Jak zniszczyć markę? Krótki poradnik

Łaska klienta na pstrym koniu jeździ – pod wpływem rozmaitych kryzysów wizerunkowych lata pracy nad kapitałem marki potrafią obrócić się w niwecz w mgnieniu oka. Należy jednak przyznać, że nawet największe światowe brandy potrafią wydatnie przyczynić się do strat wizerunkowych. Jakie są zatem 3 najpopularniejsze sposoby na obniżenie reputacji marki?

 

Dane w marketingu – rzecz kluczowa

Dane to „czarne złoto” współczesnego biznesu. Informacja jest niezwykle cenna zarówno dla organizacji, jak i podmiotu, którego dotyczy. Efektem tego wszelkie wycieki danych są gotowym materiałem na wizerunkowy (i nie tylko!) kryzys. Warto pamiętać więc o konieczności przeprowadzania testów penetracyjnych – choć nie wydają się istotne z marketingowego punktu widzenia, mogą ochronić firmę przed utratą pieczołowicie budowanego wizerunku.

 

Kryzysy w social mediach wybuchają… codziennie

Innym źródłem brandingowych kryzysów są problemy w social mediach. Niestosowny post, tweet czy kampania potrafią roznieść się viralowo i na długo zagościć w pamięci klientów. Ot, choćby niedawna twitterowa „inicjatywa” Burger Kinga związana z Dniem Kobiet – globalny problem, którego źródłem był zaledwie jeden nietrafiony wpis.

 

Nieetyczny marketing, czyli jak zniszczyć markę

Nieprzemyślane działania w mediach społecznościowych mogą być przyczyną poważnych kryzysów

 

Nieetyczny marketing – nie tędy droga

Obecnie klienci – jak nigdy wcześniej – są również wyczuleni na punkcie nieetycznych praktyk. Agresywna sprzedaż czy wizerunkowa hipokryzja to kwestie, które szczególnie irytują odbiorców. Spójność działań z pożądanym imagem jest dziś zatem absolutnym, marketingowym aksjomatem.

Pełny artykuł znajdziecie w serwisie Brandingmag.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Michał Moneta

Absolwent programu Diploma in Professional Marketing, Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Leona Koźmińskiego oraz kursów m. in. w IE Business School, University of California oraz University of Geneva. Jestem również certyfikowanym marketerem DIMAQ, a także absolwentem szkoleń narzędziowych Google – Ads oraz Analytics. Specjalizuję się w digital marketingu, w szczególności w obszarze content managementu, analityki i social mediów. Mam wielkie szczęście, że questus daje mi możliwość rozwoju właśnie w wyżej wymienionych obszarach. W ramach firmy zajmuję się więc budową strategii i zarządzaniem contentem, prowadzeniem mediów społecznościowych (Facebook, LinkedIn), redagowaniem questus BLOG, a także pracą dla klientów - w obrębie audytowania i przygotowywania strategii content managementu, a także realizowania działań operacyjnych. Choć praca, którą wykonuję jest jednocześnie moim hobby, staram się łączyć ją również z innymi zainteresowaniami – „szyję na basie”, uprawiam sporty i czytam rozmaite książki. Pewnie daleko mi do stereotypowego milenialsa, ale dzięki czerpaniu przyjemności tak, z pracy, jak i innych aktywności, hasło work-life balance jest mi niezwykle bliskie. Więcej o mnie znajdziecie na: http://michalmoneta.com/ ?
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej