Diploma in Professional & Digital Marketing – Więcej niż Studia Podyplomowe?

 

Diploma in Professional & Digital Marketing – Więcej niż Studia Podyplomowe?

Marketing na poziomie światowym. Teraz dostępny w formule studiów podyplomowych w Polsce.

134 kraje, 150 000 profesjonalistów na całym świecie, 1 500 absolwentów w Polsce.

I… najwyższy wskaźnik zdawalności egzaminów CIM na świecie.

To nie są tylko imponujące liczby – to dowód na to, że program Chartered Institute of Marketing (CIM) cieszy się ogromnym powodzeniem na całym świecie. A teraz w jeszcze bardziej dostępnej formule; jako studia podyplomowe w Polsce.

Szkolenia, kursy czy studia podyplomowe w marketingu?

Chartered Institute of Marketing (CIM)

Kwalifikacje międzynarodowe w dziedzinie marketingu

Diploma in Professional & Digital Marketing – dla kogo?

Questus – Akredytowane Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne CIM w Polsce

Studia Podyplomowe w marketingu – program

Dyplom z marketingu – MBA z marketingu z duszą

Społeczność profesjonalnych marketerów – kiedy dyplom to za mało

 

Szkolenia, kursy czy studia podyplomowe w marketingu?

 

Pojawienie się narzędzi takich jak ChatGPT zrewolucjonizowało naszą codzienność i sposób, w jaki pracują marketerzy. W tej rzeczywistości jedna rzecz staje się jasna: stały rozwój kompetencji marketingowych to już nie tylko opcja a konieczność. I tu pojawia się pytanie: jak się rozwijać? W co warto zainwestować swój czas? W szkolenia, kursy, czy może pójść o krok dalej?

Są dwie główne drogi budowania kompetencji: Tradycyjna ścieżka akademicka (licencjat, magister, studia podyplomowe, może doktorat…) I kwalifikacje profesjonalne, uznawane przez daną branżę na całym świecie.

W finansach to CFA, w rachunkowości ACCA czy CIMA. W marketingu takim standardem są programy Chartered Institute of Marketing z siedzibą w Cookham, pod Londynem.

Choć program CIM jest obecny w Polsce już od 1999 roku, rok 2025 przynosi coś nowego: po raz pierwszy będzie można zrealizować go w formule studiów podyplomowych. To unikalne połączenie tego, co najlepsze w świecie akademickim i praktycznym – wiedza, doświadczenie, certyfikat i prestiż a wszystko to w jednym programie.

 

Chartered Institute of Marketing (CIM)

 

CIM działa nieprzerwanie od 1911 roku. Od 1989 roku posiada oficjalny Patronat Korony Brytyjskiej – stąd „Chartered”. Powstał, podobnie jak inne uznane instytucje tego typu, jako odpowiedź na potrzebę budowania prestiżu zawodu marketera, określenia standardów pracy w marketingu, łączenia świata nauki ze światem praktyki biznesowej. Dziś CIM to największa na świecie organizacja certyfikująca marketerów – obecna w ponad 100 krajach, niezależna, obiektywna i uznawana przez pracodawców na całym świecie. Jej egzamin, który odbywa się w sposób zanonimizowany, zobiektywizowany i niezależny jest gwarancją najwyższych na świecie kwalifikacji w marketingu.

 

Kwalifikacje międzynarodowe w dziedzinie marketingu

 

Struktura kwalifikacji profesjonalnych Chartered Institute of Marketing składa się z czterech poziomów, choć trzy z nich są najbardziej powszechne, a program Diploma in Professional & Digital Marketing jest najczęściej wybieranym przez osoby pracujące już w branży. Daje solidne podstawy i praktyczne narzędzia – od strategii, przez digital, po customer experience.

CIM

Najbardziej podstawowym jest „Foundation Certificate” – skierowany jest do osób, które chcą zdobyć podstawową wiedzę z marketingu. Dedykowany osobom, których praca nie jest związana z marketingiem lub którzy chcieliby rozpocząć karierę w tym obszarze.

Program „Certificate in Professional & Digital Marketing” – będzie odpowiedni dla aspirujących marketerów, którzy chcą zdobyć wiedzę i umiejętności, aby piąć się po szczeblach kariery zawodowej w marketingu. Dedykowany osobom pracującym na niższych szczeblach w marketingu (np. Marketing Assistant, Junior Product Manager).

Najpopularniejszy jest program „Diploma in Professional & Digital Marketing”. To program na poziomie zaawansowanym, który dedykowany jest marketerom pracującym na poziomie strategicznym w organizacji (np. Marketing Manager, Marketing Director, Brand Manager, Account Manager, Business Development Manager.) chcących pogłębić swoją wiedzę i umiejętności.

 

Diploma in Professional & Digital Marketing – dla kogo?

 

Uczestnikami programu „Diploma in Professional & Digital Marketing” są głównie osoby:

  • w wieku od 35 do 50 lat,
  • pracujące w międzynarodowych korporacjach,
  • ale także i mniejszych polskich firmach,
  • zajmujące stanowiska dyrektora marketingu, dyrektora rozwoju, product managera, brand managera, digital managera, kierownika i specjalisty w dziale marketingu, business development managera, account managera, analityka rynku,itp.,
  • właściciele firm, szefowie komunikacji marketingowej, media plannerzy, PR managerowie, dyrektorzy sprzedaży, kierownicy regionów i inni zajmujący się aktywnie działaniami sprzedażowymi i marketingowymi.

Dotychczasowymi uczestnikami programu CIM w questus byli między innymi pracownicy marketingu takich firm jak.: mBank, Microsoft, Unilever, IBM, Siemens, HENKEL, Philips Lighting, Aviva, PZU SA, CitiHandlowy, T-Mobile, Play, Carlsberg, Alior, Tubądzin, Komfort, Coty, Polpharma, Abbott, Streetcom, Pan Media Western, Reckitt Benkiser, IMS Health, Roca, Deante, Atlas, PwC, Jeronimo Martins, Cinema City Poland, Cambridge English Language Assessment i inne.

 

questus – Akredytowane Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne CIM w Polsce

 

questus funkcjonuje na rynku polskim od 2004 roku i jest obecnie jedynym Akredytowanym Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnym The Chartered Institute of Marketing w Polsce.

Uczestnicy programu Diploma in Professional & Digital Marketing w questus osiągają najwyższe wskaźniki zdawalności egzaminów CIM na świecie.

Ale sukces to nie tylko zdany egzamin.

Badania pokazują, że:

– 3 na 4 absolwentów programu CIM w questus odczuwa realne wzmocnienie swojej pozycji na rynku pracy,

– 62% absolwentów awansowało na wyższe stanowisko po ukończeniu programu.

 

Studia Podyplomowe w marketingu – program

 

Program „Diploma in Professional & Digital Marketing”, który od września realizowany będzie przez questus wspólnie z Uniwersytetem SWPS w formule studiów podyplomowych to prawie 200 godzin wspólnych zajęć, realizowanych w sesjach piątkowo-sobotnich.

Studia obejmują 10 kluczowych dla marketerów modułów:

  • Strategy & Planning
  • Commercial Intelligence
  • Societal Impact
  • Brand Proposition
  • Customer Journey Optimisation
  • Content Strategy
  • AI Marketing
  • E-Commerce
  • SEO & Paid Search
  • Social Media Management

 

Dyplom z marketingu – MBA z marketingu z duszą

 

Ukończenie studiów podyplomowych „Diploma in Professional & Digital Marketing” poświadczone jest dyplomem Uniwersytetu SWPS i questus – Akredytowanego Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego Chartered Institute of Marketing.

Udział w studiach podyplomowych to dopiero pierwszy krok. Absolwenci programu „Diploma in Professional & Digital Marketing” mogą dodatkowo skorzystać z dedykowanego Exam Preparation Program, prowadzonego przez questus – centrum z ponad 20-letnim doświadczeniem w przygotowywaniu do egzaminów CIM.

Egzaminy CIM organizowane są w Polsce 4-6 razu w roku. Mają charakter zanonimizowanego, prowadzonego pod nadzorem egzaminu realizowanego w formule online. Ponad 20-letnie doświadczenie questus w realizacji programów i egzaminów CIM sprawia, że Uczestnicy uzyskują najwyższy na świecie wskaźnik zdawalności.

Egzaminy nie są łatwym wyzwaniem i wymagają zaangażowania i dobrego przygotowania. Dzięki temu są rzeczywistym zaświadczeniem najwyższych standardów profesjonalnych w marketingu. Niektórzy mówią o tych studiach, że są prawdziwym „MBA w marketingu”, a inni o „studiach z duszą”.

 

Społeczność profesjonalnych marketerów – kiedy dyplom to za mało

 

Obecnie program ukończyło ponad 1500 osób. Zrealizowano prawie 80 grup szkoleniowych. Wskaźnik rekomendacji (NPS) przekracza 70 punktów procentowych.

W rezultacie powstała społeczność profesjonalnych marketerów, która nie tylko jest społecznością wiedzy, ale grupą wspierających i współpracujących ze sobą osób. Przejawem tego zaangażowania są między innymi:

Z pewnością udział w studiach podyplomowych „Diploma in Professional & Digital Marketing” nie będzie łatwym wyzwaniem. Nie są to też tanie studia, ale, jak twierdzą Absolwenci, na pewno są warte swojej ceny i włożonego wysiłku.

 

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Robert Kozielski

Nie chcę i nie umiem pracować bez zaangażowania. Mówią, że jestem od pracy uzależniony… i pewnie mają rację. Na początku questus – którego jestem założycielem – miał być przede wszystkim Akredytowanym Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnym The Chartered Institute of Marketing. Z czasem stał się także społecznością marketerów i miejscem narodzin wielu innowacyjnych projektów. Jestem doktorem habilitowanym nauk ekonomicznych, profesorem Uniwersytetu Łódzkiego, posiadam tytuł Chartered Marketer, byłem stypendystą Fundacji Fulbrighta, członkiem Marketing Science Institute. Na koncie mam również kilka książek, w tym uznaną za najlepszą książkę ekonomiczną roku 2013 „Biznes nowych możliwości”. „Czterolistna koniczyna – nowy paradygmat biznesu”, czy „Wskaźniki marketingowe”. Obie publikacje zostały wydane także w języku angielskim w Londynie.
Ostatnie wpisy
Magdalena Sułek-Domańska: Marketing i Zrównoważony Rozwój

Magdalena Sułek-Domańska: Marketing i Zrównoważony Rozwój

Strategiczny marketing, PR i zrównoważony rozwój – to trzy filary, na których Magdalena Sułek-Domańska od lat buduje swoją karierę. Jest doświadczoną ekspertką w zakresie komunikacji korporacyjnej, marketingu odpowiedzialnego społecznie i strategii ESG, a jej misją...

czytaj dalej