Artur Maciorowski: Nie ma już podziału na klasyczny i digitalowy marketing

Po Lechu C. KróluMichale Dziekońskim gościmy na questus BLOG kolejnego wykładowcę programu Diploma in Professional Marketing. Artur Maciorowski, redaktor prowadzący Magazynu Online Marketing i właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode dzielnie prowadzi zajęcia na bloku Digital Strategy, ukazując uczestnikom tajemnice i zakamarki wirtualnej rzeczywistości. Dziś Artur pokusił się o przewidzenie przyszłości biznesu i wskazanie zagrożeń, które oddziałują na nią najmocniej.

 

Artur Maciorowski - największa inspiracja książkowa

 

Nie ma jednej. Jest ich kilka, ale te dwie szczególnie zapadły w pamięć: Martin Lindstrom i jego „Zakupologia” w kontekście (neuro)marketingu oraz „Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg” autorstwa Nicholasa Carra  w aspekcie digitalowym. Martin Lindstrom  otworzył nowy rozdział w marketingu – neuro. Dziś jest wielu naśladowców-ekspertów, więcej publikacji i teorii związanych z oddziaływaniem na umysł konsumenta, ale to on był prawdziwym pionierem.

 

Kto wpłynął na życie zawodowe Artura Maciorowskiego?

 

W wymiarze światowym – guru użyteczności Jakob Nielsen i jego koncepcje w zakresie UX. W wymiarze lokalnym – moja pierwsza szefowa w agencji digitalowej – Kasia Chojnowska, dzięki której – trochę z przypadku – robię to, co robię.

 

Artur Maciorowski o technologiach i ROI

 

Jestem w takiej branży, że technologia mnie nie niepokoi, ale stwarza szanse na nowe wyzwania. Jeżeli coś może niepokoić to chyba tylko w jednym aspekcie – czy uda się ją (czyt. technologię) wdrożyć z powodzeniem i będzie to miało pozytywny ROI.

 

Artur Maciorowski o nauce - Snapchat, Zdjęcia 360, Boomerang

 

Nauczyłem się obsługiwać Snapchata  – choć wybitnie nie jest to mój faworyt w kontekście social media. Ba! Zrobiłem pierwsze zdjęcie 360 stopni, skorzystałem z Boomeranga na Instagramie, itp. – małe rzeczy, ale cieszą!

Artur Maciorowski o informacji branżowej - klasyczny i digital marketing

 

Po pierwsze – „rozciągnęliśmy dobę” do 31,5h (za: eConsultancy) – dzięki multitaskingowi robimy kilka rzeczy naraz czemu sprzyja choćby multiscreening, ewolucja zachowań konsumenta, smartfonizacja, etc.

Po drugie i najważniejsze – zanika podział między digitalem a tradycyjnym marketingiem. Znika mur, który był wyraźny wiele lat temu. Dziś mówimy otwarcie – jest jeden marketing. Nie ma podziału między offlinem, internetem desktopowym czy mobile.

 

Artur Maciorowski o innowacjach - świat mobile

 

Wszystko to, co dzieje się w szeroko pojętym mobile’u – ewolucja social media, boty i  AI, czyli sztuczna inteligencja, Virtual Reality, Internet of Things, Wereable Devices, Voice Recognition, self-driving cars – idea „always connected” materializuje się w wielu wymiarach i nie jest już tylko sloganem. Bycie online staje się taką samą pierwszą potrzebą jak potrzeby fizjologiczne.

 

Artur Maciorowski - redaktor Magazynu Online Marketing i właściciel eCode

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI) Rewolucja zaczyna się wcześniej, niż myślisz. Zmiany często zaczynają się dużo wcześniej, zanim stają się zauważalne (Eccles, 1991). Jak jednak rozpoznać sygnały zmiany, gdy tempo ich przyśpieszenia jest tak...

czytaj dalej