O czym mówi się w świecie biznesu – Stanford University, INSEAD, Brand24 i inne [przegląd blogosfery marketingowej]

Po raz kolejny zapraszamy na przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem stawiamy na teksty między innymi z Stanford University, INSEAD czy Brand24. Inspirującej lektury!

 

 

7 Insights to Boost Creativity at Work

Jenny Luna

Stanford University

Słowo kreatywność kojarzy się bardziej ze smugami farb i pędzli niż…arkuszami kalkulacyjnymi i pokojami zarządu?

W obydwu przypadkach jednak będzie to prawda! Zrozumienie kreatywności i sposobu jej rozwoju w organizacji pozwala pobudzać innowacyjności oraz budować lepsze relacje.

Kreatywność może pochodzić z różnych źródeł rozmów i spotkań, zróżnicowanych zespołów, stosowania metodyki design thinking czy metod improwizacji.

Stanford Business prezentuje techniki, które pomagają wprowadzić świeże podejście, zrozumienie, a także wskazówki jak dbać o kreatywność.

W jaki sposób różnorodność zespołu wpływa na poszczególne etapy realizacji projektu? Czy spotkania online sprzyjają czy szkodzą powstawaniu pionierskich idei? Czy niejednorodny dorobek prac w portfolio może sprzyjać długiej i świetlanej karierze? Czy regularna burza mózgów naprawdę jest najlepszą propozycją?

A także czy przekazanie innej osobie już dojrzałego do realizacji projektu, szkodzi czy wspiera jakość końcowego produktu? Jak design thinking może usprawnić procesy? W jaki sposób wirtualna rzeczywistość może być wsparciem procesu kreatywnego?

 

 

Five Ways to Optimise Your Subscription Model

Wolfgang Ulaga & Michael Mansard

INSEAD

Globalny rynek subskrypcji w 2020 roku był wart 650 miliardów dolarów i przewiduje się, że do 2025 roku osiągnie 1,5 biliona dolarów. Co ważne gospodarka subskrypcyjna wykazała się odpornością w czasach kryzysu – 80 procent firm subskrypcyjnych kontynuowało wzrost w czasie pandemii. Ponadto rynek ten rośnie prawie 5 razy szybciej niż wzrost indeksu największych firm USA (S&P 500).

System rabatowy i darmowe dostawy są wspólnym elementem modeli subskrypcyjnych wykorzystywanych przez takich dostawców jak Tesco czy Walmart

Innym powszechnie wykorzystywanym sposobem optymalizowania modeli subskrypcyjnych jest oferowanie tzw. wersji testowej. Stosują ją z sukcesem między innymi Amazon Prime, Spotify czy Netflix.

Wyraźnie widać jednak, że możliwości oparte na tych prostych sposobach się wyczerpują i należy szukać innych sposób na wyróżnienie i optymalizację modeli subskrypcyjnych. Do najintensywniej obecnie wykorzystywanych metod należą:

  • Lepsze wartości poprzez zarządzanie doświadczeniami klientów (subskrybentów) w sklepie
  • Specjalne korzyści dla subskrybentów kupujących online
  • Oferty wiązane, cross-promocje i co-branding
  • Więcej niż program lojalnościowy
  • Specjalne usług finansowe

Wśród innych kierunków optymalizowania modeli subskrypcyjnych wymienić można „pudełka subskrypcyjne” (posiłki, kosmetyki itp.), oferty produktów komplementarnych (usługi ubezpieczeniowe i naprawcze dla artykułów gospodarstwa domowego, samouczki e-learningowe dla instrumentów muzycznych lub oprogramowanie zabezpieczające przed atakami cybernetycznymi dla laptopów) oraz cykliczna subskrypcja zamiast zakupu (np. model przedłużonego testowania przed zakupem).

Modele subskrypcyjne mają ogromny potencjał. Już teraz aż 70% chce płacić za produkty lub usługi na podstawie rzeczywistego zużycia, zamiast płacić ryczałtowo. Poza zapewnieniem klientom większej elastyczności, takie rozwiązanie pozwala na rozwinięcie zrównoważonego rozwoju i wymiaru gospodarki cyrkulacyjnej.

 

Future Consumer Index: In crisis, but in control

EY

Doświadczenie pandemii sprawiło, że konsumenci stali się znacznie bardziej odporni na zmiany i niepewność. Chcą coraz częściej aktywnie kontrolować i kształtować swoje życie, a nie tylko reagować na wydarzenia.

Najnowsza edycja Indeksu Konsumentów Przyszłości EY pokazuje, że ludzie przyzwyczaili się do życia w warunkach nieustannego kryzysu i niepewności. Martwią się o przyszłość, przy czym 63% nie spodziewa się ożywienia gospodarki w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 62% spodziewa się wzrostu kosztów utrzymania w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Coraz częstsza praca w domu daje konsumentom większą autonomię w zakresie organizacji czasu; chcieliby oni również mieć kontrolę nad innymi aspektami swojego życia – zwłaszcza nad tym, jak wykorzystują swoje pieniądze i jak dzielą się swoimi danymi osobowymi.

W porównaniu z poprzednimi kryzysami finansowymi eksperci EY wyróżniają 3 główne zmiany:

  • Doświadczenia związane z pandemią sprawiły, że konsumenci mają większe możliwości adaptacyjne,
  • Cyfrowy świat daje im więcej możliwości,
  • Wartości konsumenckie uległy zasadniczej zmianie.

W efekcie konsumenci po pierwsze poszukują sposób obniżki kosztów, ale nie kosztem standardu życia . Po drugie konsumentom trudno jest pogodzić chęć racjonalizowania kosztów ze zrównoważonym rozwojem i zakupem takich produktów. Po trzecie wreszcie konsumenci poszukują alternatyw i nowych wartości oferowanych np.: przez wirtualną rzeczywistość czy metaverse.

Wskazane kierunki zmian konsumentów przyszłości stawiają określone wymagania przed firmami. Główne z nich to:

  • Przegląd działań i portfela produktów, aby dostarczyć ofertę w odpowiedniej cenie
  • Strategia zrównoważonego rozwoju winna dostarczać efektywne cenowo rozwiązania
  • Wykorzystanie nowych technologii cyfrowych do budowania zaangażowania
  • KPI’e winny odpowiadać nowych wartościom deklarowanym przez konsumentów

 

 

Scaling ecommerce brands in 2023: Strategies and best practices

ClickZ

Sektor e-commerce rósł w ostatnich latach bardzo dynamicznie osiągając globalnie w 2021 roku 4,9 biliona dolarów. Oczekuje się, że w 2023 łączny udział e-commerce w handlu wyniesienie ponad 20%.

Taki wzrost tworzy presję na skalowanie i doskonalenie działań online, w tym UX. Czas ładowania się platformy e-commerce jest kluczowy – 53% użytkowników mobilnych porzuci stronę, jeśli jej załadowanie zajmie więcej niż trzy sekundy.

Kluczowe strategie i działania umożliwiające podniesienie efektywności i optymalizację działań obejmują między innymi SEO i content marketing, reklamę w social mediach, influencer marketing oraz email marketing.

Jednocześnie kluczowe aktywności umożliwiające skuteczne skalowanie to:

  • Optymalizacja steamingu
  • Poszerzenie oferty produktowej
  • Inwestycje w działania marketingowe
  • Podnoszenie CX / UX
  • Profesjonalny zespół

 

Najlepsze narzędzia marketingowe do analizy kampanii

Paulina Wałczyk

Brand24

Mimo tego, że artykuł powstał w Brand24 to wydaje się, że warto rzucić okiem na listę rekomendowanych narzędzi do analizy skuteczności kampanii online:

  • Brand24, narzędzie oparte o model SaaS posiadające ponad 20 wskaźników. Z ich pomocą zyskujemy możliwość kontroli nad wizerunkiem marki i zarządzania reputacją.
  • Google Analytics, główną zaletą jest możliwość gromadzenia szerokiego przekroju danych pomocnych przy określeniu liczby wejść na stronę, spędzonego czasu czy źródeł ruchu.
  • BuzzSumo, pozwala na analizę rozkładu udostępnień w poszczególnych kanałach, dzięki temu łatwiej dostosowywać treści lub nawet ponownie wykorzystywać już wcześniej istniejące. Ponadto pozwala określić jaka była łączna liczba odsłon wszystkich tych treści, które treści były udostępniane najchętniej oraz jakiej długości content były najczęściej udostępniany.
  • Senuto, pozwala zbadać widoczność strony oraz konkretne słowa kluczowe, pod którymi widoczna jest domena w wyszukiwarce, rozkład jej pozycji w wyszukiwarce czy historię SERP’ów dla konkretnego słowa kluczowego i wiele innych.
  • Google Search Console, tutaj sprawdzisz konkretne frazy, na które Twoja strona www klika się w wynikach wyszukiwania. Daje możliwość sprawdzenia, które strony rankują na te same słowa kluczowe.
  • Marketo, posiada integrację z systemami CRM co pomaga zsynchronizować pracę działów marketingu z działami sprzedaży. Jest wsparciem do śledzenia drogi zakupowej klienta, pozwala mierzyć wydajność na każdym jej etapie.
  • InsightSquared, to bogate narzędzie na analizy i raportowania. Umożliwia pomiar nie tylko w zakresie marketingu, ale wszystkich aspektów działalności firmy.
  • Google Ads Performance Grader, dzięki niemu przeprowadzimy audyt konta gogle ads.
  • MailChimp, narzędzie do tworzenia newsletterów i wszelkich kampanii mailingowych.
  • Hootsuite, narzędzie, które pozwala zarządzać kanałami SM w jednym miejscu. Pozwala na planowanie, publikowanie i analizę treści z takich platform jak Facebook, Twitter, Instagram i LinkedIn.
  • Ahrefs, rozbudowane narzędzie SEO, pozwala analizować ruch treści organicznych oraz analizować konkurencję.
  • Piktochart, narzędzie do tworzenia profesjonalnych grafik szczególnie infografik, raportów, filmów i grafik do mediów społecznościowych.
  • Optimizely, pozwala na poprawę efektywności witryny, zwiększenie liczby konwersji i zaangażowania. Wspiera zapewnienie użytkownikom spersonalizowanych doświadczeń.
  • InVideo, internetowy edytor video, który pozwala na tworzenie profesjonalnie wyglądających treści bez kosztownego oprogramowania.
  • Google Trends, darmowe narzędzie google służące do podglądu informacji i statystyk na temat topowych fraz w wyszukiwarce google. Działa w oparciu o różne lokalizacje.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Robert Kozielski

Nie chcę i nie umiem pracować bez zaangażowania. Mówią, że jestem od pracy uzależniony… i pewnie mają rację. Na początku questus – którego jestem założycielem – miał być przede wszystkim Akredytowanym Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnym The Chartered Institute of Marketing. Z czasem stał się także społecznością marketerów i miejscem narodzin wielu innowacyjnych projektów. Jestem doktorem habilitowanym nauk ekonomicznych, profesorem Uniwersytetu Łódzkiego, posiadam tytuł Chartered Marketer, byłem stypendystą Fundacji Fulbrighta, członkiem Marketing Science Institute. Na koncie mam również kilka książek, w tym uznaną za najlepszą książkę ekonomiczną roku 2013 „Biznes nowych możliwości”. „Czterolistna koniczyna – nowy paradygmat biznesu”, czy „Wskaźniki marketingowe”. Obie publikacje zostały wydane także w języku angielskim w Londynie.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej