Chińska innowacyjność – inspiracja dla marketerów

Chiny od dłuższego czasu walczą o miano najbardziej innowacyjnego kraju świata. To zdumiewające, jak z miejsca kojarzonego z tanim i podrabianym towarem, Państwo Środka stało się jednym z czołowych producentów zaawansowanego technologicznie sprzętu i benchmarkiem dla konkurentów z USA, Japonii czy Korei Południowej.

 

Okazuje się, że kluczem do sukcesu Chińczyków w tym obszarze jest ich unikalne podejście do procesu innowacji. Daniel Todaro wskazuje, że składa się na nie:

 

Brak rynkowej prokrastynacji

Chińskie marki błyskawicznie reagują na zmieniające się warunki. Przykładem jest natychmiastowa odpowiedź Huawei na „ban” od Google na używanie systemu Android. Stworzone w zamian oprogramowanie HMS powstało tak szybko, że sama marka nie zanotowała drastycznego spadku sprzedaży w 2020 roku, co byłoby przecież logiczną konsekwencją problemów z dostępnością software.

Chińska innowacyjność

Huawei to jedna z firm, która potrafi szybko wprowadzić istotne zmiany

 

Imitacja oparta na udoskonaleniu

Produkty z Chin przez lata były kojarzone z tanimi „podróbkami”. Dziś tamtejsze marki wciąż pozwalają sobie na „inspirację” innymi wyrobami, jednak wkładają w nie dodatkową wartość. Tak oto powstają takie produkty, jak choćby Huawei’s MateBook X Pro – wyraźnie inspirowany MacBookiem, ale posiadający dodatkowe usprawnienia z obszaru user experience.

 

Jednoznaczna strategia cenowa

Chińskie = tanie – to przekonanie także nie zmieniło się na przestrzeni lat. Dziś jednak niska cena jest powiązana z co najmniej dobrą jakością produktów (technologicznych) i designem, który w niczym nie ustępuje amerykańskim gigantom. Nic więc dziwnego, że klienci często decydują się na wybór taniego, funkcjonalnego i świetnie wyglądającego Xiaomi.

Pełny artykuł znajdziecie na portalu Brandingmag.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej