Jacek Kotarbiński: Wciąż nie wiemy, w jakim zakresie wykorzystywane są dane o internautach

Naszym kolejnym rozmówcą jest Jacek Kotarbiński, autor bestsellerowej książki „Sztuka Rynkologii”, bloger, marketer, wykładowca, a przede wszystkim – niezwykle cenny członek społeczności questus academy. Jacek odpowiedział nam na sześć pytań i podobnie jak Lech C. Król – podzielił się swoimi inspiracjami, obawami i nadziejami na przyszłość. Jak sztuka prowadzenia wojny może odmienić myślenie o marketingu? Czy kiedykolwiek dowiemy się, w jaki sposób wykorzystywane są dane pozostawiane przez nas w internecie? Wreszcie, od lektury jakiej książki powinien zacząć każdy marketer?

 

Największa książkowa inspiracja - Jacek Kotarbiński

 

Książka „Sztuka Wojny. Sztuka Marketingu” to naprawdę wyjątkowe przełożenie ciekawych myśli Sun Tzu o wojnie, na język marketingu. Na 200 stronach publikacji Gary Gagrialdi pokazuje, jak można wykorzystać wiedzę o prowadzeniu konfliktów zbrojnych w podbijaniu rynku.

 

 

Kto wpłynął na życie zawodowe Jacka Kotarbińskiego?

 

„Papież” Kotler pozwala zrozumieć język marketingu i posługiwać się nim na całym świecie. Jego książki, ze słynną biblią na czele to absolutny must-have i must-read każdego marketera i znakomite fundamenty pod pracę w tej branży.

 

Zbieranie i analizowanie informacji o ludzkich zachowaniach - Jacek Kotarbiński

 

Technologie zbierania danych to jedna z tych innowacji, które poza ogromnymi nadziejami budzi także spore obawy. Najbardziej przeraża mnie fakt, że wciąż nie mamy za grosz pewności, w jakim zakresie będą wykorzystywane dane o internautach, a co za tym idzie – nie wiemy kiedy i do kogo trafiają informacje o naszej aktywności w sieci.

 

Narzędzie Canva - Jacek Kotarbiński

 

Dużym ułatwieniem w pracy było dla mnie poznanie Canvy, niezwykle cennego narzędzia pozwalającego na przygotowywanie grafik i wizualizację danych. Jej rola podczas pracy w mediach społecznościowych i przy tworzeniu infografik jest doprawdy nieoceniona.

 

Jacek Kotarbiński o wyborach prezydenta w Stanach Zjednoczonych

 

Przyznaję, że zwycięstwo postprawdy w wyborach w USA było dla mnie ogromnym zaskoczeniem i nie spodziewałem się, że Amerykanie dokonają takiego wyboru.

 

Jacek Kotarbiński o wirtualnej rzeczywistości - innowacje

 

Technologie wirtualnej rzeczywistości w dużym stopniu będą krokiem do świata wizualizacji danych, nauki i zabawy. Ekscytacja związana z rozwojem virtual reality towarzyszy nam zresztą od dłuższego czasu, ale myślę, że nadszedł już moment na wielką transformację biznesowej rzeczywistości.

 

Wywiad z Jackiem Kotarbińskim

 

Blog Jacka Kotarbińskiego znajduje się pod adresem: https://kotarbinski.wordpress.com/

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej