Kolejny tydzień dobiega końca, a zatem czas na przegląd najbardziej wartościowych treści z polskich i zagranicznych blogów marketingowo-biznesowych. Dziś mamy dla Was porcję wiedzy od m.in. Dagmary Pakulskiej, Jeffa Bullasa, Marka Staniszewskiego czy dr Jacka Pogorzelskiego. Inspirującej lektury!
Digital Adoption 101: How To Reach Digital Marketing Nirvana With Your Business
Zac Johnson,
jeffbullas.com
Digital Marketing Adoption nie polega wyłącznie na wdrażaniu najnowszych rozwiązań cyfrowych, ale przede wszystkim na dostosowaniu ich do potrzeb i upewnieniu się, że będą one pracować na rzecz biznesu. Zac Johnson, udowadniając tę tezę, opisuje case studies trzech marek, które dzięki umiejętnemu wdrażaniu udoskonaleń digitalowych, odniosły znaczny sukces, a są nimi: Amazon, McDonald’s oraz Under Armour.
Jak zbudować rozpoznawalną markę, pozyskiwać nowych klientów i zatrzymywać dotychczasowych?
Redakcja,
Interaktywnie.com
Redakcja Interaktywnie.com analizuje raport Salesforce „State of marketing” wskazujący trendy w marketingu przedsiębiorstw, wyciągając trzy kluczowe wnioski. Po pierwsze, konsumenci podają swoje dane niechętnie, oczekując jednocześnie personalizacji. Po drugie, kluczowa jest szybkość działania i responsywność. Po trzecie zaś, konsument za miernik sukcesu uważa dobre zarządzanie spersonalizowanym customer journey. W dobie rosnącej liczby punktów styku z marką, nieuniknione jest w tym obszarze wspomaganie się nowoczesnymi technologiami (głównie AI). Firmy, które na nie stawiają, osiągają ponadprzeciętne wyniki.
6 Great Examples of Personalization in Social Media Marketing
Stefan Debois,
Mention Blog
Personalizacja przekazu do konkretnego użytkownika jest procesem niebywale pracochłonnym, ale często przekłada się to na osiąganie bardzo dobrych rezultatów. Stefan Debois postanowił przejrzeć działania firm, które stawiają na spersonalizowany przekaz. O sześciu najlepszych przykładach przeczytacie w artykule na blogu Mention.
How to collect and measure user feedback year-round: examples and tools we use
Redakcja,
Hotjar Blog
Satysfakcja użytkowników sklepów, blogów i stron internetowych to kluczowy wskaźnik dla większości firm działających w braży ecommerce. Nie zawsze łatwo jest jednak sprawdzić poziom zadowolenia klientów z oferowanych im usług. Z pomocą przychodzi Hotjar, który na swoim blogu przedstawia kilka wskazówek odnośnie gromadzenia opinii od swoich użytkowników.
Każdy z nas ma czworo uszu. Jak można to wykorzystać w komunikacji strategicznej?
Marek Staniszewski,
Marketing przy Kawie
Marek Staniszewski na łamach Marketingu przy Kawie opisuje koncepcję czworga uszu Friedemanna Schulza von Thuna. Według niej każdy komunikat odbierany jest na 4 poziomach: fakty (treść wypowiedzi), ujawnianie siebie (informacje na temat nadawcy), relacje (co nadawca chce przekazać i komu) oraz apel (czego nadawca oczekuje od odbiorcy). Autor artykułu wyjaśnia zarazem, jak koncepcję tę przełożyć na działania w obszarze strategii komunikacyjnej firmy.
10 przełomowych technologii 2019 roku według Billa Gatesa
Julia Gugniewicz,
MamStartup
Zastanawiacie się, jak rozwinie się świat i technologia w 2019 roku? Julia Gugniewicz w artykule na Mam Startup prezentuje 10 przełomowych, zdaniem samego Billa Gatesa, technologii 2019 roku. Wśród nich znajdziemy między innymi zręczne roboty, sondę żołądkową w pigułce oraz spersonalizowane szczepionki na raka. Czyż nie brzmi to niewiarygodnie?
10 collaboration tools marketers should consider using
Nikki Gilliland,
Econsultancy
W sytuacji, gdy danym projektem zajmuje się kilka osób, kluczem do sukcesu jest dobra organizacja pracy i świetna komunikacja. Jest wiele narzędzi, które mogą usprawnić współpracę marketerów, więc czemu by z nich nie skorzystać? Na łamach Econsultancy przeczytacie o dziesięciu narzędziach, które przydadzą się przy zespołowej pracy nad projektami.
Insight konsumenta wyjaśniony na nowo
Jacek Pogorzelski,
Blog Jacka Pogorzelskiego
Jacek Pogorzelski przekonuje, że insight konsumencki jest koncepcją „prostą i trudną zarazem”. Choć sama koncepcja wydaje się być bardzo intuicyjna, potraktowanie jej w całości i wyciągnięcie odpowiednich wniosków już tak łatwe nie jest. Cała formuła powinna składać się z trzech elementów: „chcę” (to, czego potrzebuje konsument), „ponieważ” (opis motywacji konsumenta) oraz „ale” (bariery i obawy). Dopiero zdefiniowanie wszystkich trzech elementów pozwala zrozumieć potrzebę konsumenta.
E-commerce – cena to nie wszystko
Redakcja,
mensis.pl
Rynek e-commerce nieustannie rośnie zarówno w Polsce, jak i na świecie, a wraz z rozwojem, wzrasta jego dojrzałość. W artykule redakcji mensis.pl znajdziemy odpowiedź na wiele pytań dotyczących sektora e-commerce. Jedno z nich jest zdaje się być kluczowe – czy cena powinna być głównym sposobem walki o klienta?
Jak promować firmę na LinkedInie?
Dagmara Pakulska,
sprawny.marketing
LinkedIn nie musi być koniecznie wykorzystywany jako biznesowy, bardziej profesjonalny osobisty profil. Wiele marek aktywnie działa w tym portalu budując wokół siebie zaangażowaną społeczność. O tym jak promować firmę na LinkedIn pisze Dagmara Pakulska na łamach sprawnego.marketingu.