Łaska klienta na pstrym koniu jeździ – pod wpływem rozmaitych kryzysów wizerunkowych lata pracy nad kapitałem marki potrafią obrócić się w niwecz w mgnieniu oka. Należy jednak przyznać, że nawet największe światowe brandy potrafią wydatnie przyczynić się do strat wizerunkowych. Jakie są zatem 3 najpopularniejsze sposoby na obniżenie reputacji marki?
Dane w marketingu – rzecz kluczowa
Dane to „czarne złoto” współczesnego biznesu. Informacja jest niezwykle cenna zarówno dla organizacji, jak i podmiotu, którego dotyczy. Efektem tego wszelkie wycieki danych są gotowym materiałem na wizerunkowy (i nie tylko!) kryzys. Warto pamiętać więc o konieczności przeprowadzania testów penetracyjnych – choć nie wydają się istotne z marketingowego punktu widzenia, mogą ochronić firmę przed utratą pieczołowicie budowanego wizerunku.
Kryzysy w social mediach wybuchają… codziennie
Innym źródłem brandingowych kryzysów są problemy w social mediach. Niestosowny post, tweet czy kampania potrafią roznieść się viralowo i na długo zagościć w pamięci klientów. Ot, choćby niedawna twitterowa „inicjatywa” Burger Kinga związana z Dniem Kobiet – globalny problem, którego źródłem był zaledwie jeden nietrafiony wpis.
Nieetyczny marketing – nie tędy droga
Obecnie klienci – jak nigdy wcześniej – są również wyczuleni na punkcie nieetycznych praktyk. Agresywna sprzedaż czy wizerunkowa hipokryzja to kwestie, które szczególnie irytują odbiorców. Spójność działań z pożądanym imagem jest dziś zatem absolutnym, marketingowym aksjomatem.