Diploma in Professional & Digital Marketing – Więcej niż Studia Podyplomowe?
Marketing na poziomie światowym. Teraz dostępny w formule studiów podyplomowych w Polsce.
134 kraje, 150 000 profesjonalistów na całym świecie, 1 500 absolwentów w Polsce.
I… najwyższy wskaźnik zdawalności egzaminów CIM na świecie.
To nie są tylko imponujące liczby – to dowód na to, że program Chartered Institute of Marketing (CIM) cieszy się ogromnym powodzeniem na całym świecie. A teraz w jeszcze bardziej dostępnej formule; jako studia podyplomowe w Polsce.
Szkolenia, kursy czy studia podyplomowe w marketingu?
Chartered Institute of Marketing (CIM)
Kwalifikacje międzynarodowe w dziedzinie marketingu
Diploma in Professional & Digital Marketing – dla kogo?
Questus – Akredytowane Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne CIM w Polsce
Studia Podyplomowe w marketingu – program
Dyplom z marketingu – MBA z marketingu z duszą
Społeczność profesjonalnych marketerów – kiedy dyplom to za mało
Szkolenia, kursy czy studia podyplomowe w marketingu?
Pojawienie się narzędzi takich jak ChatGPT zrewolucjonizowało naszą codzienność i sposób, w jaki pracują marketerzy. W tej rzeczywistości jedna rzecz staje się jasna: stały rozwój kompetencji marketingowych to już nie tylko opcja a konieczność. I tu pojawia się pytanie: jak się rozwijać? W co warto zainwestować swój czas? W szkolenia, kursy, czy może pójść o krok dalej?
Są dwie główne drogi budowania kompetencji: Tradycyjna ścieżka akademicka (licencjat, magister, studia podyplomowe, może doktorat…) I kwalifikacje profesjonalne, uznawane przez daną branżę na całym świecie.
W finansach to CFA, w rachunkowości ACCA czy CIMA. W marketingu takim standardem są programy Chartered Institute of Marketing z siedzibą w Cookham, pod Londynem.
Choć program CIM jest obecny w Polsce już od 1999 roku, rok 2025 przynosi coś nowego: po raz pierwszy będzie można zrealizować go w formule studiów podyplomowych. To unikalne połączenie tego, co najlepsze w świecie akademickim i praktycznym – wiedza, doświadczenie, certyfikat i prestiż a wszystko to w jednym programie.
Chartered Institute of Marketing (CIM)
CIM działa nieprzerwanie od 1911 roku. Od 1989 roku posiada oficjalny Patronat Korony Brytyjskiej – stąd „Chartered”. Powstał, podobnie jak inne uznane instytucje tego typu, jako odpowiedź na potrzebę budowania prestiżu zawodu marketera, określenia standardów pracy w marketingu, łączenia świata nauki ze światem praktyki biznesowej. Dziś CIM to największa na świecie organizacja certyfikująca marketerów – obecna w ponad 100 krajach, niezależna, obiektywna i uznawana przez pracodawców na całym świecie. Jej egzamin, który odbywa się w sposób zanonimizowany, zobiektywizowany i niezależny jest gwarancją najwyższych na świecie kwalifikacji w marketingu.
Kwalifikacje międzynarodowe w dziedzinie marketingu
Struktura kwalifikacji profesjonalnych Chartered Institute of Marketing składa się z czterech poziomów, choć trzy z nich są najbardziej powszechne, a program Diploma in Professional & Digital Marketing jest najczęściej wybieranym przez osoby pracujące już w branży. Daje solidne podstawy i praktyczne narzędzia – od strategii, przez digital, po customer experience.
Najbardziej podstawowym jest „Foundation Certificate” – skierowany jest do osób, które chcą zdobyć podstawową wiedzę z marketingu. Dedykowany osobom, których praca nie jest związana z marketingiem lub którzy chcieliby rozpocząć karierę w tym obszarze.
Program „Certificate in Professional & Digital Marketing” – będzie odpowiedni dla aspirujących marketerów, którzy chcą zdobyć wiedzę i umiejętności, aby piąć się po szczeblach kariery zawodowej w marketingu. Dedykowany osobom pracującym na niższych szczeblach w marketingu (np. Marketing Assistant, Junior Product Manager).
Najpopularniejszy jest program „Diploma in Professional & Digital Marketing”. To program na poziomie zaawansowanym, który dedykowany jest marketerom pracującym na poziomie strategicznym w organizacji (np. Marketing Manager, Marketing Director, Brand Manager, Account Manager, Business Development Manager.) chcących pogłębić swoją wiedzę i umiejętności.
Diploma in Professional & Digital Marketing – dla kogo?
Uczestnikami programu „Diploma in Professional & Digital Marketing” są głównie osoby:
- w wieku od 35 do 50 lat,
- pracujące w międzynarodowych korporacjach,
- ale także i mniejszych polskich firmach,
- zajmujące stanowiska dyrektora marketingu, dyrektora rozwoju, product managera, brand managera, digital managera, kierownika i specjalisty w dziale marketingu, business development managera, account managera, analityka rynku,itp.,
- właściciele firm, szefowie komunikacji marketingowej, media plannerzy, PR managerowie, dyrektorzy sprzedaży, kierownicy regionów i inni zajmujący się aktywnie działaniami sprzedażowymi i marketingowymi.
Dotychczasowymi uczestnikami programu CIM w questus byli między innymi pracownicy marketingu takich firm jak.: mBank, Microsoft, Unilever, IBM, Siemens, HENKEL, Philips Lighting, Aviva, PZU SA, CitiHandlowy, T-Mobile, Play, Carlsberg, Alior, Tubądzin, Komfort, Coty, Polpharma, Abbott, Streetcom, Pan Media Western, Reckitt Benkiser, IMS Health, Roca, Deante, Atlas, PwC, Jeronimo Martins, Cinema City Poland, Cambridge English Language Assessment i inne.
questus – Akredytowane Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne CIM w Polsce
questus funkcjonuje na rynku polskim od 2004 roku i jest obecnie jedynym Akredytowanym Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnym The Chartered Institute of Marketing w Polsce.
Uczestnicy programu Diploma in Professional & Digital Marketing w questus osiągają najwyższe wskaźniki zdawalności egzaminów CIM na świecie.
Ale sukces to nie tylko zdany egzamin.
Badania pokazują, że:
– 3 na 4 absolwentów programu CIM w questus odczuwa realne wzmocnienie swojej pozycji na rynku pracy,
– 62% absolwentów awansowało na wyższe stanowisko po ukończeniu programu.
Studia Podyplomowe w marketingu – program
Program „Diploma in Professional & Digital Marketing”, który od września realizowany będzie przez questus wspólnie z Uniwersytetem SWPS w formule studiów podyplomowych to prawie 200 godzin wspólnych zajęć, realizowanych w sesjach piątkowo-sobotnich.
Studia obejmują 10 kluczowych dla marketerów modułów:
- Strategy & Planning
- Commercial Intelligence
- Societal Impact
- Brand Proposition
- Customer Journey Optimisation
- Content Strategy
- AI Marketing
- E-Commerce
- SEO & Paid Search
- Social Media Management
Dyplom z marketingu – MBA z marketingu z duszą
Ukończenie studiów podyplomowych „Diploma in Professional & Digital Marketing” poświadczone jest dyplomem Uniwersytetu SWPS i questus – Akredytowanego Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego Chartered Institute of Marketing.
Udział w studiach podyplomowych to dopiero pierwszy krok. Absolwenci programu „Diploma in Professional & Digital Marketing” mogą dodatkowo skorzystać z dedykowanego Exam Preparation Program, prowadzonego przez questus – centrum z ponad 20-letnim doświadczeniem w przygotowywaniu do egzaminów CIM.
Egzaminy CIM organizowane są w Polsce 4-6 razu w roku. Mają charakter zanonimizowanego, prowadzonego pod nadzorem egzaminu realizowanego w formule online. Ponad 20-letnie doświadczenie questus w realizacji programów i egzaminów CIM sprawia, że Uczestnicy uzyskują najwyższy na świecie wskaźnik zdawalności.
Egzaminy nie są łatwym wyzwaniem i wymagają zaangażowania i dobrego przygotowania. Dzięki temu są rzeczywistym zaświadczeniem najwyższych standardów profesjonalnych w marketingu. Niektórzy mówią o tych studiach, że są prawdziwym „MBA w marketingu”, a inni o „studiach z duszą”.
Społeczność profesjonalnych marketerów – kiedy dyplom to za mało
Obecnie program ukończyło ponad 1500 osób. Zrealizowano prawie 80 grup szkoleniowych. Wskaźnik rekomendacji (NPS) przekracza 70 punktów procentowych.
W rezultacie powstała społeczność profesjonalnych marketerów, która nie tylko jest społecznością wiedzy, ale grupą wspierających i współpracujących ze sobą osób. Przejawem tego zaangażowania są między innymi:
- Warsztaty strategiczne – questus Academy
- Badania Chartered Institutu od Marketing Officers
- Podcasty
- Jedyny w Polsce bank Case Studies typu harvardzkiego
Z pewnością udział w studiach podyplomowych „Diploma in Professional & Digital Marketing” nie będzie łatwym wyzwaniem. Nie są to też tanie studia, ale, jak twierdzą Absolwenci, na pewno są warte swojej ceny i włożonego wysiłku.