stop Wasting Money & Only Do Marketing That Works!
Autor: Derek Champagne
Cena: 0.00$
Jak przestać marnować zasoby pieniężne na działania, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów?
Derek Champagne, ekspert marketingu i brandingu z ponad 15-letnim doświadczeniem, dzieli się z czytelnikami swoją wiedzą na temat efektywnego wydawania pieniędzy na działania marketingowe i reklamowe. Autor dostarcza wskazówek, które pozwolą zbudować właściwą strategię.
W książce znajdziecie odpowiedzi na pytania:
- Jak stworzyć niezapomnianą markę?
- Jaka jest wartość marketingu wewnętrznego i zewnętrznego?
- Jak przeprowadzić efektywne badania marketingowe?
- Jak stworzyć przekaz, który będzie rezonował z odbiorcami?
- Jak wykorzystać burzę mózgu w tworzeniu strategii?
- Jak stworzyć budżet?
- Jakie działania pozwolą osiągnąć najlepsze rezultaty?
„Don’t Buy a Duck” to bestseller Amazona. Książka polecana jest również przez Setha Godina.
Market Segmentation Analysis: Understanding It, Doing It, and Making It Useful (Management for Professionals)
Autorzy: Sara Dolnicar, Bettina Grün, Friedrich Leisch
Cena: 0.00$
Segmentacja rynku w pigułce – jak ją zrozumieć i wykorzystać w praktyce?
„Market Segmentation Analysis” to przewodnik uwzględniający każdy krok, każdą potencjalną pułapkę, każdą decyzję na drodze do efektywnej analizy segmentacji rynku.
Czytelnicy odnajdą w niej:
- praktyczne wskazówki dla użytkowników rozwiązań opartych na segmentacji,
- wskazówki dotyczące kwestii i problemów implementacji,
- wskazówki dla badaczy w zakresie zbierania odpowiednich danych,
- wskazówki dla analityków danych dotyczące aspektów technicznych i statystycznych.
Ponadto książka ta dostarcza szerokiego wachlarza technik wizualizacyjnych, które ułatwiają interpretację segmentów i wybór grup docelowych.
Every Monday Matters: How to Kick Your Week Off with Passion, Purpose, and Positivity
Autor: Matthew Emerzian
Cena: 0.00$
Co by się stało, gdybyśmy nakłonili miliony ludzi do angażowania się w proste acz dobre dla świata działania?
Zbieranie śmieci, pomoc bezdomnym, uśmiechanie się, sadzenie drzew… Angażując się w takie działania, czynimy świat lepszym miejscem i pomagamy innym ludziom zrozumieć, ile dla nas znaczą.
„Every Monday Matters” to przewodnik pozwalający uporządkować każdy tydzień pod względem angażujących „motywów”. W każdy poniedziałek czytelnik otrzymuje inspirujący temat, który pozwoli budować podróż przez życie oparte na autentyczności. Dodatkowo otrzymujemy również szereg pomocnych cytatów i podpowiedzi.
Matthew Emerzian to założyciel organizacji non-profit Every Monday Matters, której programy zostały wykorzystane w wielkich firmach amerykańskich. Publikacje Emerziana z kolei zostały docenione m.in. przez Fast Company, The Huffington Post czy Oprah.com. Przesłanie, które autor komunikuje, koncentruje się na trwałej zmianie indywidualnej i społecznej, która zachodzi na skutek wychodzenia poza siebie i łączenia się z innymi ludźmi.
Konsultacja książkowa: Michał Moneta