Jak w co drugą niedzielę przybywamy do Was z kolejnym przeglądem blogosfery marketingowej i biznesowej. W tym tygodniu wybraliśmy dziesięć artykułów, między innymi z Branding Strategy Insider, Marketing przy Kawie, Nowy Marketing, bloga Hotjar czy Marketer+. Inspirującej lektury!
Employer Branding: The Critical Audiences
Kevin Keohane,
Branding Strategy Insider
Kevin Keohane na łamach Branding Strategy Insider omawia temat employer brandingu. Jak pokazują statystyki, zaledwie jedna na trzy osoby czują się zaangażowane w swoją pracę; reszta albo nie czuje przywiązania, albo wręcz przy każdej możliwej okazji robi czarny PR marce.
W efektywnej komunikacji warto zatem zwrócić uwagę na potrzeby poszczególnych pracowników i umiejętność ich dostrzegania przez liderów i managerów. Potrzeby bowiem zawsze będą różnić się, choćby z uwagi na fakt, że obecnie na rynku pracowniczym mamy trzy różne pokolenia. Nie bez znaczenia pozostaje również sektor, w jakim dana organizacja działa. Autor artykułu przedstawia sporo wartych uwagi wskazówek, które pozwolą zwiększyć poziom satysfakcji i zaangażowania pracowników.
Dojrzewający influencer marketing – kiedy trochę się zmieni?
Damian Defratyka,
Marketing przy Kawie
Influencer marketing to stosunkowo niedawny twór, któremu w najbliższych latach przewiduje się wzrost. Jednak warto zastanowić się, jaka przyszłość czeka zarówno influencerów, jak i marki z nimi współpracujące. Dotychczasowa współpraca wytworzyła bowiem szereg problemów – z jednej strony marki rozpieściły influencerów absurdalnymi stawkami, z drugiej – influencerzy zaczęli postrzegać się jako celebrytów, przedkładając finansową wartość współpracy nad jakość dostarczanych treści i potrzeby swoich fanów.
Sytuacja nie jest jednak tak tragiczna. Obie strony wydają się poszukiwać efektywnych rozwiązań – influencerzy zaczęli dążyć do biznesowej profesjonalizacji, zaś brandy poszukują innych rozwiązań, jak choćby wykorzystanie własnego brand hero.
7 Signs It Might be Time for a Rebrand
Kaye Putnam,
KayePutnam.com
Kaye Putnam na łamach swojego bloga omawia temat rebrandingu. Autorka zwraca uwagę, że taka decyzja powinna być przemyślana ze względu na fakt, iż stanowi sporą inwestycję czasową i finansową, a konsumenci powinni czuć, że marka jest spójna i mogą jej zaufać. Putnam wspomina o dwóch możliwych scenariuszach rebrandingu: odświeżenie wizerunku oraz całkowita jego zmiana. Bez względu na to, na który się zdecydujemy, warto zastanowić się, czy na pewno jest on potrzebny. Kaye Putnam wskazuje zatem siedem powodów, które mogą lub powinny skłonić nas do poczynienia działań w tym zakresie.
Content intelligence, czyli wiedza o tym, co planować i jak pisać
Iza Sykut,
Nowy Marketing
Iza Sykut na łamach Nowego Marketingu wyjaśnia, czym jest content inteligence, w jaki sposób zjawisko to łączy się z artificial intelligence (AI) i jak efektywnie zarządzać nim w strategii content marketingowej. Autorka podkreśla, że stosowanie sztucznej inteligencji w zarządzaniu treścią niesie ze sobą sporą oszczędność czasu i energii, zwiększa efektywność i ułatwia pracę content managera, jednak w tworzeniu treści nadal niezwykle ważny jest czynnik ludzki. Jako best practices autorka przywołuje przykład Netflixa oraz Spotify.
What is Dark Social and How Is It Affecting Your Brand?
Liesa Opitz,
Convince & Convert
Zjawisko „dark social” odnosi się do udostępniania treści między użytkownikami poprzez Messengera, Whatsapp, email itp. Na ogół ścieżka dotarcia przez danego użytkownika do źródła z naszej strony trudna jest do zidentyfikowania, bowiem narzędzia analityczne odczytują ją jako źródło bezpośrednie. Jak pokazują statystyki, content pochodzący z „dark social” stanowi ok. 80% udostępnień. Liesa Opitz na łamach Convince & Convert analizuje zjawisko stanowiące nie lada wyzwanie dla analityków online i podrzuca kilka porad, jak uporać się z jego pomiarem.
Marketing without measurement in a world of malignant complexity
Mark Schaefer,
Businesses Grow
Mark Schaefer wygłasza śmiałą uwagę na temat znaczenia pomiarów we współczesnym marketingu. Jak twierdzi autor, pomiary i przewidywania, a także tworzenie długookresowych planów staje się wysoce nieefektywne, gdyż coraz częściej oparte są na zgadywaniu i domysłach. Wynika to z dynamicznych zmian w środowisku biznesowym i przybierającej na znaczeniu sfery technologicznej, co Schaefer określa mianem „złośliwej złożoności” (malignant complexity). Owa złożoność sprawia, że coraz trudniej jest nam przewidzieć, co przyniesie przyszłość.
Skuteczny profil firmowy na LinkedInie w świetle nowych funkcji serwisu
Angelika Chimkowska,
Marketer+
LinkedIn jest największym i najpopularniejszym portalem społecznościowym dedykowanym typowo dla profesjonalistów, ludzi biznesu i kontaktów B2B. Zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorstwa mogą wiele zyskać aktywnie prowadząc własny profil. Jak na każdym portalu również na LinkedIn pojawia się co jakiś czas trochę zmian. Jak za nimi nadążać i jak skutecznie wykorzystywać w swoich działaniach opisuje Angelika Chimkowska na łamach Marketer+.
What is the Difference Between Internal and External Content?
Kristine Pratt,
Disruptive Advertising
Chyba każdy marketer wie o tym, że content jest obecnie niemal nieodłącznym elementem każdego przedsiębiorstwa. Tworzenie własnych treści przynosi wiele korzyści, między innymi angażując odbiorców i budując pozycjonowanie w przeglądarce. Czy wiecie jednak czym różni się content wewnętrzny od zewnętrznego? Jeśli nie jesteście pewni, to artykuł na Disruptive Advertising rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości.
How industries are being disrupted through stories
Mark Schaefer,
Businesses Grow
Wiele brandów skupia się obecnie na nowych technologiach i idących za nimi nowych możliwościach, zapominając o istotnym czynniku, jakim są emocje. Dlatego Mark Schaefer przypomina, jak ważne jest budowanie historii wokół marki. To bowiem skuteczne historie nadające znaczenia marce sprawiając, że konsument jest w stanie zapłacić więcej za produkt, który w podobnej jakości w innym sklepie mógłby kupić za niższą cenę. Schaefer proponuje nawet dodanie kolejnego P do koncepcji marketingu mix – powód (purpose), jako istotnego czynnika w egzekwowaniu strategii.
The easiest way to find out what people need, right on your website
Fio Dossetto,
Hotjar
Mając własną stronę internetową warto kontrolować czego oczekują od niej jej użytkownicy. Trzeba więc sprawdzać kim są osoby odwiedzające naszą witrynę oraz w jakim celu ją przeglądają. Fio Dossetto na blogu Hotjar postanowił opisać najlepsze sposoby na zdobycie tej wiedzy. Opisane jest krok po kroku jak śledzić działania użytkowników oraz jakie korzyści można uzyskać mając dostęp do takich danych.