Zdaniem publicysty, Sama Welcha, kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorcy jest świadomość wartości, jaką tworzy firma. Kluczowe jest tutaj słowo „świadomość” bo nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, na mogą zwrócić uwagę klienci i co może stać się wyróżnikiem naszej marki. Może też być tak, że pewne sprawy uznajemy za tak oczywiste, że w ogóle nie komunikujemy ich odbiorcom. Stąd też warto zadać sobie kilka pytań, które pomogą nam rozbić bańkę, w której utknęliśmy.
5 podstawowych zasad komunikacji z klientem
Według Sama Welcha istnieje 5 podstawowych zasad, jakich należy przestrzegać, zanim zaczniemy komunikować się z klientami. Przede wszystkim warto zastanowić się nad tym, jaką wartość stanowi oferowany przez nas produkt i jakie korzyści może przynieść swojemu odbiorcy. Po drugie, zadać sobie pytanie, w jaki sposób zarówno my, jak i nasza konkurencja, mogą sabotować cały proces marketingowy.
Skuteczna strategia marketingowa opierać powinna się na kombinacji działań, wynikających z odpowiedzi na następujące pytania:
- Czy przypadkiem nie pomijasz którejś z zalet swojego produktu? – być może skupiasz się na tylko na kilku jego aspektach.
- Czy konkurencja zwraca uwagę na wszystkie zalety oferowanych przez ciebie produktów? – niejednokrotnie, aby się wyróżnić, konkurent może podkreślić taką cechę lub funkcjonalność, którą ty posiadasz, ale pomijasz.
- Analogicznie – czy konkurencja nie zapomniała o jakichś cechach produktu, dzięki których twoja firma może się wyróżnić?
- Czy komunikujesz właśnie te cechy produktu, na których potencjalnemu klientowi naprawdę może zależeć?
Kiedy i gdzie reklamujesz produkt? – to, jak priorytetyzujesz treści w swoich komunikatach, powinno być zależne od tego, co w danym miejscu i momencie może być istotne dla klienta.
Pełny materiał znajdziecie na stronie MarketingLand