W kolejnej odsłonie cyklu “3 pytania do Trenera CIM” przyszedł czas na rekomendacje od dr Kasi Nizińskiej, wykładowcy na module Managing Brands. Przed Wami zatem 3 propozycje książkowe, artykułowe i wideo od Kasi. Inspirujących lektur i seansów!
Książki
Ram Charan, Steve Drodder, Jim L. Noel, The Leadership Pipeline, How to Build the Leadership Powered Company, Jossey Bass Wiley
Za postawienie tezy, że w biznesie przywództwo na każdym poziomie jest warunkiem przetrwania firmy. Za zdefiniowanie (po raz pierwszy w literaturze) sukcesu przywódcy przez pryzmat osiągnięcia sukcesu przez organizację i jej ludzi. Za przekazanie konkretnych metod rozwoju liderów na każdym poziomie organizacji.
Harvard Business Review: “HBR’s 10 Must Reads on Managing Yourself”
Za przedstawienie krótko, na temat, a zarazem wyczerpująco tematyki dotyczącej samoświadomości i rozwoju menedżera. Przydatne dla liderów projektów marketingowych planujących awans na wyższe szczeble organizacji. Książka Harvard Business Review jest zbiorem 10 znanych artykułów napisanych przez mistrzów zarządzania. Obejmują one takie tematy, jak przywództwo, zarządzanie czasem, samoświadomość, kierowanie zespołem.
Patrick Lencioni “The Five Dysfunctions of a Team”
Za zbudowanie hierarchicznego modelu pięciu dysfunkcji stanowiących sedno przyczyn trudności, jakie przeżywają zespoły. Podstawą modelu jest zaufanie, którego brak w zespole jest przyczyną braku możliwości osiągnięcia sukcesu biznesowego.
Artykuły
predictiveindex: 2019 People Management Report
W sierpniu 2019 r. The Predictive Index® przeprowadził ankietę, pytając 1038 pracowników z 13 branż o swoich menedżerów. Ich odpowiedzi pokazują, w jaki sposób menedżerowie sabotują swoje zespoły – i co wyróżnia menedżerów światowej klasy od reszty.
Autorzy raportu opisują 9 “subtelnych” sposobów na jakie menedżerowie sabotują działania swoich zespołów. Polecam za trafność i rzeczowość w opisie.
The Ultimate Hiring Toolbox
Zdecydowana większość Kandydatów deklaruje, że wrażenie, które wywarł na nich rekrutujący wpływa na ich decyzję o akceptacji (lub nie) danej oferty pracy. Przeprowadzający wywiad natomiast często podejmują decyzje rekrutacyjne w pośpiechu.
Ponad połowa badanych, którzy rekrutują, nigdy nie została przeszkolona w zakresie rekrutacji, co znacznie wpływa na ich sposób podejmowania decyzji a rekrutujący często ulegają złudzeniu, że świetnie sobie radzą w rekrutacji. Dlatego pozycję The Ultimate Hiring Toolbox doceniam za opisanie i zebranie w jednym dokumencie procesu rekrutacji i selekcji, formularzy i szablonów ułatwiających skuteczną rekrutację. Rekomenduję traktować to jako niezbędnik menedżera lub/i lidera zespołu projektowego.
Nina Sosińska, blog
Za bardzo ciekawe ujęcie tematyki motywacji i rozwoju. Polecam każdemu kto jest zainteresowany krótkimi i praktycznymi poradami, refleksjami dotyczącymi rozwoju, przywództwa, motywacji.
Video
Dave Urlich – “What Makes an Effective Leader? Leadership Code 2.0
Za przeprowadzenie badań na temat umiejętności wymaganych od liderów, przy uwzględnieniu zmieniającego się kontekstu biznesowego. Na ich podstawie Ulrich stworzył model 5 podstawowych ról, które pełnić powinien lider, aby rozwinąć zdolności przywódcze w całej organizacji podtrzymujące długoterminowy sukces.
Warto poszerzyć wiedzę również o ten artykuł.
Benjamin Zander „Jak muzyka klasyczna potrafi przeistoczyć człowieka?”
Za pokazanie w piękny sposób, że przywództwo to budzenie możliwości w innych. Za metaforę sprawdzenia – informacji zwrotnej, czy dobrze prowadzisz swoich ludzi przez „patrzenie im w oczy – kiedy błyszczą im oczy, to znaczy, że dobrze ci idzie. A kiedy się nie błyszczą, to zadaj sobie pytanie – Co w moim zachowaniu powoduje, że Twoim ludziom nie błyszczą oczy?”
Sinek – 5 Rules to Follow as You Find Your Spark
Za przekazanie młodym ludziom, że realizacja własnych celów wymaga przestrzegania 5 zasad. Moje ulubione to:
- Możesz podążać za tym, co chcesz, w sposób, w jaki chcesz, ale nie możesz zabronić innym podążania za tym, czego oni chcą
- Czasami problemem jest TY
- Naucz się otrzymywać i udzielać pomocy