Chatboty – jak wykorzystać je w marketingu i biznesie? 5 przykładów

Chatboty są coraz częściej używanym narzędziem, pozwalającym zautomatyzować i usprawnić część codziennie wykonywanych działań. Jest to również mechanizm, umożliwiający szybsze i łatwiejsze wykonywanie niektórych akcji, praktycznie bez udziału człowieka po drugiej stronie. Z okazji dnia bota postanowiliśmy więc przyjrzeć się kilku ciekawym wirtualnym pomocnikom z Polski dostępnym w komunikatorach tekstowych stworzonym między innymi przez InPost, Helios i LEGO.

 

Pracuj.pl – bot pomagający znaleźć pracę

Proces szukania idealnej pracy jest często ciężki i czasochłonny. Codzienne przeglądanie i selekcjonowanie pojawiających się ofert może być nużące, więc co powiedzielibyście na to, żeby działo się to automatycznie?

Między innymi taką opcję ma chatbot przygotowany przez Pracuj.pl dostępny w Messengerze. Wystarczy podać stanowisko, jakie nas interesuje, a następnie wybrać lokalizację, w której chcemy pracować. Od razu zostaną nam zaproponowane oferty, które mogą nas zainteresować. Oprócz tego można włączyć powiadomienia wysyłane do nas za każdym razem, gdy pojawi się nowe ogłoszenie spełniające zdefiniowane wcześniej kryteria.

 

 

Pomoc w znalezieniu prezentów z LEGO

Na ciekawy pomysł wpadło także LEGO. Nie od dziś wiadomo, że wybór idealnego prezentu jest nie lada wyzwaniem, szczególnie w czasach, gdy mamy tak wiele dostępnych opcji. Chatbot przygotowany przez tę markę może ten wybór nieco ułatwić, szczególnie jeśli szukamy klocków.

Na początku chatbot pyta się o wiek osoby, dla której szukamy prezentu, przewidywany budżet oraz tematykę interesującą obdarowywaną osobę. Po chwili otrzymujemy kilka propozycji z odnośnikami do szczegółowych informacji oraz możliwością dokonania zakupu. Taki bot z powodzeniem sprawdzi się w szale przedświątecznych zakupów, kiedy ciekawe pomysły są niekiedy wręcz na wagę złota.

 

 

Chatbot od InPost do śledzenia paczek

W procesie dokonywania zakupu przez Internet prawie zawsze nieodłącznym elementem jest wysyłka zamówienia. Na tym etapie także warto wykorzystać chatbota – tę możliwość wykorzystał choćby InPost.

Pisząc do bota na Messengerze, jesteśmy w stanie w szybki sposób zlokalizować naszą przesyłkę. Wystarczy do tego numer przesyłki lub nawet numer telefonu, które pozwalają zlokalizować przesyłkę. Co więcej – nasz numer zostaje zapamiętany i gdy tylko status się zmieni, otrzymamy nową wiadomość. Całość jest też urozmaicona humorystycznymi tekstami, które przykuwają uwagę, a także podnoszą jakość doświadczenia użytkownika.

 

 

Kinowa automatyzacja od Helios

Chatbot świetnie sprawdza się także do zamawiania biletów czy przeglądania różnych harmonogramów, rozkładów i godzin seansów. Przykładowo Helios łączy pierwszą i ostatnią możliwość, pozwalając na błyskawiczne uzyskanie najważniejszych informacji.

Za pomocą odpowiednich komend uzyskamy dostęp do listy seansów w konkretnym kinie w dany dzień, możemy także sprawdzić cały repertuar oraz polecane filmy. Do każdego z nich dołączane są krótkie opisy oraz możliwość sprawdzenia dodatkowych informacji czy obejrzenia zwiastunu. Jest także opcja wybrania godziny, a następnie przejścia bezpośrednio do zakupy biletu na wybrany seans.

 

 

Tymbark z inteligentną rozrywką

Chatbot przygotowany przez Tymbarka udowadnia, że tę technologię można wykorzystać nie tylko do pomocy przy zakupach, zarządzania zamówieniami, planowania czy łatwiejszego szukania interesujących nas rzeczy. Jest to bowiem również świetne narzędzie do rozrywki!

Przede wszystkim, to bardziej nowoczesna forma codziennego wyświetlania kultowych już tekstów spod kapsli z napojami, które pokochali Polacy. Każdego dnia otrzymujemy wiadomość, która przekaże nam jakąś inspirującą myśl lub miłe słówko.

Ciekawostką jest też możliwość dodania jednego z pięciu proponowanych przez algorytm tekstów umieszczanych bezpośrednio na wysłanym przez nas zdjęciu. Bot rozpoznaje kilka scenerii i scenariuszy, dla których przewidziane zostały dedykowane podpisy. Ponadto w chatbocie Tymbarka pojawiają się proste gry zręcznościowe umilające czas.

 

 

Przedstawione przez nas przykłady to zaledwie ułamek ciekawych zastosowań chatbotów. Z miesiąca na miesiąc pojawia się jeszcze więcej kreatywnych rozwiązań, a według wielu takie narzędzie jest bardzo przyszłościowe. Może też faktycznie przyczynić się do optymalizacji działań wykonywanych przez przedsiębiorstwa oraz ocieplić wizerunek przekonując użytkowników o tym, że jesteśmy dostępni dla klientów zawsze i wszędzie.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Kacper Żarski

Interesuję się głownie produkcją materiałów filmowych oraz nowymi technologiami. Od kilku lat łączę te dwie pasje tworząc bloga z kanałem YouTube, w ramach których testuję możliwości pojawiających się nowinek elektronicznych. Uwielbiam YouTube i każdego dnia staram się doskonalić umiejętności żeby móc w pełni wykorzystać jego możliwości podążając za zmieniającymi się trendami. Mam duszę perfekcjonisty starając się dopracować każdy szczegół do takiego stopnia, żeby efekt końcowy mnie satysfakcjonował. Jednocześnie wierzę w nieustający rozwój wymyślając co w przyszłości można jeszcze zmienić na lepsze. Niewątpliwie jestem też pracoholikiem – nawet podczas wyjazdów „pstrykam” setki zdjęć do wykorzystania w kolejnych materiałach, a przejazdy pociągiem spędzam zawsze z laptopem na kolanach. W questusie jestem odpowiedzialny głównie za tworzenie filmów, prowadzenie firmowego kanału YouTube, obsługę profilu na Twitterze oraz techniczną stroną questus BLOG. Czasem też napiszę coś od siebie.
Ostatnie wpisy
Michał Pilkiewicz – lider zmian w branży Health Care

Michał Pilkiewicz – lider zmian w branży Health Care

Michał Pilkiewicz to osoba, która od ponad dwóch dekad odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu innowacji na styku technologii i opieki zdrowotnej. Z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Związany z firmą IQVIA (wcześniej IMS...

czytaj dalej