Odcinek #35: Sustainable marketing i purpose brands - liderzy zrównoważonego marketingu

Dr Marta Karwacka, prof. Andrzej Blikle, prof. Robert Kozielski

Rewolucja zaczyna się znacznie wcześniej niż w dniu ogłoszenia – tak możemy podsumować dzisiejszy odcinek, w którym wypowiadają się eksperci zrównoważonego marketingu. Kontynuujemy rozmowę na temat  problematyki zrównoważonego rozwoju i jej adaptacji do marketingu. Tę perspektywę poszerzamy również o koncepcję turkusowych organizacji.

W rozmowie udział wzięli:
– Dr Marta Karwacka – Senior Manager w Deloitte
– Prof. Andrzej Blikle – właściciel firmy Andrzej Blikle Doradca
– Prof. Robert Kozielski – CEO firmy questus – jedynego w Polsce Akredytowanego Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego The Chartered Institute of Marketing

apple podcast
google podcast

Odcinek #34: Kryzys to szansa - omówienie pierwszej fali badań CIMO Standards & Foresight

Paweł Kucharski, Joanna Erdman, prof. Robert Kozielski

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka questus marketing podcast. Pretekstem do spotkania są wyniki pierwszej fali badań CIMO Standards & Foresight.

Badania przygotowane z udziałem ekspertów i posiadaczy najbardziej prestiżowych na świecie kwalifikacji profesjonalnych w dziedzinie marketingu – The Chartered Institute of Marketing.

Pomówiliśmy m.in. o tym jak wygląda kontekst prowadzenia działań marketingowych, o reklamie online, a także o najbardziej kluczowych kompetencjach w digital marketingu.

W rozmowie udział wzięli:
– Paweł Kucharski – dyrektor generalny mbanku w Czechach
– Joanna Erdman – prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa
– Prof. Robert Kozielski – CEO firmy questus – jedynego w Polsce Akredytowanego Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego The Chartered Institute of Marketing

apple podcast
google podcast

Odcinek #33: Strategia zrównoważonego rozwoju i demokratyzacja zarządzania - utopia czy nowa teraźniejszość?

Dr Marta Karwacka, prof. Andrzej Blikle, prof. Robert Kozielski
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka questus marketing podcast. Pretekstem do spotkania był fakt, że dość konserwatywny, brytyjski system edukacji, wprowadził do systemu certyfikacji kwalifikacji profesjonalnych w dziedzinie marketingu nowy moduł: Sustainable Marketing. Wobec tego, jest to najlepszy moment, żeby porozmawiać z ekspertami na temat problematyki zrównoważonego rozwoju i jej adaptacji do marketingu. Chcielibyśmy tę perspektywę poszerzyć również o bardzo świeżą koncepcję turkusowych organizacji.
W rozmowie udział wzięli:
– Dr Marta Karwacka – Senior Manager w Deloitte
– Prof. Andrzej Blikle – właściciel firmy Andrzej Blikle Doradca
– Prof. Robert Kozielski – CEO firmy questus – jedynego w Polsce Akredytowanego Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego The Chartered Institute of Marketing

apple podcast
google podcast

Odcinek #32: Rynek w cieniu GAFA - o digitalu największych firm

Agnieszka Kosik, Przemysław Galiński i Robert Kozielski
To druga część dyskusji na temat tego, jak digital wpływa na funkcjonowanie działań marketingowych organizacji w Polsce i na świecie. Rozmawiamy o tym, czy w obliczu GAFA bardziej istotne są pomysłowość, zwinność i kompetencje czy rozmiar i zasoby firm.
W tym odcinku questus marketing podcast udział wzięli:
– Agnieszka Kosik, która przez ostatnie lata była Head of Poland w Meta
– Przemysław Galiński – CEE Cloud & Digital Director w PwC
– Robert Kozielski, czyli CEO firmy questus – jedynego w Polsce Akredytowanego Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego The Chartered Institute of Marketing

apple podcast
google podcast

Odcinek #31: Technologie przyszłości – zmiany inkrementalne czy przełomowe?

Agnieszka Kosik, Przemysław Galiński i Robert Kozielski
To już 31. rozmowa ekspertów z dziedziny marketingu i biznesu. Tym razem przyglądamy się tematowi nowych technologii w digital marketingu – ich potencjalnym korzyściom i ryzykom.
W tym odcinku questus marketing podcast udział wzięli:
– Agnieszka Kosik, która przez ostatnie lata była Head of Poland w Meta
– Przemysław Galiński – CEE Cloud & Digital Director w PwC
– Robert Kozielski, czyli CEO firmy questus – jedynego w Polsce Akredytowanego Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego The Chartered Institute of Marketing

apple podcast
google podcast

Odcinek #30: Sustainable marketing, czyli na drodze do zrównoważonego biznesu

Wywiad z Jarosławem Gracelem

Czy obecnie sustainable marketing jest czymś koniecznym w biznesie? Czy firmy powinny robić coś więcej niż tylko zarabiać pieniądze? Jak przestać być „pasożytem biznesowym”, a zacząć żyć w symbiozie z naszym otoczeniem? Między innymi o tym rozmawiamy z Jarosławem Gracelem z firmy ASTOR w najnowszym odcinku questus marketing podcast.

apple podcast
google podcast

Odcinek #29: Marketing dla społeczeństwa współpracy

Prof. Dariusz Jemielniak

Setki grup pomocowych na Facebooku. Zrzutki, zbiórki, akcje. To wszystko jest przejawem wielkiej zmiany społecznej, nazywanej „społeczeństwem współpracy”. I właśnie o tym rozmawiamy z prof. Dariuszem Jemielniakiem.

apple podcast
google podcast

Odcinek #28: Wyzwania analityki social mediów

Dr Jan Zając

Jakie są dziś największe wyzwania analityki w social mediach? Jak ten obszar zmieni  sztuczna inteligencja i metaversum? A przede wszystkim – co robić, by stać się rozchwytywanym specjalistą w dziedzinie data science? – o tym mówi nasz gość, dr Jan Zając z Sotrender.

apple podcast
google podcast

Odcinek #27: Technology for habits – jak transformacja cyfrowa wpływa na modele biznesowe jutra

Prof. Grzegorz Mazurek, dr Aleksander Poniewierski, prof. Robert Kozielski

Czym jest, a czym nie jest transformacja cyfrowa? Jakie są jej kluczowe czynniki i ryzyka? Ile przedsiębiorstw osiąga prawdziwy poziom transformacji cyfrowej w firmie? Jak nowe modele biznesowe adresują zmiany w konsumpcji produktów i usług?

Na naszej kanapie podcastowej ponownie zasiedli: prof. Grzegorz Mazurek, Rektor ALK, autor publikacji, m.in. „Transformacja cyfrowa” oraz dr Aleksander Poniewierski, EY Partner, autor książki „Speed. No limits in the digital era” (https://www.speednolimits.com/). W tym odcinku rozmawiamy o wpływie i znaczeniu transformacji cyfrowej na organizacje i modele biznesowe.

Zmiany w konsumpcji produktów i usług, aspekty prawne i społeczne, nowe technologie, partnerstwo, COVID-19 – to jedynie niektóre z czynników budujących presję dążenia do przekształceń w funkcjonowaniu organizacji i tworzących przestrzeń na rozwój nowych modeli biznesowych. Jak twierdzą nasi eksperci, podejście „najpierw biznes, później technologia” jest przeżytkiem, a zastępuje je „technology for habits”. Współczesne organizacje bowiem muszą brać pod uwagę aspekty kształtujące środowisko biznesowe, takie jak: przemysł 4.0, metaverse czy model SPEED. Biznesowe modele przyszłości to natomiast te oparte na ekosystemach, danych i konsumpcji.

apple podcast
google podcast

Odcinek #26: Nowe modele biznesowe w cyfrowej przyszłości

Prof. Grzegorz Mazurek, dr Aleksander Poniewierski, prof. Robert Kozielski

Co doprowadza startu-upy do bankructwa? Co wspólnego ma branża funeralna z nowoczesnymi modelami biznesowymi? Jak wygrać na konkurencyjnym rynku dzięki modelom biznesowym przyszłości? Zapraszamy do posłuchania nowego odcinka questus marketing podcast.

Tym razem naszymi gośćmi są prof. Grzegorz Mazurek, Rektor ALK, autor wielu publikacji, m.in. „E-marketing. Strategia, planowanie, praktyka” oraz dr Aleksander Poniewierski, EY Partner, autor książki „Speed. No limits in the digital era”. W tym odcinku rozmawiamy o ewolucji i przyszłości modeli biznesowych.

Dawniej szewc tworzył ofertę na podstawie kosztów wytworzenia i docierał do klienta w swoim otoczeniu. Później pojawiła się stratyfikacja klienta i mierzalność biznesu. Podejście wielomodelowe do dostarczania wartości klientom, ekosystemy marek i usieciowienie czy bezpośredni dostęp do klienta – to jedynie kilka czynników budowania nowoczesnych modeli biznesowych, które omawiamy podczas dyskusji.

apple podcast
google podcast

Odcinek #25: Jak walczyć o budżet marketingowy i jak podzielić ten tort?

Wywiad z Kamilą Kierzek-Mechło

Praca nad budżetem to dla wielu marketerów powód, by wyciągać najcięższe oręże w walce ze… wszystkimi innymi. I z mitami o marketingu: że to wyłącznie koszt, a nie żadna inwestycja. Że to tylko wydatki na promocję. A gdyby tym razem podejść do budżetu zupełnie inaczej? I zamiast atakować wrogów szukać w organizacji sojuszników? – o tym rozmawiamy z Kamilą Kierzek-Mechło.

apple podcast
google podcast

Odcinek #24: Shockvertising i aktywizm marek

Wywiad z Jackiem Kotarbińskim

W kotle polskich sporów wrze, a marketerzy coraz odważniej „podpinają się” pod nośne i gorące tematy. Czym się różni prosty shockvertising od aktywizmu marki? Czy trend związany z aktywizmem rośnie w siłę i w jakim stopniu? A przede wszystkim – czy marki mają biznesowe uzasadnienie, żeby za tym trendem podążać? Właśnie o tym rozmawiamy z ekspertem „sztuki rynkologii”, Jackiem Kotarbińskim.

apple podcast
google podcast

Odcinek #23: Service Design. Wszystko jest usługą

Wywiad z Krystyną Jarek

Współcześnie coraz mniej interesują nas produkty, a coraz bardziej usługi. W siłę rośnie model subskrypcyjny. Samochód albo ekspres do kawy w abonamencie? – czemu nie.

Jak projektować usługi, by spełnić oczekiwania klientów? Jak synchronizować systemy i procesy? Jak włączać klientów w co-design? – o tym mówi nasza CIM-owa ekspertka od innowacji, Krystyna Jarek z Booster of Innovation.

apple podcast
google podcast

Odcinek #22: Digital marketing w nowej normalności

Wywiad z Arturem Maciorowskim

Czy zapowiadana od miesięcy „nowa normalność” już do nas przyszła? Jak wygląda krajobraz po wielkiej burzy, czyli biznes po pandemii i serii lockdownów? Co w marketingu i w nas, konsumentach, zmieniło się bezpowrotnie? – na te pytania odpowiada Artur Maciorowski, znakomity ekspert CIM w dziedzinie digital marketingu.

apple podcast
google podcast

Odcinek #21: Trendy i wyzwania e-commerce

Wywiad z Wojciechem Szymańskim

Sprzedawanie na żywo, dobre i złe boty oraz luksus zatrudniania specjalistów – oto największe wyzwania branży e-commerce na 2022 rok.

Które ze wschodzących trendów są najbardziej zaskakujące? Jak zmieniła się mentalność konsumentów w sieci, ale też tych, którzy prowadzą biznes online? W jakie kompetencje warto inwestować, chcąc być rozchwytywanym specjalistą na rynku? Na te pytania odpowiada ekspert i trener CIM, a także dyrektor zarządzający agencji Ideo Force, Wojciech Szymański.

apple podcast
google podcast

Odcinek #20: Dlaczego Twoje działania digital nie działają? O taktyce bez strategii

Joanna Grzanecka, Marcin Morawski i Tadeusz Żórawski

Zawsze albo prawie zawsze problemem jest narzędziowe podejście do marketingu cyfrowego. Innymi słowy – realizujemy taktykę bez strategii. Tymczasem świat wirtualny i fizyczny przenikają się dziś tak mocno, że digitalu nie można traktować wyłącznie jako kanałów dotarcia do klientów. Digital powinien, a wręcz musi być pełnoprawną częścią strategii marketingowej.

O tym jak budować skuteczne strategie digitalowe rozmawiali nasi eksperci – wybitni marketerzy, a jednocześnie absolwenci i trenerzy The Chartered Institute of Marketing (CIM) w Polsce: Joanna Grzanecka, Marcin Morawski i Tadeusz Żórawski.

apple podcast
google podcast

Odcinek #19: Jak odkrywać głębokie insighty w sieci?

Wywiad z Markiem Tobotą

Ile czasu dziennie poświęcacie na przeglądanie mediów społecznościowych? Czy zastanawialiście się, jak memy pomagają w odkrywaniu insightów? Okazuje się, że te traktowane z przymrużeniem oka grafiki, bywają źródłem naprawdę ważnych wiadomości.

Jak podejść do tego tematu metodycznie, a wnioski zwinnie wykorzystać w działaniach marketingowych? Czym właściwie jest etnografia cyfrowa i social listening? Po co analizować informacje publikowane przez klientów w mediach społecznościowych? Kim jest Robert Kozinets i dlaczego warto go poznać? – na te i inne pytania w rozmowie z Agatą Mardosz-Grabowską, odpowiada Marek Tobota, właściciel butiku badawczo-strategicznego Data Tribe, badacz, oraz ekspert etnografii cyfrowej.

apple podcast
google podcast

Odcinek #18: Czy przyszłość jest kobietą, a kryzys męskości nie minął? Co badania mówią o rolach płciowych w marketingu

Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, Arkadiusz Wódkowski i Robert Kozielski

Bardziej potrzebujemy parytetów czy normalności? Dlaczego Agnieszka Brytan-Jędrzejowska mówi, że „przyszłość jest kobietą”? Ile % pań marzy o bezwzględnym równouprawnieniu, a ile ma decydujący wpływ na decyzje konsumenckie? Jakie są sposoby na to, aby nie dać się presji społecznej?

Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w naszej kolejnej inspirującej i popartej wynikami badań rozmowie. Przy okazji przypomnicie sobie, dlaczego warto usłyszeć sztokholmskie przemówienie Olgi Tokarczuk i co ma ono wspólnego z biznesem oraz jak bardzo żenującą komunikację stosowały niegdyś pewne linie lotnicze, rekrutując stewardessy. Serdecznie zapraszamy Was do odsłuchu!

apple podcast
google podcast

Odcinek #17: Silver tsunami czy power generation? Jakie jest współczesne pokolenie 50+?

Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, Arkadiusz Wódkowski i Robert Kozielski

Kto pamięta serial 40-latek? Główny bohater – inżynier Karwowski na ekranie przeżywa czas podsumowań i rozliczania się z przeszłością. Dlaczego podobny scenariusz u jego rówieśników jest dzisiaj mało aktualny? Bo przedstawiciele pokolenia 50+, o którym nadal mówi się „silversi”, mają mnóstwo powera i planów na przyszłość. Nie chcą być nazywani seniorami i nie myślą jeszcze o życiowym remanencie, są aktywni. I nie chodzi tu o opiekę nad wnukami!

Czy firmy zaczną traktować ich na serio? Co o przedstawicielach pokolenia 50+ mówi profesjonalne badanie etnograficzne i jakościowe? Kto da się przekonać, że w tej grupie wiekowej drzemie ogromny potencjał? Dlaczego nie poradzisz sobie w biznesie bez nieobrażającej tego pokolenia oferty? Zapraszamy do wysłuchania inspirującej rozmowy!

apple podcast
google podcast

Odcinek #16: Millenialsi: leniwi czy odważni w działaniu?

Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, Arkadiusz Wódkowski i Robert Kozielski

Całkiem niedawno socjolodzy prognozowali, że przedstawiciele pokoleń Y i Z po raz pierwszy w historii świata nie pomnożą stanu posiadania swoich rodziców. I to nie dlatego, że nie będą mogli. Dlatego, że nie będą chcieli!

Z odcinka dowiecie się, jacy są millenialsi, czego potrzebują, o czym marzą, co ich ukształtowało i dlaczego nie warto generalizować. Wiedza o millenialsach przyda się zarówno prezesom firm, którzy mają ich w swoich zespołach, ale także szefom sprzedaży i strategom marketingowym. Poza tym, naszym zdaniem to niezwykle ciekawy temat!

apple podcast
google podcast

Odcinek #15: Revenue Teams - marketing i sprzedaż we wspólnej walce

Wywiad z Marcinem Morawskim, szefem marketingu Dell w Polsce

Choć marketing i sprzedaż mają zbieżne cele, to jednak w wielu firmach stoją po dwóch stronach barykady. Marcin Morawski, szef marketingu firmy Dell w Polsce, postawił sobie za punkt honoru, połączyć dwa działy we wspólnej walce.

Jak to się udało? Co było największą przeszkodą? I jak budować tzw. revenue teams u siebie? Ten podcast to bez dwóch zdań „samo mięso”.

apple podcast
google podcast

Odcinek #14: Jak nie stracić wrażliwości na klienta?

Wywiad z Beatą Michalską-Dominiak

Wiele firm opiera się o persony sprzed kilku lat. W innych tworzy się prezentacje na kilkaset slajdów, z których nic nie wynika. Nasz klient wciąż gdzieś nam umyka. Wydawałoby się, że już go znamy, a tymczasem on w jednej krótkiej chwili zdążył zmienić swoje przyzwyczajenia, nawyki i oczekiwania.

Jak nie stracić wrażliwości na klienta? Jak nie stracić z oczu tego, jak zmienia się nasz klient i nasze otoczenie? I jak radzić sobie z zawrotnym tempem zmian w zakresie potrzeb i zachowań naszych klientów? – o tym mówi Beata Michalska-Dominiak, ekspertka CIM w obszarze design thinking i założycielka firmy Klientocentryczni.

apple podcast
google podcast

Odcinek #13: Alternatywne metody badań klientów

Wywiad z prof. Dominiką Maison

Big data, zaawansowana analityka internetowa, renesans badań jakościowych – ostatnie lata to okres bardzo intensywnego rozwoju badań marketingowych. O naszych klientach wiemy dużo, ale co zrobić, aby ta wiedza przynosiła zyski?

Jakie są dziś najważniejsze kierunki zmian w badaniach marketingowych? Jak łączyć dane z różnych źródeł? – na te pytania odpowiada prof. Dominika Maison, ceniona ekspertka w zakresie strategicznych badań rynkowych.

apple podcast
google podcast

Odcinek #12: Przebić bańkę - jak docierać do klientów o skrajnie odmiennych poglądach?

Wywiad z prof. Jarosławem Flisem

Życie w internetowych bańkach jest znakiem naszych czasów. Ludzie funkcjonujący obok siebie patrzą na rzeczywistość, jakby przebywali na różnych planetach. Wyzwaniem dla marketerów niezmiennie jest jednak rozumienie odbiorców – bez względu na to, które planety zamieszkują.

Jak nie dać się zwieść własnemu obrazowi świata? I jak zrozumieć klientów o skrajnie odmiennym naszych poglądach? O tym rozmawiamy z prof. Jarosławem Flisem, socjologiem i badaczem postaw społecznych.

apple podcast
google podcast

Odcinek #11: Wyzwania nowej normalności – współpraca międzykulturowa

Wywiad z Igą Machalewską

Covid-19 uprzykrzył życie biznesowi, ale paradoksalnie – otworzył też wiele nowych drzwi. Przeniesienie działalności online umożliwiło wielu firmom wejście na zagraniczne rynki, a tym samym współpracę z nowymi partnerami i klientami. Bez granic, ale za to z nowymi wyzwaniami.

Jak komunikować się i budować zaufanie w relacjach międzykulturowych? O tym mówi Iga Machalewska, psycholożka i trenerka, specjalizująca się w tej dziedzinie.

apple podcast
google podcast

Odcinek #10: Personalizacja – marketingowa utopia czy hipokryzja?

Robert Kozielski, Jacek Pogorzelski, Lech C. Król

Czas na dziesiąty odcinek questus marketing podcast! W jubileuszowej odsłonie podejmujemy temat, który w świecie marketingu funkcjonuje od zarania dziejów – personalizacji. Na ile jest ona koniecznością, a na ile problemem współczesnej komunikacji? Gdzie leży granica między dostosowaniem przekazu do potrzeb odbiorcy a stalkingiem?

W dyskusji wzięli udział: Robert Kozielski, Jacek Pogorzelski i Lech C. Król.

apple podcast
google podcast

Odcinek #9: Jak rozpętać cyfrową rewolucję w tradycyjnej branży?

Wywiad z Moniką Leksowską

Motywem przewodnim tego odcinka jest „digital dla niezdigitalizowanych”. Jak przeprowadzić cyfrową rewolucję w tradycyjnie „analogowej” branży? Jak przełamywać opór nieprzekonanych? i przede wszystkim, czy to się opłaca?

O tym rozmawiamy z Moniką Leksowską, która cyfrową rewolucję przeprowadziła w branży rolniczej, osiągając imponujące wzrosty sprzedaży.

apple podcast
google podcast

Odcinek #8: Marketing w czasach postprawdy, infodemii i fake newsów

Wywiad z Julią Izmałkową

Czy prawda jest tylko jedna? Czym różni się prawda od faktów? I dlaczego odkrywanie „naszej prawdy” jest takie ważne w marketingu? – to tylko przedsmak tego, o czym mówi Julia Izmałkowa. 

Rozmowa została zarejestrowana podczas questusowego live’a. Wywiad z Julią przeprowadził Robert Kozielski.

apple podcast
google podcast

Odcinek #7: Marketing oparty na dowodach

Wywiad z Michałem Medowskim

Evidence-based marketing to niewątpliwie rosnący trend w świecie marketingu. Specjaliści coraz rzadziej polegają bowiem na własnych przekonaniach i wyobrażeniach, szukając potwierdzenia swoich prognoz i działań w twardej analityce i czytelnych dowodach.

Czy marketing oparty o dane, a nie opinie, to faktycznie droga do profesjonalizacji dziedziny? Jak wdrożyć evidence-based marketing w tryby dowolnej organizacji? Odpowiedzi na te pytania szukamy w wywiadzie z wieloletnim szefem marketingu w branży FMCG, Michałem Medowskim. 

apple podcast
google podcast

Odcinek #6: Jak bardzo niezmienne są ''22 niezmienne prawa marketingu''?

Jacek Pogorzelski, Lech C. Król, Robert Kozielski

„22 niezmienne prawa marketingu” Ala Riesa i Jacka Trouta to pozycja książkowa, którą ma w biblioteczce co drugi marketer. I choć trudno odmówić jej wielkiego wpływu na cały świat biznesu, jej wiek (28 lat!) sprawia, że coraz częściej pojawiają się wątpliwości odnośnie jej aktualności.

A zatem, na ile faktycznie niezmienne są „22 niezmienne prawa marketingu”? Temat ten podjęli Jacek PogorzelskiLech C. Król w rozmowie z Robertem Kozielskim.

apple podcast
google podcast

Odcinek #5: Czego nie powinniśmy oczekiwać od klienta?

Wywiad z Julią Kołodko

Na ile klienci są racjonalni i świadomi podejmowanych przez siebie decyzji? Jak pokazują badania, zaledwie 5% naszych zakupów jest faktycznie przemyślanych. Czy zatem, jako marketerzy, nie oczekujemy od klientów nieco za dużo? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w wywiadzie z dr Julią Kołodko, specjalistką z obszaru ekonomii behawioralnejnauk behawioralnych.

apple podcast
google podcast

Odcinek #4: Czy lojalność klienta istnieje?

Jacek Pogorzelski, Lech C. Król, Robert Kozielski

Temat lojalności klienta od lat frapuje zarówno marketerów, jak i psychologów i ekonomistów. W jaki sposób możemy zwiększać poziom przywiązania odbiorcy do naszej marki? Jak wpływać na retencję klientów? Wreszcie, czy takie zjawisko, jak „lojalność” w ogóle funkcjonuje we współczesnym marketingu?

Odpowiedzi na te pytania szukaliśmy wraz z zaproszonymi gośćmi – Jackiem PogorzelskimLechem C. Królem. Rozmowę poprowadził Robert Kozielski.

apple podcast
google podcast

Odcinek #3: Marketing w postcovidowym świecie

Wywiad z Natalią Hatalską

Tym razem postanowiliśmy popatrzeć z Wami w przyszłość. Przyszłość zapewne inną niż ta, którą znaliśmy do tej pory. Minione miesiące były dla nas wszystkich ogromnym wyzwaniem. Co zmieniły? Czego nas nauczyły? O co jesteśmy dziś mądrzejsi?

Naszym gościem specjalnym była osoba, która bada trendy i z przenikliwością patrzy w przyszłość od lat – Natalia Hatalska, CEO infuture.institute. Wspólnie staraliśmy się ocenić, na ile prognozy sprzed roku wytrzymały starcie z pandemiczną rzeczywistością. Próbowaliśmy także wskazać, czy możliwe jest myślenie o trendach w perspektywie kolejnych lat.

apple podcast
google podcast

Odcinek #2: SMART czy HUMAN? Jaki powinien być marketing przyszłości?

Wywiad z Tadeuszem Żórawskim

Nierzadko możemy spotkać się z poglądem, że marketing staje się coraz bardziej „odczłowieczony”. Myślenie „narzędziami”, automatyzacja i optymalizacja sprawiają bowiem, że zamiast Klienta coraz częściej widzimy zlepek danych. Jak umiejętnie łączyć ogień z wodą, czyli świat technologii i świat człowieka? Jak szukać tego miejsca styku i od czego tak naprawdę zaczynać? Na te pytania odpowiada Tadeusz Żórawski, ekspert w dziedzinie komunikacji i planowania mediów, obecnie szef strategii e-commerce Molecular BBDO.

apple podcast
google podcast

Odcinek #1: Marketer – strateg czy szarlatan?

Jacek Pogorzelski, Lech C. Król, Robert Kozielski

Pierwszy odcinek questus marketing podcast wymagał „mocnego uderzenia”. Właśnie dlatego w jednym pomieszczeniu zebraliśmy Jacka Pogorzelskiego, Lecha C. Króla i Roberta Kozielskiego, a następnie zachęciliśmy ich do odpowiedzi na niezwykle trudne i fundamentalne pytanie: Kim jest współczesny marketer? Bardziej strategiem czy szarlatanem zdolnym zamydlić oczy wszystkim, z działem finansowym i klientami na czele?

apple podcast
google podcast