Fake newsy, brand engagement i tricki na Twitterze [przegląd blogosfery marketingowej #25]

Czas na wyjątkowy, bo 25. przegląd treści z marketingowych blogów i serwisów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m.in. z Econsultancy, Businesses Grow czy blogów Jacka Pogorzelskiego i Chrisa Brogana. Inspirującej lektury!

 

Marketing in the Faster World

Chris Brogan,
ChrisBrogan.com

Nie od dziś wiadomo, że żyjemy w czasach, w których nikt nie rozpala ogniska, żeby przygotować posiłek, a zamówienie gotowego obiadu zajmuje nam jeden komunikat do Alexy. Chris Brogan zastanawia się zatem, dlaczego marketing nie jest równie szybki, jak nasze życie.

Jako remedium, autor przedstawia swoja metodę komunikacji z konsumentami: przekąska, show i list. Przekąska to krótki komunikat, który daje namiastkę informacji. Show to angażowanie konsumentów poprzez nieco dłuższą, rozrywkową formę, jak podcast czy video. Natomiast list odnosi się do dobrze stargetowanego, bezpośredniego kontaktu z klientem, czyli najważniejszej części całej koncepcji. To bowiem komunikacja bezpośrednia przekłada się na sprzedaż.

 

Fake newsy – 5 powodów, dla których je udostępniamy

Anna Miotk,
annamiotk.pl

Kłopot z fake newsami mają nawet osoby o wysokich kompetencjach medialnych. Co powoduje, że nawet bardzo wykształcone i biegłe internetowo osoby je udostępniają? Anna Miotk zaobserwowała pięć głównych motywacji, aby to robić: zabawa, zbytnie poleganie na internecie, chęć budowania statusu, przywiązanie do własnych poglądów i postawę typu “wolnoć Tomku w swoim domku”.

 

14 narzędzi ułatwiających prowadzenie konta na Twitterze

Paulina Wałczyk,
blog Brand24

Przedsiębiorstwa zazwyczaj bardzo chętnie korzystają z portali społecznościowych. Marketerzy celują głównie w Facebooka i Instagrama, jednak warto przyjrzeć się nieco bliżej potencjałowi, jaki przynosi inny portal, a mianowicie Twitter. Mimo ograniczeń znaków, w każdym tweecie można tam przekazać wiele wartościowych treści, które mogą ocieplić wizerunek lub nawet przyczynić się do zwiększenia konwersji.

Decydując się na tworzenie contentu na Twitterze, warto jednak pomóc sobie poprzez korzystanie z narzędzi ułatwiających i usprawniających podejmowane działania. O 14 takich rozwiązaniach przeczytacie na blogu Brand24.

 

How are brands and social media platforms tackling trolls?

Nikki Gilliland,
Econsultancy

Każda osoba działająca w internecie prędzej czy później natrafi na kogoś, kto próbuje zwrócić na siebie uwagę, nierzadko obrażając lub atakując drugą osobę. Taki człowiek jest nazywany trollem internetowym i jest coraz częściej pojawiającym się zjawiskiem, z którym trzeba się zmierzyć. Jak jednak największe przedsiębiorstwa radzą sobie z takimi trollami? Jakie działania podejmują wobec nich? Na te pytania odpowiada Nikki Gilliland na łamach Econsultancy.

 

My brand engagement fantasy: Hire a few real people.

Mark Schaefer,
Businesses Grow

Mark Schaefer na łamach swojego bloga radzi, by wielkie brandy poświęciły niewielką część swojego sporego budżetu reklamowego na zatrudnienie osoby, która będzie angażowała się w komunikację z konsumentami w social mediach. Osoby, która z zaangażowaniem, empatią i szacunkiem odpowiadać będzie na pojawiające się komunikaty. Osoby, której po prostu zależy. To jest bowiem przyszłość marketingu.

Tradycyjna reklama nie przynosi już efektów, a konsumenci takie formy komunikacji najzwyczajniej blokują bądź ignorują. Autor polemizuje nawet ze sposobem komunikacji marki Wendy’s, który tak często opiewany jest przez innych. Jego zdaniem bowiem, na koniec dnia zwycięży marka, która jest najbardziej ludzka.

 

Dlaczego od was?

Jacek Pogorzelski,
Blog Jacka Pogorzelskiego

Jacek Pogorzelski zaznacza, że wśród marketerów wciąż pokutuje myślenie od wewnątrz, nie zaś z perspektywy zewnętrznej, podczas gdy powinniśmy przede wszystkim „wejść w buty” klienta i odpowiedzieć sobie na pytanie „dlaczego od was?”. Obietnica, jaką mu złożymy, powinna być zatem wiarygodna. Zaś wiarygodność winna obejmować pięć wymiarów omawianych przez autora:

  • wiarygodność w składaniu obietnicy;
  • wiarygodność w dostarczaniu obietnicy;
  • wiarygodność w trwałości standardów;
  • wiarygodność konkurencyjna;
  • wiarygodność intuicyjna (heurystyczna).

 

Instagram Advertising 101: Things to Know and What Actually Works

Cydney Hatch,
Disruptive Advertising

Z tygodnia na tydzień coraz więcej przedsiębiorstw aktywnie działa na Instagramie. Jest to bowiem platforma o coraz większym potencjale reklamowym, z którego chętnie korzystają sami marketerzy.

Jednak jakie działania najlepiej się tam sprawdzają? Co warto robić, a czego raczej unikać? Co aktualnie jest na czasie i jak nadążać za pojawiającymi się trendami? O wszystkim przeczytacie na łamach Disruptive Advertising.

 

Rewolucji nie widać. Addressable ads nadejdą później, niż zakładano

Mateusz Lubczański,
Marketing przy Kawie

To, że brak możliwości targetowania spotów telewizyjnych, zostawia telewizję daleko w tyle, jeśli mowa o personalizacji, wiadomo nie od dziś. Jednak wg prognoz powinniśmy właśnie wchodzi w fazę intensywnego wzrostu zastosowania rozwiązań programmatic TV i addressable ads.

Dlaczego w Polsce takie rozwiązania dopiero co najwyżej raczkują? W Wielkiej Brytanii dla przykładu, dzięki wprowadzeniu targetowania odnotowano spadek zjawiska zappingu („skakanie po kanałach”) o 48%, przy jednoczesnym wzroście zaangażowania i emocjonalnego odbioru reklam. W naszym kraju takie rozwiązania zaczyna testować Wirtualna Polska. Jednak wg Mateusza Lubczańskiego programmatic TV i addressable TV nie mają tak szerokiego pola zastosowania jak w innych krajach.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej