Jacek Pogorzelski rekomenduje: Leinwand, Driving Digital Strategy, Brand-Aid i Amazon

Mamy dla Was kolejną porcję książkowych i filmowych rekomendacji – tym razem od dr Jacka Pogorzelskiego, trenera na module Managing Brands. Przed Wami 3 książki, 3 artykuły i 3 wideo polecane przez Jacka – zarówno pod kątem egzaminów CIM, jak i własnego rozwoju.

 

Książki

Leinwand, Mainardi: Strategy That Works

 

Leinwand, Mainardi: Strategy That Works

 

Proste ujęcie strategii, ciekawe, mniej znane w Polsce przykłady (brazylijska Natura, chiński Haier) oraz mocny akcent na aspekt wdrażania strategii czynią z tej książki wartościową pozycję.

 

Leach: Marketing to Mindstates

 

Leach: Marketing to Mindstates

 

Ekonomia behawioralna na przykładach marketingowych. Prosty opis mechanizmów architektury wyboru do zastosowania w praktyce marketingowej autorstwa jednego z protagonistów tego kierunku myślenia.

 

Gupta: Driving Digital Strategy

 

Gupta: Driving Digital Strategy

 

Przejrzyście wyłożona zależność między strategią a strategią cyfrową i wyjaśnienie, dlaczego ta druga nie jest prostym odwzorowaniem tej pierwszej. Podobają mi się teksty, które demitologizują buzzwordy jak disruption, ekosystem, platforma i przywracają im właściwe proporcje.

 

Artykuły

Vuorinen, Uusitalo, Vos: Mapping Critical Factors in Brand Management Contributing to Innovation

Fundamentalny artykuł o tym, jaka jest rola marki w innowacyjności. Zawiera wartościową strukturę myślenia o tym, co i jak robić w innowacyjnym marketingu.

 

Pozharliev, Verbeke, Van Strien, Bagozzi: Merely Being with You Increases My Attention to Luxury Products: Using EEG to Understand Consumers’ Emotional Experience with Luxury Branded Products

Odkrywczy, prowokujący do refleksji artykuł o tym, jak aspekt społeczny wzmacnia emocjonalne oceny, w tym wypadku produktów luksusowych. Mamy tendencję do separacji aspektu emocjonalnego od społecznego a okazuje się, że one się wzmacniają. Artykuł pomaga także zrozumieć, skąd bierze się wysoka wartość.

 

Reimann, Nunez, Castano: Brand-Aid

„Odlotowy” artykuł, który dowodzi, że kontakt z ukochaną marką redukuje fizyczny ból. Na bardziej ogólnym planie to silny argument za tym, że relacja z marką potrafi być znacznie silniejsza niż nam się racjonalnie wydaje.

 

Wideo

Inside Amazon’s New 4-Star Store

 

 

Amazon jest mistrzem wykorzystania danych o preferencjach klientów do oferowania im perfekcyjnie dopasowanych produktów. Film ten przedstawia koncept sklepu fizycznego, który robi to, co znamy z internetu. To doskonały przykład przeniesienia kompetencji cyfrowych do świata rzeczywistego.

 

The Starbucks Reserve Roastery and Tasting Room

 

 

Concept stores jako przestrzenie bezkompromisowej realizacji świata marki nie są w naszym kraju popularne. Nie wiadomo, czy brakuje wiary w sens biznesowy, czy chodzi tutaj bardziej o brak dobrych wzorców. Ten film pokazuje, jak robi się taki sklep bez kompromisów, aby oczarować klientów i zaoferować maksymalistyczne doświadczenie.

 

Mysia utopia: eksperyment Calhouna

 

 

To jeden z filmów o być może najważniejszym eksperymencie społecznym w historii. Niektórzy twierdzą, że eksperyment z populacją szczurów pokazuje ludziom, co się z nami stanie, gdy przekroczymy krytyczną masę zagęszczenia ludności. Inni widzą w nim nawet tropy do definicji sensu życia. Warto poznać i wyrobić sobie własne zdanie.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej