Ile warte jest polubienie na Facebooku?

Choć Facebook od dłuższego czasu planuje schowanie i usunięcie wskaźnika „polubień profilu”, na wielu fanpage’ach wciąż jest widoczny – spędzając sen z powiek marketerom. Na ile bowiem ma on faktyczne znaczenie i wpływa na coś więcej niż treść powerpointa z kwartalnym rozliczeniem z działań w social mediach?

 

Czy polubienie strony wpływa na sprzedaż?

American Marketing Association postanowiło przygotować przegląd najświeższej literatury na ten temat. Wnioski dot. obszaru decyzji zakupowych są jasne – polubienie strony nie zwiększa w znaczącym stopniu chęci zakupu produktu od danej firmy. Może to wynikać z faktu, że często „lajkujemy” fanpage po, a nie przed dokonaniem transakcji.

Nie zauważono także znaczącej różnicy w pozytywnym stosunku do marki przed i po polubieniu jej fanpage’a. Innymi słowy, to czy konsument lubił, czy nie lubił profilu firmy w social mediach, nie zmieniało jego nastawienia – było ono identyczne na długo przed i po wykonaniu tej czynności.

 

Czy polubienie strony wpływa na sprzedaż?

Okazuje się, że polubienie zazwyczaj nie wpływa na chęć dokonania zakupów

 

Polubienie strony a płatna reklama

Nie oznacza to jednak, że „lajk” jest wskaźnikiem zupełnie marnym. Istnieje bowiem jedna sytuacja, w której to, czy klient lubi fanpage, ma faktyczny wpływ na decyzje zakupowe. Jest nią… płatna reklama. W przypadku docierania nią do odbiorców, którzy zdążyli już zaobserwować lub polubić fanpage, wykazuje ona znacząco wyższą skuteczność.

A zatem, choć nakłanianie do polubienia strony jest często próbą zbudowania absolutnie organicznego zasięgu na Facebooku, okazuje się, że na koniec dnia „lajk” ma znaczenie tylko wówczas, gdy jest wsparty płatną reklamą. Cóż, taka jest ta nasza facebookowa rzeczywistość.

Pełny artykuł znajdziecie na stronie American Marketing Association.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej