Naszym kolejnym rozmówcą jest Jacek Kotarbiński, autor bestsellerowej książki „Sztuka Rynkologii”, bloger, marketer, wykładowca, a przede wszystkim – niezwykle cenny członek społeczności questus academy. Jacek odpowiedział nam na sześć pytań i podobnie jak Lech C. Król – podzielił się swoimi inspiracjami, obawami i nadziejami na przyszłość. Jak sztuka prowadzenia wojny może odmienić myślenie o marketingu? Czy kiedykolwiek dowiemy się, w jaki sposób wykorzystywane są dane pozostawiane przez nas w internecie? Wreszcie, od lektury jakiej książki powinien zacząć każdy marketer?
Książka „Sztuka Wojny. Sztuka Marketingu” to naprawdę wyjątkowe przełożenie ciekawych myśli Sun Tzu o wojnie, na język marketingu. Na 200 stronach publikacji Gary Gagrialdi pokazuje, jak można wykorzystać wiedzę o prowadzeniu konfliktów zbrojnych w podbijaniu rynku.
„Papież” Kotler pozwala zrozumieć język marketingu i posługiwać się nim na całym świecie. Jego książki, ze słynną biblią na czele to absolutny must-have i must-read każdego marketera i znakomite fundamenty pod pracę w tej branży.
Technologie zbierania danych to jedna z tych innowacji, które poza ogromnymi nadziejami budzi także spore obawy. Najbardziej przeraża mnie fakt, że wciąż nie mamy za grosz pewności, w jakim zakresie będą wykorzystywane dane o internautach, a co za tym idzie – nie wiemy kiedy i do kogo trafiają informacje o naszej aktywności w sieci.
Dużym ułatwieniem w pracy było dla mnie poznanie Canvy, niezwykle cennego narzędzia pozwalającego na przygotowywanie grafik i wizualizację danych. Jej rola podczas pracy w mediach społecznościowych i przy tworzeniu infografik jest doprawdy nieoceniona.
Przyznaję, że zwycięstwo postprawdy w wyborach w USA było dla mnie ogromnym zaskoczeniem i nie spodziewałem się, że Amerykanie dokonają takiego wyboru.
Technologie wirtualnej rzeczywistości w dużym stopniu będą krokiem do świata wizualizacji danych, nauki i zabawy. Ekscytacja związana z rozwojem virtual reality towarzyszy nam zresztą od dłuższego czasu, ale myślę, że nadszedł już moment na wielką transformację biznesowej rzeczywistości.
Blog Jacka Kotarbińskiego znajduje się pod adresem: https://kotarbinski.wordpress.com/