Nowy rok zwiastuje nowe postanowienia. Co to oznacza dla sfery komunikacji? Postanowiliśmy przyjrzeć się zagadnieniu jakim jest feedback, poszukać w sobie inspiracji do bycia kreatywnym, sprawdzić jak forma tekstu wpływa na jego odbiór oraz czym jest w dzisiejszych czasach personalizacja. W przeglądzie znajdziecie artykuły opublikowane między innymi na łamach bloga Klientocentryczni.pl, brandingmag.com, bloga Marketo czy clickz.com. Inspirującej lektury!
Jak dawać i otrzymywać feedback w projektach?
Julia Skrzypkowska,
klientocentryczni.pl
Nieudolne przekazywanie informacji zwrotnej na gruncie zawodowym może sprawić, że odczujemy obawę podczas zebrań podsumowujących naszą pracę. Związane jest to z mylnym kojarzeniem tego z krytyką wobec siebie. Informacja zwrotna to niezbędny element prawidłowej dwustronnej komunikacji. W swoim schemacie Claude Shannon obrazuje, że wspomniana „zwrotka” jest łącznikiem pomiędzy tym, jakie dana osoba przekazuje nam informację a tym, jakie budzi to w nas emocje i jakie idą za tym dalsze konsekwencje.
Napotykamy dwie formy przekazywania informacji zwrotnej, są nimi feedback oraz feedforward. Co je łączy? Wspólny cel, jakim jest zarządzanie projektami, ludźmi a co za tym idzie – też całą organizacją. Kluczem jest to, aby udoskonalać pracę oraz dążyć do jak najlepszych efektów.
Feedback opiera się na obserwacjach oraz na konkretnym zagadnieniu. To nic innego jak osobiste postrzeganie informacji zwrotnej, która koncertuje się na planowanych działaniach, ale rzutuję na zaistniałą sytuację. Feedforward to informacja zwrotna skupiająca się na aktualnej sytuacji i oczekiwaniach względem przyszłych zachowań. Ta forma bazuje na przyszłych możliwościach oraz rozwiązaniach, nie biorąc pod uwagę oceny pracownika.
Where to Find Creative Inspiration
Zeeshan Bhatti,
Jeffbullas.com
W ciągu ostatnich kilkunastu lat w dziedzinie neurologii nastąpił duży postęp, który spowodował, że potrafimy lepiej zrozumieć nasz mózg. Badania na uniwersytetach każdego roku odkrywają nowy czynnik, który może nieść pozytywne, jak i negatywne skutki naszej twórczości. Płat czołowy staje się aktywny w momencie, gdy wykorzystujemy naszą kreatywność. Niektóre z badań jednak sugerują, że ludzka kreatywność może mieć pokłady w głębszych poziomach naszego umysłu.
Obserwacja kreatywności drugiej osoby może wywołać w nas iskrę, nasze nawyki oraz doświadczenia także w dużym stopniu kształtują zdolności twórcze. Aby zainspirować w sobie kreatywność, warto poczynić pewne działania, które mogą nam w tym pomóc. Zastosowanie pewnych sztuczek, które poprawiają nastrój oraz są w stanie pomóc w redukcji stresu, mogą przygotować nas do kreatywnego myślenia.
Znalezienie inspiracji często jest trudne, zwłaszcza gdy te same „sztuczki” mogą nie zadziałać na dwie rożne osoby w taki sam sposób. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się co dla Was jest najlepsze, jest próbowanie rożnych sposobów. Często jedynym dobrym rozwiązaniem będzie wyjście ze swojej strefy komfortu. Może się okazać, że większość wskazówek nigdy nie zadziała, ale ostatecznie wprowadzone zmiany mogą pomóc nam znaleźć pomysł, gdy najmniej się tego spodziewamy.
Jak zbudować model biznesowy, który zarabia? – DARMOWY E-BOOK
Why Yesterday’s Consumer Insights Are No Longer Enough
Kevin Perlmutter,
Branding Mag
Czy zwróciłeś uwagę, że marki, które osiągnęły bardzo dużo na rynku zdają się wiedzieć dokładnie czego potrzebuje ich klient? Liderzy rynków wprowadzają nowe i ulepszone sposoby przekraczania oczekiwań konsumentów w sposób, który zmieni ich funkcjonowanie na co dzień. Na czym polega ich przewaga? Ich podstawy są zakorzenione w zrozumieniu niuansów ludzkich zachowań.
W obecnych czasach świat zmienia się w wielkim stylu. Codzienna rutyna ulega zmianie z przyczyn pandemii, konsumenci coraz częściej dążą do doświadczenia marki, która najlepiej odpowie ich potrzebom. Wczorajsze spojrzenia konsumentów już dziś mogą być nieaktualne. Stare dane nie powinny już być naszymi bazami do zrozumienia klienta, ponieważ zmianie uległ dotychczasowy styl życia, priorytety oraz motywacje.
Faktem jest, że ludzie pozostali w swoich domach, rezygnując z restauracji czy sklepów stacjonarnych. Zwiększyła się sprzedaż online, ludzie przywiązują większą uwagę do niezależności w rodzinie jak i na polu zawodowym. Pogłębiły się obawy odnośnie do zdrowia jak i bezpieczeństwa. To wszystko spowodowało, że preferencje konsumentów ewoluowały. Osiągające sukcesy firmy zauważyły pilną potrzebę zainteresowania się stylem życia, motywacjami, niezaspokojonymi potrzebami oraz priorytetami konsumentów, aby zyskać lepsze doświadczenie w odbierze ich marki.
Czytelność czy przyjemność?
Marta Olczak,
Prowly
Forma tekstu nie odgrywa tak dużej roli jak treść. Jednak, mimo wszystko, to forma umożliwia czytelnikowi oczytanie przekazu. Sprawia, że ten proces może stać się przyjemniejszy. Forma przyciąga wzrok, sprawia, że potencjalny klient ma ochotę na wgłębienie się w tekst. Czytelność tekstu wydaje się łatwa do osiągnięcia, natomiast warto zwrócić uwagę, że gdy forma będzie sprzeczna z treścią może to utrudnić jej odbiór.
Elementami, które wpływają na wygodę procesu czytania to: szerokość szpalty, dobrze dobrany kolor liter, wielkość fontu i interlinia oraz poprawnie przygotowany skład tekstu. Forma tekstu może służyć jako podkreślenie istotnych elementów w tekście. Bardzo ważnym elementem w są grafiki, pomagają one skupiać się na tekście za pomocą kontrastu.
W życiu zawodowym kierujemy się hierarchią, tak samo jest w przypadku elementów występujących w tekście. To ona porządkuje przekaz. Pomaga także skonstruować rytm, który poniekąd jest kluczem do jego odszyfrowania. Zwykły, jednorodny tekst jest nudny dla oka, przez co zmusza do większego wysiłku. Publikacja wzbogacona o niehomogeniczne elementy pomaga wydobyć kontrasty poprzez ich charakter.
“What Do You Think Cold Calling Is?” Again?????
Dave Brock,
customerthink.com
Czym tak naprawdę są „zimne” połączenia? To proces angażowania kogoś w rozmowę o czymś co może być nowe i niespotykane. Może mieć formę artykułu, prawdziwej rozmowy lub korespondencji. Duży odsetek osób, które wykonują takie połączenia uważa je za bezcelowe, niezadbane, źle przygotowane oraz nieskoncentrowane. Przeważnie są to prezentacje, w których osoba „dzwoniąca na zimno” koncentruje się wyłącznie na własnym interesie, nie biorąc pod uwagę drugiej strony.
Badania pokazują, że „zimne telefony” wykorzystują wiele kanałów zaangażowania. Wskakuje to na fakt, że „dzwonienie na zimno” nie było skupione tylko na telefonie. Kluczem jest generowanie przychodów w biznesie, na co sposobem jest pozyskanie nowych klientów poprzez wyjście do nich naprzeciw.
Temat „zimnych” telefonów zawsze będzie wzbudzał dyskusje. Wiele osób sugeruje, że starsze pokolenie jest przyzwyczajone do tego rodzaju komunikacji. W momencie, gdy przedstawiciele „dzwonienia na zimno” odejdą na emeryturę, korzystanie z telefonu w celu poszukiwania kontaktów zewnętrznych lub wspomnianych „zimnych” połączeń zacznie spadać. Jednak czy faktycznie tak będzie? A może tylko zmieni się ich forma?
7 Social Media Activities You Can Do in Under 15 Minutes
Maria Raybould,
blog.marketo.com
Jak odnieść sukces w social mediach? Może być to prosta droga, jeżeli jesteś zorganizowany i skupiasz się na wydajności. Ważne w tym wszystkim jest dostosowanie treści bezpośrednio do potrzeb oraz wyzwań odbiorców. Powszechnie powielane jest, że kluczem do sukcesu jest konsekwencja i regularność publikowania. Określając z góry terminy publikacji optymalizujesz ilość informacji przekazywanych odbiorcy, co wpływa korzystanie i nie prowadzi do natłoku informacji.
W planie publikacji pomoże analiza, kiedy nasi odbiorcy najczęściej spędzają czas serfując po internecie. Warto na bieżąco sprawdzać plan publikacji i wprowadzać w nim poprawki. Analiza wydajności postów może pomóc dostrzec zmiany, na które warto zwrócić uwagę. Mogą być nimi piki wyświetleń w określone dni, co pozwoli nakierować przekazywanie ważnych treści akurat w tym czasie. Stosując proste czynności, z których każda zajmuje nie więcej niż 15 minut, można stworzyć strategię promocji treści w mediach społecznościowych. Bardzo często może to wpłynąć na dotychczasowy ruch i zaangażowanie.
Putting the „personal” in personalization
Michael Collins,
clickz.com
Na czym polega sukces firmy, która jest „osobista” a zarazem praktyczna i oparta na wartościowych relacjach z klientami? Wydaje się to banalnie proste. Najważniejsze, aby stawiać na personalizację i dokładność w działaniu. Personalizacja nie jest już równoważna z strategią „miło mieć”, teraz znaczy już coś więcej. Klienci szukają spersonalizowanych usług, nie zadowoli ich już oferowane minimum.
Niezależnie od tego, co łączy nas z klientem, personalizacja musi wybiegać ponad mail adresowany jego imieniem. Empatia i zrozumienie to klucz do budowania połączeń opartych na autentyczności. Personalizacja wpływa na długoterminowe doświadczenia oraz na lojalność klientów, dlatego coraz więcej firm decyduje się na ten krok.
Doskonałym przykładem, może być kampania Coca-Cola „Share a Coke”. Marka uświadomiła sobie, że ponad połowa ludzi w wieku nastoletnim oraz młodych dorosłych w Australii nigdy nie próbowało ich produktu. Wykorzystali oni kampanię „Share a Coke” aby spersonalizować swój ogólny produkt dla wspomnianej grupy potencjalnych klientów. Celem, jak można się domyślić, było zwiększenie popularności napoju w tamtym rejonie. Kluczem było jednak zapewnienie wartościowej komunikacji treści i oferty bez zastraszania klientów natrętną personalizacją.