Jak zostać liderem customer experience? 4 kroki

Dawniej świat biznesu oparty był na markach, które zmieniały zachowanie konsumentów. Dziś to odbiorcy wpływają na marki. Jeśli chcemy naprawdę sprostać oczekiwaniom klientów, musisz śledzić ich doświadczenia i nieustannie je ulepszać. Oto cztery kroki do bycia liderem customer experience.

 

Dziś niezawodna obsługa klienta to konieczność – liderzy rynku stawiają klientów na pierwszym miejscu, dbają o personalizację i optymalizację doświadczenia. Ethan Hanson przedstawia 4 kroki, które pomogą Twojej marce stać się liderem customer experience w swojej dziedzinie.

 

Identyfikuj

Hanson radzi zacząć od dokładnego zrozumienia odbiorców i odpowiedzi na następujące pytania:

  • Kim są moi aktualni odbiorcy i jakie są ich motywacje?
  • Jakimi źródłami danych na ich temat dysponuję (research, statystyki, bazy danych etc.)?
  • Jakich danych jeszcze mi brakuje?

Odpowiedzi na te pytania pozwolą zaplanować docelową podróż klienta – tutaj istnieje dużo dobrych sposobów i praktyk. Użyj tych, które są dla ciebie teraz dostępne. Co ważne, nie należy próbować zajmować się wszystkimi punktami podróży jednocześnie, ale wyznaczyć sobie pewne priorytety.

 

Mierz

Mierzenie doświadczenia bezpośrednio z interakcji jest bardzo ważne. Pomiar tego, jak łatwy jest kontakt z marką w ramach całej podróży, pozwala zidentyfikować najważniejsze punkty podróży klienta, a także te, które należy najszybciej usprawnić. Pytania, na które należy szukać odpowiedzi, to:

  • Jakie są kluczowe fazy interakcji w podróży klienta?
  • Które interakcje są najważniejsze, które są do poprawki?
  • Jakie przychody są związane z każdą interakcją?

 

Customer experience wymaga ciągłego mierzenia doświadczenia

 

Buduj

Dzięki poprzednim krokom możesz zbudować odpowiednie doświadczenie. Audyt danych i technologii będzie kluczowy dla wspierania automatyzacji spersonalizowanego doświadczenia. Równie ważne jest ujednolicenie interesów całej organizacji, dlatego podejście oparte na ustalaniu priorytetów z perspektywy konsumenta jest potrzebne w potencjalnych „wewnętrznych rozgrywkach”.

Pytania:

  • Kim są główni interesariusze w firmie (krytykujący i wspierający)?
  • Jaki jest długoterminowy plan działania w kwestii doświadczenia klienta?
  • Jakich technologii i danych potrzebuję?

 

Testuj doświadczenia

Jeśli naprawdę chcesz sprostać oczekiwaniom konsumentów, będziesz nie tylko na bieżąco mierzyć i śledzić ich podróż oraz doświadczenia, ale także będziesz je konsekwentnie aktualizować i poprawiać.

Pytania:

  • Jakie narzędzia są potrzebne do przeprowadzenia testów?
  • Co powinniśmy najpierw przetestować?
  • Od kogo mam najpierw zebrać feedback (wewnątrz w firmie/na zewnątrz, od odbiorców)?

 

Pełny materiał znajdziecie na stronie MarketingLand.

 

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej