Czas na okrągły – trzydziesty przegląd treści z marketingowych i biznesowych blogów oraz serwisów. W ostatniej tegorocznej odsłonie blogosfery wybraliśmy dla Was artykuły m. in. z serwisów Customer Think, Business2Community czy blogów Julii Kołodko i Igora Bielobradka. A zatem, po raz ostatni w 2019 roku – inspirującej lektury!
6 Ways to Enhance CX in 2020
Julien Rio,
Customer Think
Według 97% osób pracujących na stanowiskach kierowniczych CX jest kluczowym determinantem sukcesu organizacji (YouGov survey). Julien Rio postanowił zatem przedstawić kilka porad w obszarze CX, które warto wziąć pod uwagę w 2020 roku:
- Obsługa klienta nie powinna się ograniczać wyłącznie do jednego działu o tej nazwie.
- Doświadczenia klienta stają się głównym kryterium wyborów konsumenckich, prześcigając cenę czy nawet sam produkt.
- UcaaS (Unified Communications as a Service) oraz CCaaS (Contact Center as a Service) odgrywają kluczową rolę w budowaniu dobrego CX.
- Jak przewiduje Gartner, do 2022 r. 70% interakcji konsumenckich będzie odbywać się za pomocą nowych technologii, a więc digital pełni kluczową rolę dla doświadczeń klienta.
- Liczba użytkowników czatów na żywo spada przy jednoczesnym wzroście znaczenia komunikatorów tekstowych, takich jak WhatsApp czy Messenger.
- AI będzie efektywnie wspierać (ale nie zastąpi!) pracowników obsługi klienta.
Dlaczego w roku 2030 wszystkie zawody będą wymagały kompetencji cyfrowych?
Piotr Grocholiński,
Klientocentryczni
Piotr Grocholiński ze społeczności Klientocentryczni zestawia kilka ważnych i interesujących raportów, wypunktowując kompetencje, które będą przybierały na znaczeniu w bliższej i nieco dalszej przyszłości.
Poza umiejętnościami związanymi z nowymi technologiami, autor zwraca uwagę na kreatywność, krytyczne myślenie, odpowiedzialność i samodzielność, liderstwo, umiejętność rozwiązywania złożonych problemów czy nawet inteligencję emocjonalną oraz elastyczne podejście do ról i stanowisk. Jak pokazują bowiem wiarygodne źródła, rynek pracy zmienia się dynamicznie i to właśnie te kompetencje będą poszukiwane wśród potencjalnych pracowników.
5 Lessons I’ve Learned From Making (And Losing) Millions in My 20s
John Rampton,
Business2Community
Bycie milionerem przed trzydziestym rokiem życia to niezwykle atrakcyjna perspektywa dla większości z nas. John Rampton prezentuje 5 lekcji, jakie wyniósł podczas zarabiania, ale przede wszystkim tracenia pieniędzy. Warto się z nimi zapoznać zanim zaczniemy zarabiać pierwsze miliony. Mogą nie tylko pomóc w podejmowaniu trudnych decyzji finansowych, ale przede wszystkim uchronić przed utratą pieniędzy.
Moja praca w tej firmie nie ma sensu…
Marek Staniszewski,
Heuristica
Według badań Instytutu Gallupa tylko 22% pracowników uważa, że kierownictwo firmy zna jej jasny kierunek rozwoju, a 15% ankietowanych twierdzi, że liderzy są w stanie zainspirować do patrzenia z entuzjazmem w przyszłość. Dlatego tak ważne jest, aby misja i wizja organizacji była jasno wyrażona, co zaznacza w swoim artykule Marek Staniszewski.
Pozwala to pracownikom poczuć, że robią coś ważnego, co wpływa na zaangażowanie i efekty pracy. Warto również przy planowaniu kolejnego roku skupić się na mocnych stronach, bowiem to właśnie one determinują wzrost rentowności i zaangażowania.
Internet Zmysłów – Ericsson publikuje 10 najważniejszych trendów konsumenckich do roku 2030
Redakcja,
Brief.pl
Dzięki takim technologiom, jak sztuczna inteligencja (AI), wirtualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR), 5G oraz automatyzacja, Internet Zmysłów stanie się rzeczywistością. Oczekiwania konsumentów dotyczące Internetu Zmysłów stanowią jeden z elementów dziewiątej edycji badania ConsumerLab Hot Consumer Trends przeprowadzonego przez firmę Ericsson.
Opierając się na wynikach kompleksowych badań, autorzy raportu przedstawiają oczekiwania i przewidywania 46 milionów konsumentów interesujących się technicznymi nowinkami.
9 Festive Holiday Video Ideas You’ll Want to Steal
Rebecca Whitaker,
Vidyard
Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. To tak naprawdę ostatni moment na to, by przygotować content, wykorzystujący świąteczną atmosferę, który naprawdę może podobać się odbiorcom. A w związku z tym, że obecnie jedną z najbardziej angażujących treści jest wideo, warto zastanowić się nad przygotowaniem własnego, świątecznego filmu.
W artykule przeczytacie o 9 ciekawych pomysłach na filmy zawierające w sobie świąteczną tematykę. Pokazanych jest kilka ciekawych inspiracji oraz wskazówek, jak stworzyć równie dobre materiały.
Jak wykorzystać język korzyści na swojej stronie internetowej?
Maciej Tomczyk,
blog Brand24
Czasami odpowiednio dobrane słowa potrafią wzbudzić większe zainteresowanie lub nawet doprowadzić do zakupu oferowanego produktu. Klienci lubią bowiem wiedzieć, jakie korzyści daje im rzecz, którą chcą nabyć, a przekazanie ich w odpowiedni sposób może być wyjątkowo efektywne.
Właśnie o tym, czyli języku korzyści, pisze Maciej Tomczyk na łamach bloga Brand24. Dowiecie się z niego, jakie cechy powinien mieć taki przekaz oraz które firmy dobrze poradziły sobie z wdrożeniem go w swoją strategię.
23 Customer Service Interview Questions to Ask Every Candidate
Mathew Patterson,
HelpScout
Jak rozpoznać, czy inteligentny i dobrze rokujący kandydat do obsługi klienta będzie zaangażowanym i produktywnym członkiem zespołu? Odpowiednie pytania podczas wywiadu ujawniają przydatne informacje, ponieważ zmuszają rozmówców do myślenia i czerpania z własnych doświadczeń. To, jak kandydaci na nie zareagują, powie nam wiele o tym, jak poradzą sobie w rzeczywistych sytuacjach i pomogą nam w wyborze właściwej osoby.
Czego badania eye-trackingowe mogą nas nauczyć o tworzeniu efektywnej komunikacji marketingowej
Julia Kołodko,
JuliaKolodko.com
Julia Kołodko na łamach swojego bloga rozpracowuje temat badań eyetrackingowych, dowodząc również, że prostota komunikatu jest bardzo skuteczna. Autorka wskazuje również na kilka błędów popełnianych przez marki, które powodują rozmycie sedna naszego przekazu. Kołodko podważa zasadność opierania się na efekcie posłańca (wykorzystywanie znanych i lubianych osób w komunikacji) czy zbytniego epatowania nagością.
Z kolei to, co sprawdza się dobrze, to np. podążanie za wzrokiem osoby reklamującej produkt. Jednak to, co naprawdę działa jest z reguły wielką niewiadomą. Warto zatem testować rozwiązania przed ich wdrożeniem i opierać się na badaniach.
Integralność danych marketingowych
Igor Bielobradek,
Marketing B2B
Integralność danych marketingowych oznacza dostrzeżenie klucza w gąszczu danych, który pozwoli na ich interpretację pod konkretnym, odpowiednim kątem. Jednak integralność danych nie jest sprawą prostą, ponieważ posiadane przez nas dane często są niespójne, co utrudnia ich analizę.
Nie zmienia to jednak faktu, że integralność danych jest niezwykle ważna, bowiem pozwala odpowiedzieć na kluczowe pytania, takie jak „jaka jest wartość oferowana klientowi?”, „czy owa wartość jest wyższa niż u naszych konkurentów?”, „jaka jest wartość ROMI?”. Igor Bielobradek analizuje, dlaczego integrowanie danych jest trudne dla wielu marketerów oraz radzi, jak efektywnie wykorzystywać potencjał posiadanych danych.