Przed nami kolejny, już 32. przegląd treści z marketingowych i biznesowych blogów oraz serwisów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was materiały m.in. z Contently, Search Engine Journal czy bloga Artura Jabłońskiego. Inspirującej lektury!
Grabbing Attention Is Good. But Holding Attention Is Better
Jay Acunzo,
Contently
Tradycyjny marketing skupiał się głównie na przyciąganiu uwagi, podczas gdy ten współczesny powinien w większej mierze koncentrować się na utrzymaniu uwagi. Mimo, iż nie jest to stwierdzenie nader odkrywcze, wielu marketerów wciąż o tym zapomina. Goniąc za zwiększeniem świadomości marki pomijamy nieco znaczenie utrzymania zaangażowania.
A to właśnie ono w dużej mierze przyczynia się do sprzedaży. Za nią z kolei idzie marketing szeptany, który pozwala obniżyć koszt pozyskania nowych klientów. Priorytetem marketingu powinno zatem być dążenie do tego, aby konsument wciąż pozostawał w kontakcie z marką.
What online marketers can learn from creating empathy in the sales process
Mars Dorian,
Businesses Grow
Empatia to obecnie niezwykle ceniona umiejętność w biznesie, zwłaszcza z punktu widzenia tworzenia ponadprzeciętnego customer experience. Mars Dorian przedstawia zatem trzy zasady, które ową empatię w biznesie wspomagają:
- technika dwuszufladowej mentalności, która pozwala ustalić, co z danej współpracy będzie miał klient, a co firma. Technika ta przydaje się zwłaszcza przy ofertowaniu i negocjacjach;
- stawianie na prawdziwą troskę o klienta, a więc poświęcenie mu czasu i zadbanie o należytą dozę pomocy i cierpliwości, ponieważ klienci doznają najbardziej pozytywnych doświadczeń w kontakcie z najbardziej „ludzką” firmą;
- wspieranie opowieści klienta – nawet, jeśli nie pokrywa się ona z prawdziwym zamiarem firmy. Taka empatia pozwala zbudować relację, a w konsekwencji – doprowadzić do sprzedaży.
Deloitte: The Future of B2B Sales is “Experience Selling”
Bob Thompson,
Customer Think
Bob Thompson analizuje raport Deloitte dotyczący doświadczeń klienta B2B. Wynika z niego, iż większość firm sprzedających produkty czy usługi klientom biznesowym wciąż nie jest gotowa do konkurowania na poziomie customer experience.
Zdaniem autora wynika to w dużej mierze z kultury, chęci działania „po staremu” i ignorowania zmian w środowisku biznesowym. Skutkuje to niskim poziomem innowacyjności i dysruptywności, skupianiem się na „starych” problemach czy modelach biznesowych. Remedium w tej sytuacji jest oczywiście tworzenie konkurencyjnych produktów „owiniętych” we właściwie CX. Pomocny może okazać się framework proponowany przez Deloitte.
Why we need the “Davos Manifesto” for a better kind of capitalism … The Universal Purpose of a Company in the Fourth Industrial Revolution
Peter Fisk,
The Genius Works
Jakiego rodzaju kapitalizmu chcemy? To podstawowe pytanie, jeśli chcemy utrzymać nasz system gospodarczy dla przyszłych pokoleń. Światowe Forum Ekonomiczne ogłasza więc nowy „Manifest Davosa”, w którym mamy do wyboru trzy opcje.
- Pierwszą z nich jest „kapitalizm akcjonariuszy”, przyjęty przez większość zachodnich korporacji, który utrzymuje, że głównym celem korporacji powinna być maksymalizacja zysków.
- Drugi model to „kapitalizm państwowy”, który powierza rządowi wyznaczanie kierunku gospodarki i zyskał na znaczeniu na wielu rynkach wschodzących, zwłaszcza w Chinach.
- Ostatni i rekomendowany model to „kapitalizm interesariuszy”, który pozycjonuje prywatne korporacje jako powierników społeczeństwa i jest, zdaniem Petera Fiska, zdecydowanie najlepszą odpowiedzią na dzisiejsze wyzwania społeczne i środowiskowe.
Reklama na Facebooku – 26 przykładów ciekawych kreacji
Artur Jabłoński,
arturjablonski.com
W obecnych czasach, w których jako odbiorcy jesteśmy zmęczeni nadmiarem wizualnych obrazów, ważne jest, by reklamy były kreatywne wizualnie interesujące i oryginalne. Prowadzenie działań promocyjnych jest zatem nie lada wyzwaniem.
To kwestia uporu, poczucia estetyki i czasu. Artur Jabłoński pokazuje więc 26 przykładów ciekawych kreacji na Facebooka, które mogą posłużyć za inspirację do naszych projektów.
Tworzenie tekstów internetowych – trzy główne obawy
Anna Miotk,
annamiotk.pl
Pisanie tekstów internetowych wygląda inaczej niż uczono nas w szkole czy na studiach. Teksty są przede wszystkim prostsze w odbiorze, tak by czytelnik nas polubił również za wygodę, nie tylko za merytorykę. Często zatem powstają wątpliwości, czy nie jest to za płytka forma pisania, po co w ogóle bawić się „w całe to SEO” i dlaczego powinniśmy dbać o określony wygląd strony z tekstami.
Google Updates Mobile-First Indexing Best Practices Documentation
Matt Southern,
Search Engine Journal
Coraz więcej osób podczas przeglądania sieci wybiera do tego urządzenia mobilne. Komputery i laptopy cały czas stopniowo tracą na znaczeniu, co wiąże się z koniecznością wprowadzania pewnych zmian w naszych strategiach i działaniach digitalowych.
Strony dedykowane przeglądarkom mobilnych muszą być bowiem lepiej zoptymalizowane oraz precyzyjniej dopasowane pod względem wyświetlanych treści. Ważne jest też indeksowanie – o najlepszych praktykach w tym zakresie na podstawie dokumentacji Google przeczytacie w artykule na Search Engine Journal.
5 Alternatives to Facebook, Google, and Amazon Ads
Pamela Bump,
Hubspot
Niemal każdy marketer staje prędzej czy później przed wyborem odpowiedniego zareklamowania w sieci swojego produktu czy usługi. Najczęściej wybierane są do tego narzędzia przygotowane przez Facebooka, Google czy Amazon. Jednak czy są to jedyne dostępne możliwości? Okazuje się, że nie do końca!
W artykule na blogu Hubspota przeczytacie o pięciu ciekawych alternatywach na dystrybucję swoich reklam w internecie. Wśród propozycji znajdziecie chociażby reklamy od Microsoft, Pinterest czy LinkedIn.