Jacek Kotarbiński: Wciąż nie wiemy, w jakim zakresie wykorzystywane są dane o internautach

Naszym kolejnym rozmówcą jest Jacek Kotarbiński, autor bestsellerowej książki „Sztuka Rynkologii”, bloger, marketer, wykładowca, a przede wszystkim – niezwykle cenny członek społeczności questus academy. Jacek odpowiedział nam na sześć pytań i podobnie jak Lech C. Król – podzielił się swoimi inspiracjami, obawami i nadziejami na przyszłość. Jak sztuka prowadzenia wojny może odmienić myślenie o marketingu? Czy kiedykolwiek dowiemy się, w jaki sposób wykorzystywane są dane pozostawiane przez nas w internecie? Wreszcie, od lektury jakiej książki powinien zacząć każdy marketer?

 

Największa książkowa inspiracja - Jacek Kotarbiński

 

Książka „Sztuka Wojny. Sztuka Marketingu” to naprawdę wyjątkowe przełożenie ciekawych myśli Sun Tzu o wojnie, na język marketingu. Na 200 stronach publikacji Gary Gagrialdi pokazuje, jak można wykorzystać wiedzę o prowadzeniu konfliktów zbrojnych w podbijaniu rynku.

 

 

Kto wpłynął na życie zawodowe Jacka Kotarbińskiego?

 

„Papież” Kotler pozwala zrozumieć język marketingu i posługiwać się nim na całym świecie. Jego książki, ze słynną biblią na czele to absolutny must-have i must-read każdego marketera i znakomite fundamenty pod pracę w tej branży.

 

Zbieranie i analizowanie informacji o ludzkich zachowaniach - Jacek Kotarbiński

 

Technologie zbierania danych to jedna z tych innowacji, które poza ogromnymi nadziejami budzi także spore obawy. Najbardziej przeraża mnie fakt, że wciąż nie mamy za grosz pewności, w jakim zakresie będą wykorzystywane dane o internautach, a co za tym idzie – nie wiemy kiedy i do kogo trafiają informacje o naszej aktywności w sieci.

 

Narzędzie Canva - Jacek Kotarbiński

 

Dużym ułatwieniem w pracy było dla mnie poznanie Canvy, niezwykle cennego narzędzia pozwalającego na przygotowywanie grafik i wizualizację danych. Jej rola podczas pracy w mediach społecznościowych i przy tworzeniu infografik jest doprawdy nieoceniona.

 

Jacek Kotarbiński o wyborach prezydenta w Stanach Zjednoczonych

 

Przyznaję, że zwycięstwo postprawdy w wyborach w USA było dla mnie ogromnym zaskoczeniem i nie spodziewałem się, że Amerykanie dokonają takiego wyboru.

 

Jacek Kotarbiński o wirtualnej rzeczywistości - innowacje

 

Technologie wirtualnej rzeczywistości w dużym stopniu będą krokiem do świata wizualizacji danych, nauki i zabawy. Ekscytacja związana z rozwojem virtual reality towarzyszy nam zresztą od dłuższego czasu, ale myślę, że nadszedł już moment na wielką transformację biznesowej rzeczywistości.

 

Wywiad z Jackiem Kotarbińskim

 

Blog Jacka Kotarbińskiego znajduje się pod adresem: https://kotarbinski.wordpress.com/

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI) Rewolucja zaczyna się wcześniej, niż myślisz. Zmiany często zaczynają się dużo wcześniej, zanim stają się zauważalne (Eccles, 1991). Jak jednak rozpoznać sygnały zmiany, gdy tempo ich przyśpieszenia jest tak...

czytaj dalej