Jak zniszczyć markę? Krótki poradnik

Łaska klienta na pstrym koniu jeździ – pod wpływem rozmaitych kryzysów wizerunkowych lata pracy nad kapitałem marki potrafią obrócić się w niwecz w mgnieniu oka. Należy jednak przyznać, że nawet największe światowe brandy potrafią wydatnie przyczynić się do strat wizerunkowych. Jakie są zatem 3 najpopularniejsze sposoby na obniżenie reputacji marki?

 

Dane w marketingu – rzecz kluczowa

Dane to „czarne złoto” współczesnego biznesu. Informacja jest niezwykle cenna zarówno dla organizacji, jak i podmiotu, którego dotyczy. Efektem tego wszelkie wycieki danych są gotowym materiałem na wizerunkowy (i nie tylko!) kryzys. Warto pamiętać więc o konieczności przeprowadzania testów penetracyjnych – choć nie wydają się istotne z marketingowego punktu widzenia, mogą ochronić firmę przed utratą pieczołowicie budowanego wizerunku.

 

Kryzysy w social mediach wybuchają… codziennie

Innym źródłem brandingowych kryzysów są problemy w social mediach. Niestosowny post, tweet czy kampania potrafią roznieść się viralowo i na długo zagościć w pamięci klientów. Ot, choćby niedawna twitterowa „inicjatywa” Burger Kinga związana z Dniem Kobiet – globalny problem, którego źródłem był zaledwie jeden nietrafiony wpis.

 

Nieetyczny marketing, czyli jak zniszczyć markę

Nieprzemyślane działania w mediach społecznościowych mogą być przyczyną poważnych kryzysów

 

Nieetyczny marketing – nie tędy droga

Obecnie klienci – jak nigdy wcześniej – są również wyczuleni na punkcie nieetycznych praktyk. Agresywna sprzedaż czy wizerunkowa hipokryzja to kwestie, które szczególnie irytują odbiorców. Spójność działań z pożądanym imagem jest dziś zatem absolutnym, marketingowym aksjomatem.

Pełny artykuł znajdziecie w serwisie Brandingmag.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: dr Michał Moneta

praktyk i badacz Web3 oraz AI, obecnie zarządzający Onchain AG – szwajcarską firmą wspierającą przedsiębiorstwa w badaniu i wdrażaniu realnych zastosowań blockchaina. Wcześniej związany z takimi firmami jak Lightcurve, Ramp.Network, Cryptiony, questus czy Lisk, gdzie pełnił funkcje Head of Division, Product Marketing Lead oraz Content Lead. Poza działalnością zawodową angażuje się także w działalność akademicką – jako doktor prowadzi zajęcia z zakresu blockchaina, transformacji cyfrowej oraz marketingu (ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań AI) na Uniwersytecie Łódzkim oraz Uniwersytecie SWPS.
Ostatnie wpisy
Strategia marketingowa w 2025: AI czy metodyka CIM?

Strategia marketingowa w 2025: AI czy metodyka CIM?

Strategia marketingowa w 2025: AI czy metodyka CIM? Sprawdź, jak połączyć dwa światy dzięki najnowszemu e-bookowi! W świecie marketingu – szybkim, zmiennym, pełnym nowych trendów i ryzyk – coraz częściej pada pytanie: „Czy sztuczna inteligencja zastąpi stratega?”....

czytaj dalej