Jacek Pogorzelski rekomenduje: Leinwand, Driving Digital Strategy, Brand-Aid i Amazon

Mamy dla Was kolejną porcję książkowych i filmowych rekomendacji – tym razem od dr Jacka Pogorzelskiego, trenera na module Managing Brands. Przed Wami 3 książki, 3 artykuły i 3 wideo polecane przez Jacka – zarówno pod kątem egzaminów CIM, jak i własnego rozwoju.

 

Książki

Leinwand, Mainardi: Strategy That Works

 

Leinwand, Mainardi: Strategy That Works

 

Proste ujęcie strategii, ciekawe, mniej znane w Polsce przykłady (brazylijska Natura, chiński Haier) oraz mocny akcent na aspekt wdrażania strategii czynią z tej książki wartościową pozycję.

 

Leach: Marketing to Mindstates

 

Leach: Marketing to Mindstates

 

Ekonomia behawioralna na przykładach marketingowych. Prosty opis mechanizmów architektury wyboru do zastosowania w praktyce marketingowej autorstwa jednego z protagonistów tego kierunku myślenia.

 

Gupta: Driving Digital Strategy

 

Gupta: Driving Digital Strategy

 

Przejrzyście wyłożona zależność między strategią a strategią cyfrową i wyjaśnienie, dlaczego ta druga nie jest prostym odwzorowaniem tej pierwszej. Podobają mi się teksty, które demitologizują buzzwordy jak disruption, ekosystem, platforma i przywracają im właściwe proporcje.

 

Artykuły

Vuorinen, Uusitalo, Vos: Mapping Critical Factors in Brand Management Contributing to Innovation

Fundamentalny artykuł o tym, jaka jest rola marki w innowacyjności. Zawiera wartościową strukturę myślenia o tym, co i jak robić w innowacyjnym marketingu.

 

Pozharliev, Verbeke, Van Strien, Bagozzi: Merely Being with You Increases My Attention to Luxury Products: Using EEG to Understand Consumers’ Emotional Experience with Luxury Branded Products

Odkrywczy, prowokujący do refleksji artykuł o tym, jak aspekt społeczny wzmacnia emocjonalne oceny, w tym wypadku produktów luksusowych. Mamy tendencję do separacji aspektu emocjonalnego od społecznego a okazuje się, że one się wzmacniają. Artykuł pomaga także zrozumieć, skąd bierze się wysoka wartość.

 

Reimann, Nunez, Castano: Brand-Aid

„Odlotowy” artykuł, który dowodzi, że kontakt z ukochaną marką redukuje fizyczny ból. Na bardziej ogólnym planie to silny argument za tym, że relacja z marką potrafi być znacznie silniejsza niż nam się racjonalnie wydaje.

 

Wideo

Inside Amazon’s New 4-Star Store

 

 

Amazon jest mistrzem wykorzystania danych o preferencjach klientów do oferowania im perfekcyjnie dopasowanych produktów. Film ten przedstawia koncept sklepu fizycznego, który robi to, co znamy z internetu. To doskonały przykład przeniesienia kompetencji cyfrowych do świata rzeczywistego.

 

The Starbucks Reserve Roastery and Tasting Room

 

 

Concept stores jako przestrzenie bezkompromisowej realizacji świata marki nie są w naszym kraju popularne. Nie wiadomo, czy brakuje wiary w sens biznesowy, czy chodzi tutaj bardziej o brak dobrych wzorców. Ten film pokazuje, jak robi się taki sklep bez kompromisów, aby oczarować klientów i zaoferować maksymalistyczne doświadczenie.

 

Mysia utopia: eksperyment Calhouna

 

 

To jeden z filmów o być może najważniejszym eksperymencie społecznym w historii. Niektórzy twierdzą, że eksperyment z populacją szczurów pokazuje ludziom, co się z nami stanie, gdy przekroczymy krytyczną masę zagęszczenia ludności. Inni widzą w nim nawet tropy do definicji sensu życia. Warto poznać i wyrobić sobie własne zdanie.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI) Rewolucja zaczyna się wcześniej, niż myślisz. Zmiany często zaczynają się dużo wcześniej, zanim stają się zauważalne (Eccles, 1991). Jak jednak rozpoznać sygnały zmiany, gdy tempo ich przyśpieszenia jest tak...

czytaj dalej