Chińska innowacyjność – inspiracja dla marketerów

Chiny od dłuższego czasu walczą o miano najbardziej innowacyjnego kraju świata. To zdumiewające, jak z miejsca kojarzonego z tanim i podrabianym towarem, Państwo Środka stało się jednym z czołowych producentów zaawansowanego technologicznie sprzętu i benchmarkiem dla konkurentów z USA, Japonii czy Korei Południowej.

 

Okazuje się, że kluczem do sukcesu Chińczyków w tym obszarze jest ich unikalne podejście do procesu innowacji. Daniel Todaro wskazuje, że składa się na nie:

 

Brak rynkowej prokrastynacji

Chińskie marki błyskawicznie reagują na zmieniające się warunki. Przykładem jest natychmiastowa odpowiedź Huawei na „ban” od Google na używanie systemu Android. Stworzone w zamian oprogramowanie HMS powstało tak szybko, że sama marka nie zanotowała drastycznego spadku sprzedaży w 2020 roku, co byłoby przecież logiczną konsekwencją problemów z dostępnością software.

Chińska innowacyjność

Huawei to jedna z firm, która potrafi szybko wprowadzić istotne zmiany

 

Imitacja oparta na udoskonaleniu

Produkty z Chin przez lata były kojarzone z tanimi „podróbkami”. Dziś tamtejsze marki wciąż pozwalają sobie na „inspirację” innymi wyrobami, jednak wkładają w nie dodatkową wartość. Tak oto powstają takie produkty, jak choćby Huawei’s MateBook X Pro – wyraźnie inspirowany MacBookiem, ale posiadający dodatkowe usprawnienia z obszaru user experience.

 

Jednoznaczna strategia cenowa

Chińskie = tanie – to przekonanie także nie zmieniło się na przestrzeni lat. Dziś jednak niska cena jest powiązana z co najmniej dobrą jakością produktów (technologicznych) i designem, który w niczym nie ustępuje amerykańskim gigantom. Nic więc dziwnego, że klienci często decydują się na wybór taniego, funkcjonalnego i świetnie wyglądającego Xiaomi.

Pełny artykuł znajdziecie na portalu Brandingmag.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI) Rewolucja zaczyna się wcześniej, niż myślisz. Zmiany często zaczynają się dużo wcześniej, zanim stają się zauważalne (Eccles, 1991). Jak jednak rozpoznać sygnały zmiany, gdy tempo ich przyśpieszenia jest tak...

czytaj dalej