Choć właśnie rozpoczęły się wakacje, nie zamierzamy wysyłać przeglądów marketingowej blogosfery na letni wypoczynek. Podsyłamy Wam zatem już 43. przegląd najciekawszych treści z serwisów i blogów, które pojawiły się w ostatnich dwóch tygodniach. Tym razem wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m.in. z HelpScout, Vidyard oraz bloga Kaye Putnam. A zatem, jak zawsze, inspirującej lektury!
4 Keys to Consistent Brand Growth
Kaye Putnam,
KayePutnam.com
Kaye Putnam na łamach swojego bloga radzi, jak utrzymać stały wzrost marki w niepewnym świecie. Dzieli swoje porady na dwie kategorie: zestaw systemów pozwalających automatyzować przyciąganie klientów oraz zestaw systemów, którymi musisz „dowieźć” to, co obiecałeś klientowi. Autorka przedstawia i opisuje więc cztery kluczowe działania, które mają zapewnić wzrost marki:
- Podejmuj decyzje dotyczące marki z wyprzedzeniem.
- Buduj bazę odbiorców na własnych platformach.
- Włączaj autopilota w przypadku części działań marketingowych.
- Zautomatyzuj część działań mających dostarczyć wartość – zwłaszcza tych, które nie przekładają się bezpośrednio na generowanie zysku.
8 Strategies to Skyrocket Ecommerce Customer Loyalty
Kevin Payne,
HelpScout
Zasada Pareta mówi, że 80% zysków płynie od 20% klientów. Jednak mimo to tylko 32% właścicieli biznesów traktuje utrzymanie klienta jako priorytet. Wychodząc od tych założeń, Kevin Payne na łamach bloga HelpScout prezentuje osiem strategii, których celem jest budowanie lojalności klientów. Oto kilka ze wskazówek, które omawia autor tekstu, a na które warto położyć nacisk, aby zwiększyć rezultaty:
- Priorytetyzuj obsługę klienta.
- Personalizuj treści i oferuj rekomendacje produktowe.
- Oferuj dodatkowe korzyści, takie jak darmowa dostawa czy atrakcyjne zniżki.
- Stwórz programy lojalnościowe, którym klienci nie będą mogli się oprzeć.
- Daj się poznać poprzez dobrą strategię content marketingową.
- Oferuj komunikację omnichannelową.
How to Grow Your Ecommerce Business Using Chatbots
Adam Enfroy,
Disruptive Advertising
Na łamach questus BLOG niejednokrotnie pisaliśmy o chatbotach i ich ogromnym biznesowym potencjale. Faktycznie jest to bowiem narzędzie, które pozwala ułatwić wiele czynności i usprawnić kontakt z klientami. Mamy na to kolejne dowody!
Adam Enfroy na łamach Disruptive Advertising opisał kilka praktycznych porad, jak używać chatboty w firmach opartych na ecommerce. W artykule znajdziecie wiele przykładów, jak zagraniczne firmy wykorzystują potencjał tego narzędzia, a także wskazówki, co zrobić, by podobne działania były skuteczne także w innych firmach.
Is Big Data Putting an End to Creativity in Marketing?
Nouman Ali,
Brandingmag
Jak pokazują dane z raportu firmy McKinsey, poprzez integrację danych z procesami kreatywnymi można osiągnąć ponadprzeciętny wzrost. Nouman Ali pochyla się nad tym odkryciem na łamach Brandingmag, zauważając, iż odpowiednie wykorzystanie dostępnych danych i kreatywność mogą angażować odbiorców w sposób gwarantujący rezultaty.
Niezwykle przydatne będą tutaj również inne technologie, które pozwolą przyspieszyć analizę danych, pozostawiając marketerom więcej czasu na tworzenie unikatowych rozwiązań i doświadczeń.
Every LinkedIn Video Format and How to Use Them
Chris Gillespie,
vidyard
Wideo to forma contentu, która od dłuższego czasu tylko zyskuje na popularności. W sposób przystępniejszy i bardziej angażujący potrafi przyciągnąć uwagę odbiorców, dlatego też marketerzy ciągle eksperymentują z filmowym przekazywaniem treści.
Większość działań skupia się jednak na trafieniu do pojedynczych osób – obecnych lub potencjalnych klientów. W takich przypadkach YouTube czy Facebook sprawdzają się znakomicie. A co z LinkedIn? Platforma dedykowana biznesowym rozwiązaniem okazuje się także świetnym miejscem na umieszczanie wideo. Być może przekona Was do tego ten artykuł, opisujący różne rodzaje filmów i sposoby ich dystrybucji wśród społeczności LinkedIn.
Jak design thinking może pomóc ci stać się lepszym liderem w dzisiejszym nieprzewidywalnym świecie?
Joanna Blewąska,
Marketing przy Kawie
Jak twierdzi prof. Prabhjot Singh, propagator design thinking, za dużo czasu poświęcamy na budowanie mostów, a za mało – na ich przyszłych użytkowników. Myślenie o kliencie, jego podróży i doświadczeniach jest kluczowe dla biznesowego sukcesu. Ale podobnie sprawa wygląda w przypadku pracowników.
Dziś, w dobie VUCA, dobry lider powinien odznaczać się pokorą wobec nieznanego i empatią wobec zespołu. Kluczowe jest więc stworzenie takiego środowiska pracy, które otworzy pracowników na testowanie i eksperymentowanie, pozostawiając jednocześnie przestrzeń na popełnianie błędów i wyciąganie z nich wniosków. Takie właśnie założenia przyświecają metodzie design thinking, którą omawia Joanna Blewąska.