[vc_row][vc_column][vc_column_text]Drugi miesiąc roku 2022 za nami, postanowiliśmy więc sprawdzić, co działo się w marketingowej blogosferze. Tym razem przyglądamy się zagadnieniu NFT, analizujemy sytuację na rynku pracownika w dziale sprzedaży, dowiadujemy się, jak nie zostać łatwo „zjedzonym” przez social media oraz jak z naszych mikromomentów korzystają znane brandy.
Changing how young people behave online. Not easy – but possible!
Sheridan Hartley, Laura Moyce,
Behavioural Insights Team
Często spotykamy się ze stwierdzeniem, że Internet, a zwłaszcza media społecznościowe, to niebezpieczna przestrzeń, która karmi nas podejrzanymi treściami i cyberprzemocą. Im częściej widzimy zależność młodych ludzi od technologii, tym bardziej zasmuca nas fakt, że dorastają oni bez moralnego kompasu, z powodu wpływów świata online. Rzeczywistość jest jednak inna.
Młodzi ludzie faktycznie doświadczają w sieci społecznej zachowań antyspołecznych, takich jak przekleństwa i nadużycia ich prywatności. Mimo to, korzystają również z przestrzeni online, aby pozostawać w kontakcie z bliskimi. Nie sztuką jest ograniczyć ich dostęp do wspomnianych dóbr a uświadomić jakie niebezpieczeństwa mogą je w tej przestrzeni spotkać.
Zespół BIT Australia wraz z The Vincent Fairfax Family Foundation opracowali i przetestowali behawioralny program szkolny – Digital Compass. Udział w programie wzięło 461 studentów. Wyniki badania sugerują, że Digital Compass wsparł młodych ludzi w zachowywaniu się bardziej etycznie w sferze Internetu. Zwiększyła się liczba zgłaszanych prospołecznych zachowań w sieci. Dodatkowo wychwycono dużo zgłoszeń antyspołecznych działań – obrażanie lub wykluczanie z grona. Przyczyniło się to do zwiększenia świadomości młodych ludzi na to, jak problematyczne są takie zachowania. Obecnie trwają rozmowy na temat pogłębienia działań Digital Compass na szerszą skalę.
How to Change Your Team’s Behavior
Mathew Patterson,
Help Scout
Znasz to uczucie, gdy po awansie zdaje Ci się, że Twój zespół robi wszystko na opak i za wszelką cenę chcesz mu pomóc, ale jedyne co robisz to przeszkadzasz? Utrzymanie wysokich standardów jakości ma znaczenie. Nie oznacza to jednak, że należy traktować swój zespół protekcjonalnie lub wywierać presje siebie jako autorytetu. Jest to zasadniczy problem współczesnego przywództwa.
Dla zespołów obsługi klienta ułatwieniem może być oznaczanie kontekstowych danych klientów w dziale pomocy, aby nie prosić ich każdorazowo o wypełnienie formularza. Oznaczać to będzie automatyczne przypisanie rozmów do właściwych osób. Gdy wykonasz już krok, nadal będzie mnóstwo okazji do stworzenia bardziej efektywnego zespołu.
Avoiding the Great Resignation in Sales
Michelle Pietsch,
Customer Think
Pojęcie „Wielka Rezygnacja” spędza sen z powiek menadżerom, bez względu na branżę. Pracownicy firm masowo opuszczają swoje stanowiska w celu znalezienia lepszych możliwości. Dział Sprzedaży to bardzo wymagający obszar, często w nim dochodzi do wypalenia zawodowego. W raporcie przeprowadzonym przez firmę Sales Happiness Index wśród 600 specjalistów ds. sprzedaży ze Stanów Zjednoczonych spora liczba ankietowanych potwierdza, że chce opuścić swoją obecną firmę.
27% ankietowanych chce pozostać w pracy jeszcze przez 36 miesięcy, a 23% przewiduje pozostać przez 3-6 miesięcy w obecnej pracy. Wielu specjalistów pokreśliło także, że chce odejść z branży. Jaki jest powód bycia nieszczęśliwym pracownikiem w sprzedaży? 43% osób wskazało, że wynika to z braku korzyści, 33% osób twierdzi, że nie posiadają dostępu do odpowiednich narzędzi, aby odnieść sukces, a pozostałe 31% skarży się na brak bonusów. Reszta zadowolonych ankietowanych byłaby w stanie zmienić prace w zamian za lepsze korzyści, wyższą płacę, większą elastyczność, lepszą technologie i zasoby. Z wypowiedzi pracowników wynika, że pracodawcy nie robią wystarczająco dużo, aby zatrzymać pracownika.
How social media commitments can eat you alive
Mark Schaefer,
businessesgrow
Wiadomo nie od dziś, że social media to środowisko, gdzie łatwo coś podkraść. Jeżeli nie skupimy się wystarczająco na naszym biznesie, istnieje duże ryzyko, że ktoś zrobi to za nas lepiej. Kiedy prowadzisz firmę możesz być świetny w tym co robisz, ale w ograniczonej liczbie miejsc. Za każdym razem, gdy angażujesz się w dodatkowy projekt, zabiera on czas i uwagę od ważniejszych aspektów.
Media społecznościowe kuszą tym, że są bezpłatne. Ale nie jest to do końca prawdą, ponieważ zabierają one Twój czas. Podczas próby wystartowania z nowym projektem przychodzi planowanie, przygotowanie i tworzenie treści, odpowiadanie za nie, ale także aktualizacja technologii. To wszystko jest w stanie odciągnąć Cię od założonych celów. Kolejnym wyzwaniem, z jakim mierzymy się w mediach internetowych, to strach przed utratą. Nie da się obiecać odbiorcom, że będzie się wszędzie na 100%. Należy zatem dokonać wyboru. Nie pozwól jednak, aby Twoje lęki przed utratą odciągnęły Cię od korzystania z social mediów w najbardziej wydajny i efektywny sposób.
Pinterest ułatwia dopasowanie mebli do wnętrz dzięki nowej funkcji AR
Redakcja,
Nowy Marketing
Na rynku pojawiła się nowa funkcja serwisu Pinterest – Try On for Home Decor. Opiera się ona na działaniu rozszerzonej rzeczywistości. Wspomniany serwis to kopalnia inspiracji dla osób urządzających swój wymarzony kąt. Try On for Home Decor to funkcja, dzięki której przed zakupem mebli możemy „przymierzyć” je w naszej przestrzeni. Serwis oferuje też zakup produktów prosto przez ich stronę, na liście sprzedawców są: Crate & Barrel, CB2, Walmart, West Elm czy Wayfair.
Wizualizacja postawała w oparciu o technologię AR Lens, która pomaga rozpoznać rzeczywiste wymiary i dokładnie dopasować meble do przestrzeni. Taka sama funkcja występuje w przypadku Try On, która pomoże dobierać najlepiej pasujący makijaż. Platforma wprowadzona jest obecnie w Stanach Zjednoczonych, w przyszłości zostanie udostępniona na w większej liczbie krajów.
Building Brand Strength Through Micro Moments
Karen Mangia,
Branding Strategy Insider
Brain Solis, wiceprezes Global Innovation Evangelist w Salesforce, nawołuje „Stwórz sobie drogę do identyfikacji mikromomentów”. Wspomniane chwilę skupiają się na intencjach, nie na danych demograficznych, ponieważ te mogą być zawodne. Mikromomenty mają większe znaczenie, ponieważ określają przyszłe zamiary i podroż jaką już wykonał klient.
Przykłady? Zastąpienie przydługich filmików krótkimi, zawierającymi interesujące treści i zachęcające do dalszych kroków to może być klucz do sukcesu. Dobrze znane nam aplikacje Tik Tok, Snapchat czy Instagram opierają się na takich mikromomentach. Bazując na user experience oraz user interface tworzymy human experience, czyli inaczej projektujemy ludzkie doświadczenia. Dowodzi tego firma HomeAway, która szczegółowo opisała podróż swoich klientów, natrafiając na mikromomenty. Dzięki nim stworzyli nowe zaangażowanie i zwiększyli swoje wpływy. Ważne jest, aby tak odwrócić uwagę klienta od jego codziennych wyzwań, aby dostrzegł, że to co mu oferujesz leży w jego interesie.
Trends in the NFT Market and What it Means for Business in 2022
Nathan Enoch Burridge,
Jeff Bullas
Pojawienie się na rynku Bitcoina oraz Etherenum spowodowało, że powstało wiele dziwnych i kreatywnych innowacji. Jednym z nich jest NFT (Non-Fongible-Token), stworzone na bazie technologii opartej na Blockchain. Jest to system podobny do kryptowalut, ponieważ tak jak i ona służy to przechowywania rejestru transakcji. Obecnie NFT to głównie handel cyfrowymi dziełami sztuki.
Warto podkreślić, że istnieje różnica między kryptowalutami a NFT. Non-Fongible-Token to niezmienny token, dzięki któremu możemy potwierdzić tożsamość jego właściciela lub twórcę dzieła. Działa to na zasadzie wspomnianej już technologii Blockchain. To nic innego jak „księga”, która rejestruje transakcje szeregu komputerów połączonych przez Internet. NFT ma unikalny kod, przez co jego twórcy nie muszą obawiać się o kradzież. Co w przypadku, gdy ktoś będzie chciał sprzedać nasz cenny NFT? Pokaże się on jako fałszerz, ponieważ nie będzie posiadaczem unikalnego kodu. Gdy zostanie on sprawdzony pod kątem uwierzytelniania, wyjdzie na jaw, że nie jest on autentyczny i należy do kogoś innego.
Kryptowaluta natomiast działa na zasadzie zdecentralizowanej waluty, której wartość jednostkowa wraz z nazwą właściciela jest zapisywana w technologii blockchain. Różnica między kryptowalutą a NFT polega na tym, iż kryptowaluta jest wymienna, podczas gdy NFT nie.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]