TikTok w B2B, cross-channel i banalny marketing [przegląd blogosfery marketingowej #62]

W kalendarzach niedziela, a zatem czas na kolejny przegląd marketingowej blogosfery. Jakie treści wyselekcjonowaliśmy dla Was w tym tygodniu? Za najciekawsze uznaliśmy artykuły z m.in. Search Engine Journal, Businesses Grow czy Content Marketing Institute. Inspirującej lektury!

 

Sometimes we overthink marketing. It doesn’t have to be hard

Mark Shaefer,
Businesses Grow

Opinie o marketingu bywają niezwykle różne – dla jednych to najprostsza część biznesowego rzemiosła, inni widzą w nim skomplikowane mechanizmy i niejasne dla przeciętnego człowieka działania.

Mark Shaefer przekonuje, że bliżej prawdy są zwolennicy pierwszej opinii – i choć marketing bynajmniej do banalnych zajęć nie należy, nie powinniśmy traktować go jako rocket science. Na swoim blogu Shaefer przedstawia również zestaw aktywności, które pozwolą uprościć codzienną pracę nad budową pozycji rynkowej firmy.

 

4 Types of Cross-Channel Insights to Power Digital Marketing Campaigns

Josh McCoy,
Search Engine Journal

Cross-channel marketing pozwala zintegrować ze sobą kilka kanałów dotarcia do klienta. W taki sposób można zsynchronizować ze sobą używane narzędzia w celu zoptymalizowania i zintensyfikowania swoich działań. W teorii prezentuje się to niesamowicie obiecująco, a co na to praktyka?

Okazuje się, że nie jest to wcale takie proste zadanie. Cross-channel marketing powinien bowiem bazować nie tylko na łączeniu ze sobą platform dotarcia, ale także na optymalnym zarządzaniu uzyskanymi w ten sposób danymi. W artykule na Search Engine Journal znajdziecie informacje, jak usprawnić ten proces poprzez zastosowanie 4 istotnych kanałów. Wśród nich znalazły się zarówno rozwiązania płatne, jak i całkowicie darmowe.

 

What Brands Can Learn About Music Through Film and Television

Elijah B. Torn,
Brandingmag

Rola dźwięku w marketingu coraz częściej trafia na biznesową agendę, dlatego warto zastanowić się, w jaki sposób zaprząc muzykę, dżingle czy podcasty do działania na rzecz marki. Elijah B. Torn na łamach Brandingmag przekonuje, że świetnym źródłem inspiracji w tym obszarze mogą być filmy i seriale. Innymi słowy, termin ceremonii rozdania Oscarów powinien znajdować się w kalendarzu każdego specjalisty, który poszukuje best practices w obszarze marketingu dźwiękowego.

 

How B2B Brands Can Use TikTok Without Ruining It

Jolie Giacona,
Contently

TikTok początkowo kojarzył się głównie z krótkimi, śmiesznymi filmami nagrywanymi przez nastolatków. Obecnie coraz częściej staje się także cennym narzędziem biznesowym, pozwalającym na dotarcie do nowych grup odbiorców. Szczególnie, że w tym momencie korzysta z niego ponad miliard odbiorców! Czy można jednak wykorzystać potencjał TikToka także na rynku B2B?

Jak najbardziej! Co prawda, TikTok nie będzie odpowiednią platformą do działań w każdej branży, jednak stanowcza większość bez problemu odnajdzie się tam i z powodzeniem uzyska satysfakcjonujące wyniki. Warto jednak kierować się kilkoma zasadami, które sprawią, że nasze konto stanie się bardziej atrakcyjne dla odbiorców. Przeczytacie o nich na blogu Contently.

 

The 3 Skills You Need to Truly Take a Brand Global

Ryan Pell,
jeffbullas.com

IKEA jest jednym z najciekawszych przykładów marek, które rozpoczęły swoją działalność od niewielkiego, lokalnego biznesu, a następnie zdołały podbić cały świat. Posługując się case study szwedzkiej firmy, Ryan Pell na łamach bloga Jeffa Bullasa postanowił wskazać, jakie cechy marketera i CEO decydują o tym, że brand jest w stanie szybko stać się „globalnym graczem”.

 

Customer journey optimisation and smart martech: Where to start?

Nikki Gilliland,
econsultancy

Śledzenie podróży klienta podczas dokonywania transakcji jest niezwykle ważne. Pozwala nam bowiem zidentyfikować słabe punkty całego procesu, dzięki czemu możemy podjąć odpowiednie działania w celu optymalizacji. Jednak jak i od czego zacząć?

Tu z pomocą przychodzi Nikki Gilliland, który opisuje cały proces optymalizacji customer journey. Sugeruje między innymi, żeby zacząć od optymalizacji wewnątrz przedsiębiorstwa, analizując swoją strategię marketingową. Podczas wdrażania ulepszeń nieoceniona staje się także pomoc ze strony technologii – w szczególności sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

 

Jak Covid pobudził kreatywność marek – najlepsze pomysły wypracowane w procesie design sprint

Joanna Blewąska,
Marketing przy Kawie

Niełatwo jest znaleźć pozytywy biznesowe, ekonomiczne czy społeczne w trwającej już ponad rok pandemii koronawirusa. Niewątpliwie jednak zaskoczenie związane z całą sytuacją i konieczność agile’owego działania sprzyjały błyskawicznemu kreowaniu i wdrażaniu innowacji.

Które marki okazały się najbardziej kreatywne? I jak wspierał je w tym tzw. proces design sprint? Odpowiedzi udziela Joanna Blewąska w serwisie Marketing przy Kawie.

 

3 Graphic Design Tips for Non-Designers

Midori Nediger,
Content Marketing Instititue

Nie da się ukryć, że grafiki przyciągają uwagę stanowczo skuteczniej niż zwykły tekst. Wiele firm nadal ma jednak opory podczas tworzenia własnych obrazków przez brak doświadczenia w tej kwestii oraz wysokie koszty zlecenia prac na zewnętrz do profesjonalnych grafików. Wbrew pozorom, wcale nie trzeba tego robić!

Nawet samemu możemy wykonać atrakcyjne wizualnie grafiki, które powstaną dosłownie w kilka chwil. Często wystarczy przestrzegać 3 prostych zasad, które sprawdzają się nawet wśród największych firm, takich jak na przykład Apple. Kluczem do sukcesu jest zazwyczaj odpowiednie rozmieszczenie treści, dobór czcionek oraz przemyślana kolorystyka.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
Ludzie, którzy zmieniają świat: Richard H. Thaler

Ludzie, którzy zmieniają świat: Richard H. Thaler

Ekonomia behawioralna pomogła przeformułować niektóre z kluczowych pytań w ekonomii i finansach.   Laureatem Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie ekonomii (potocznie zwaną Nagrodą Nobla) w 2017 roku został amerykański ekonomista Richard H. Thaler....

czytaj dalej