Dystrybucja contentu, investor relations i Facebook Ads  [przegląd blogosfery marketingowej #24]

Przed nami kolejny, już dwudziesty czwarty przegląd treści z marketingowych blogów i serwisów. Dziś wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m.in. z Copy Blogger, Bloga Klientocentryczni, sprawnego.marketingu czy HubSpota. Inspirującej lektury!

 

7 Steps to Grow a Blog Post

Sonia Simone,
Copyblogger

7 kroków do swtorzenia dobrego wpisu

Tworzenie wpisu na bloga często bywa podobne do hodowania roślin. Trzeba bowiem przygotowań, cierpliwości i czasu, żeby z samego pomysłu wyrósł finalny tekst. Sonia Simone na łamach Copyblogger postanowiła ułatwić cały proces, listując kilka pomocnych wskazówek, które przydadzą się podczas przygotowywania wpisów.

 

Transparency, Communication, Trust: Ragged Buzzwords or Major Bonus for Good Investor Relations?

Joanna Pydo,
Prowly Magazine

Zarządzanie Investor Relations

Joanna Pydo na łamach Prowly Magazine przywołuje badania dowodzące, że udane relacje z inwestorami mogą zwiększyć wartość organizacji o przynajmniej 5-10%! Autorka zaznacza jednak, że investor relations (IR) wciąż nie są zbyt popularnym działaniem i często mylone są z PR-em.

W IR ważne są jednak nie tylko dobre relacje, ale fakt, iż winny być oparte na wiarygodnych, wartościowych informacjach rynkowych z zachowaniem transparentności. Zatem dobry IR officer będzie odznaczał się znakomitą znajomością rynku, analityki finansowej, regulacji UE i krajowych oraz umiejętnością zarządzania relacjami i komunikacją. Jest to tyle ważna, co niedoceniana funkcja. A warto pamiętać, że dobre zarządzanie investor relations może przynieść firmie oraz samym inwestorom spore profity.

 

Przewodnik badacza – czyli po co i jak badać społeczeństwo?

Agnieszka Michalska-Żyła,
Klientocentryczni

Przewodnik badacza – czyli po co i jak badać społeczeństwo?

Agnieszka Michalska-Żyła na łamach bloga Klientocentryczni przypomina, jak ważne jest prowadzenie badań. To one dają bowiem marketerom wgląd w potrzeby i oczekiwania konsumentów, co z kolei umożliwia tworzenie produktów czy usług, które będą w stanie te potrzeby zaspokoić. Autorka przypomina zatem korzyści płynące z badań, rodzaje metod badawczych oraz proces badawczy.

 

6 kluczowych spostrzeżeń na temat Facebook Ads

Karola Karlson,
sprawny.marketing

6 kluczowych spostrzeżeń na temat Facebook Ads

Znaczenie Facebooka i Google jest obecnie bardzo duże. Co prawda Snapchat, czy tym bardziej Instagram jest coraz częściej wybierany do komunikacji z innymi, szczególnie przez młodsze osoby, ale mimo wszystko to Facebook wiedzie prym pod względem możliwości reklamowania.

Marketerzy bardzo często właśnie tam tworzą swoje kampanie, mając na uwadze szerokie grono odbiorców oraz stosunkowe niskie koszty dotarcia do nich. W artykule na łamach sprawnego.marketingu przeczytacie o sześciu spostrzeżeniach na temat Facebook Ads, które mogą przyczynić się do zwiększenia efektywności swoich reklamowych działań.

 

The Best Resource for Growing Your Business is Right in Front of You

Kerry Gorgone,
Businesses Grow

The Best Resource for Growing Your Business is Right in Front of You

Kerry Gorgone na łamach bloga Businesses Grow zwraca uwagę, jak ważne dla promocji biznesu jest słowo szeptane. Konsumenci zadowoleni z naszych produktów czy usług są skłonni do ewangelizowania marki. Jednak aby zostać ambasadorem brandu, potrzebują do tego wartości, której organizacja powinna im dostarczyć.

Warto więc zadbać o usprawnianie procesów, które pozwolą nagradzać lojalnych konsumentów (najlepiej przez nasze własne produkty czy usługi) i odpowiedzą na jego potrzeby. Na dowód swojej tezy, autor przytacza sytuację z własnego doświadczenia, obrazującą, jak niesprawny proces może zaprzepaścić szansę na zatrzymanie klienta.

 

Mit milenialsów

Jacek Szlak,
Marketing przy Kawie

Mit milenialsów

Jacek Szlak polemizuje z ogólnym przeświadczeniem jakoby społeczność milenialsów miała być pokoleniem zupełnie innym niż wszystkie dotychczasowe, na swój sposób rewolucyjnym. Autor zarzuca wielu brandom, że bezmyślnie patrzą na badania i nie biorą pod uwagę trzech istotnych czynników: demografii, trendów długoterminowych i efektu kohorty.

Prowadzi to do tworzenia brandów targetowanych zbyt wąsko, które bardzo często okazują się porażką. Szlak wskazuje na szereg badań i dowodzi, że pokolenia Y wcale nie należy traktować jako generację mającą zupełnie inne oczekiwania od życia niż ich rodzice czy dziadkowie.

 

Możliwości reklamowe LinkedIna

Małgorzata Różycka, Tomasz Starzyński,
Marketer Plus

Możliwości reklamowe LinkedIna

LinkedIn jest portalem społecznościowym o obecnie największym potencjale biznesowym. Liczba użytkowników cały czas wzrasta, zwiększają się więc też możliwości reklamowe, z których mogą skorzystać marketerzy.

W artykule przygotowanym przez Małgorzatę Różycką oraz Tomasza Starzyńskiego przeczytacie o wszystkim, co powinniście wiedzieć na temat reklamowania za pośrednictwem LinkedIn. Dowiecie się, jak działają algorytmy, jakie rodzaje kampanii można zastosować oraz jakie są koszty takich działań.


You’ll want to try this yourself: 22 Hotjar Poll examples from real websites

Fio Dossetto,
Hotjar Blog

22 ciekawe przykłady, jak wyróżnić własny kwestionariusz spośród setek innych

Planując swoje działania warto czasem przejrzeć, jak z podobnymi zadaniami radzą sobie inne osoby. Myślicie, że trudno jest wyróżnić się tworząc kwestionariusze ankiet na stronie internetowej? Fio Dossetto z Hotjar pokazuje, że wcale nie musi tak być! W artykule znajdziecie 22 ciekawe przykłady, które wyróżniają się od tradycyjnych pytań wyskakujących w wielu witrynach.

 

The Ultimate Guide to Content Distribution

Allie Decker,
HubSpot

Content marketing a świadomość marki

Content marketing często może zwiększyć świadomość marki, pobudzić zainteresowanie nią a także zachęcać nowe osoby do skorzystania z naszej oferty. W ostatnich latach jednak takich treści pojawia się bardzo dużo. Szacuje się, że każdego dnia w sieci publikowanych jest ponad 4,5 miliona postów na blogach. Jak wyróżnić się na tle innych? O czym pamiętać? Odpowiedź znajdziecie w przewodniku przygotowanym przez HubSpot.

 

5 (nowych) wniosków po dwóch latach pracy zdalnej

Damian Rams,
damianrams.pl

5 wniosków po dwóch latach pracy zdalnej

W ostatnich latach coraz więcej osób pracuje lub rozważa rozpoczęcie zdalnej pracy. Daje ona bowiem swobodę wykonywania określonych zadań w praktycznie dowolnym miejscu na ziemi, nie ograniczając się do sztywno wyznaczonych godzin pracy.

Praca zdalna nie dla każdego będzie jednak dobrym rozwiązaniem. Ma ona bowiem kilka minusów, z których nie każdy zdaje sobie sprawę. Damian Rams na swoim blogu postanowił opisać wnioski po dwóch latach pracy zdalnej. Może jego przemyślenia pozwolą Wam łatwiej podjąć decyzję, czy taka forma będzie odpowiadała Waszym upodobaniom.

 

 

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej