Czas na okrągły, 70. przegląd treści z najciekawszych blogów i serwisów marketingowych. Tym razem mamy dla Was artykuły m.in. z Search Engine Journal, Nielsena, NowegoMarketingu i bloga Hubspota. Inspirującej lektury!
3 najczęściej popełniane błędy w budowaniu buyer persony B2B
Justyna Kosuniak, Katarzyna Matuszewska-Jagiełło,
NowyMarketing
Budowanie persony w B2B nierzadko bywa prostsze i skuteczniejsze niż w przypadku rynków B2C i B2B2C. Tymczasem marketerzy wciąż popełniają w tym obszarze proste błędy (takie jak choćby opisywanie samego klienta, a nie jego decyzji), które zmniejszają trafność tego narzędzia. Z artykułu Justyny Kosuniak, Katarzyny Matuszewskiej-Jagiełło dowiecie się, jak uniknąć pomyłek i udoskonalić stworzoną personę.
Kreatywne kampanie reklamowe, czyli 5 sposobów na dotarcie do generacji Z
Jakub Biel,
sprawny.marketing
Trafienie z przekazem reklamowym do młodszych odbiorców jest nie lada wyzwaniem. Nie przekonają ich tradycyjne kampanie i oklepane slogany. Potrzebują indywidualnego podejścia i współgrania z obecnymi, szybko zmieniającymi się trendami.
Z garścią cennych podpowiedzi na temat reklam kierowanych do generacji Z przychodzi Jakub Biel. Na łamach sprawnego.marketingu wskazuje 5 sposobów na tworzenie contentu, który najlepiej do nich trafi. Znajdziecie wśród nich m.in. działania oparte na humorze, byciu „tu i teraz” czy odpowiadaniu na wszelkie nurtujące odbiorcę pytania.
Visibility Of Disability: Portrayals Of Disability In Advertising
Redakcja,
Nielsen
Wizerunek osoby niepełnosprawnej w kreacji reklamowej wciąż wydaje się dużą kontrowersją. Wiele firm decyduje się jednak podjąć ryzyko i wzmocnić przekaz, portretując osoby chore w bieżącej komunikacji. Jak robić to dobrze? I gdzie znajduje się granica między społeczną odpowiedzialnością przekazu a wykorzystywaniem niepełnosprawności? Odpowiedź znajdziecie w artykule przygotowanym przez Nielsena.
Google’s Top 5 SEO Tools
Roger Montti,
Search Engine Journal
Zapewne nie raz słyszeliście o tym, jak ważne w internetowej działalności jest tworzenie treści zgodnych z SEO. Jednak jak się za to zabrać? O czym pamiętać? Jak dobrać odpowiednie sposoby działania do konkretnych firm?
Z odpowiedziami na te pytania przybywa Roger Montti na łamach Search Engine Journal. Wskazuje 5 ciekawych narzędzi, które mogą okazać się zbawieniem w efektywnej pracy zgodnej z SEO.
What brands can learn from China about tapping into TikTok’s selling power
Rebecca Sentence,
econsultancy
TikTok z miesiąca na miesiąc tylko wzmacnia swoją pozycję na rynku. W marketingu ma szczególne znaczenie w obszarze działań z influencerami. Czy wiedzieliście jednak, że jest to także narzędzie, które może skutecznie sprzedawać?
Co prawda, działania e-commerce na TikToku to jeszcze rzadkość. Już teraz można jednak dostrzec przykłady firm, które tylko zachęcają do zainteresowania się tą platformą w kontekście sprzedaży swoich produktów czy usług. O tym właśnie przeczytacie w tekście Rebeki Sentence.
Back to the Future with First-Party Data
Tom Brecke,
Convince & Convert
3rd party cookies pozyskiwane choćby przez Facebooka czy Google powoli znikają z radarów marketerów. Firmy muszą więc skupić się przede wszystkim na budowaniu bazy informacji pozyskiwanych przez własne systemy analityczne – tzw. 1st party data. Jak przygotować się na zmiany w tym obszarze? Tom Brecke z Convince & Convrert wyjaśnia, w których obszarach digital marketingu czeka nas największa, ciasteczkowa rewolucja.
4 Reasons Why You Should Use YouTube Shorts [+ 5 Brand Examples]
Pamela Bump,
Hubspot
Czy korzystaliście już z YouTube Shorts? Nie tak dawno wprowadzona do Polski usługa pozwala na przesyłanie krótkich filmików mających zaangażować nowe grupy odbiorców do zapoznawania się z dłuższymi materiałami. W taki sposób Google chce konkurować z platformami dedykowanymi krótkim treściom, takim jak TikTok czy Instagram.
Jednak jaki potencjał drzemie w YouTube Shorts? Jak wykorzystać go w biznesie? Dlaczego warto zainteresować się taką krótką formą wideo i jakie może przynieść korzyści? Z odpowiedzią przychodzi Pamela Bump, wskazując 4 powody, dla których warto korzystać z tej usługi.
The 8 Best Time Management Software to Boost Team Productivity
Jeff Bullas,
jeffbullas.com
Era pracy zdalnej i związana z nią ogromna liczba rozpraszaczy sprawiają, że o produktywność w pracy jest trudniej niż kiedykolwiek. Zespoły marketingowe nie są w tym obszarze wyjątkiem!
Myśląc o lepszym zarządzaniu własnym dniem pracy, warto pamiętać także o potrzebie zarządzania czasem teamu, któremu przewodzimy. Jeff Bullas na łamach swojego bloga przedstawił zatem listę narzędzi, dzięki którym działy marketingu mogą zacząć pracować na nieco wyższych obrotach.