Aktualna sytuacja na świecie wprawdzie nie sprzyja biznesowi, ale zdecydowanie wspiera aktywność blogerów publikujących artykuły o tej tematyce. Zrobiliśmy zatem kolejny przegląd marketingowych i biznesowych artykułów – tak, aby umilić Wam nieco domową kwarantannę. W tym tygodniu mamy dla Was treści m. in. od Petera Fiska, Anny Miotk czy z serwisu Branding Strategy Insider. Inspirującej lektury i… dużo zdrowia!
New Revenue Models For A Connected World
Nicolaj Siggelkow,
Branding Strategy Insider
Nicolaj Siggelkow przybliża nam nieco tradycyjne modele przychodów, aby następnie zaproponować bardziej elastyczne i dostosowane do współczesnych realiów rozwiązanie.
Charakteryzując klasyczne modele, autor zwraca uwagę na kluczowe ograniczenia: ograniczoną informację, ograniczone zaufanie oraz tarcie transakcyjne, o których możemy zapomnieć, jeśli zdecydujemy się na zastosowanie strategii połączonych. W tym wypadku, modele przychodowe mogą być dostosowane do poszczególnych sytuacji użycia produktu. Ważna będzie tutaj natomiast analiza czynników wpływających na decyzję cenową:
- kiedy produkt jest używany?
- gdzie produkt jest używany?
- kto go używa?
- jakie korzyści czerpie użytkownik produktu?
- jakie problemy pojawiły się podczas użytkowania?
Infodemia groźna jak epidemia
Anna Miotk,
AnnaMiotk.pl
Światowa Organizacja Zdrowia zdefiniowała infodemię jako “szybkie rozprzestrzenianie informacji różnych rodzajów, z uwzględnieniem plotek, pogłosek i niewiarygodnych informacji. Są one upowszechniane natychmiast, na skalę międzynarodową dzięki popularności telefonów komórkowych, mediów społecznościowych, internetu i innych technologii służących do porozumiewania się”.
Natłok nieprawdziwych wiadomości na temat koronawirusa, jakie otrzymywała Anna Miotk od znajomych czy też widywała w mediach społecznościowych, sprowokował ją do zajęcia się tym zjawiskiem. Infodemia, podobnie jak epidemia, może być bardzo niebezpieczna.
Everything You Need to Know About Online Events
Kendall Walters,
Vidyard
W obecnej sytuacji, gdy większość z nas spędza niemal cały czas w domu, a tematy, takie jak organizowanie eventów odchodzą na dalszy plan. A to błąd! Mając dostęp do tak rozbudowanych technologii jak w dzisiejszych czasach, mamy bowiem mnóstwo możliwości utworzenia wydarzenia w wersji online.
Jak przygotować się do wirtualnego eventu? O czym pamiętać i z jakich narzędzi skorzystać? Jakie zalety i wady mają takie rozwiązania? O tym wszystkim przeczytacie w artykule na łamach Vidyard.
How the Modern Business Will Deliver and Measure Successful Marketing in 2020
Brent Heslop,
Customer Think
Brent Heslop przekonuje, że posługiwanie się wyłącznie tradycyjnym ROI w pomiarach zysku organizacji znacznie ogranicza możliwości. Miernik ten skupia się bowiem ściśle na kwestiach finansowych, odpowiadając na pytanie „co zrobił klient?”. Nie bierze jednak pod uwagę innych ważnych czynników w nowoczesnym spojrzeniu na marketing. Takim czynnikiem jest z pewnością doświadczenie klienta.
Autor proponuje zatem wdrożenie pomiaru ROX (return on experience), który pozwoli odpowiedzieć na pytanie „dlaczego klient to zrobił?”. Pozytywny wskaźnik ROX może przybierać różne formy: obniżony współczynnik odrzuceń, większa ilość poleceń, pozytywny sentyment marki itd. Jakie zatem działania należy podjąć, aby stworzyć nowoczesne doświadczenie klienta, które przyniesie nam satysfakcjonujące ROX? O tym przeczytacie w artykule na blogu Customer Think.
Koronawirus w internecie. Jak pandemia wpływa na marketing online?
Marta Markowska,
Blog Bluerank
Wraz z pierwszymi doniesieniami o podejrzeniach koronawirusa w Polsce, internauci śledzą newsy o chorobie i poszukują informacji w sieci. Sklepy internetowe z żywnością przeżywają prawdziwe oblężenie, a media społecznościowe zasypały posty o tym, jak bronić się przed koronawirusem. Jak pandemia wpłynie na sprzedaż, trendy i zachowania użytkowników? Przeczytacie w artykule Marty Markowskiej.
Danone’s transformation with purpose. Emmanuel Faber is showing how the largest companies can be B Corps
Peter Fisk,
The Genius Works
B-Corp to podmioty prowadzące działalność gospodarczą, nastawione na osiąganie zysków, ale jednocześnie spełniające rygorystyczne standardy działań operacyjnych. To firmy, których odpowiedzialne oraz transparentne działania przekładają się na społeczeństwo i środowisko naturalne – używają bowiem siły swojego biznesu by rozwiązywać istotne problemy społeczne i środowiskowe. CEO Danone – Emmanuel Faber pokazuje, jak dołączyć do B-Corp.
Why context marketing will rule the next decade
Matthew Sweezey,
Businesses Grow
Mathew Sweezey przywołuje myśl Gary’ego Vaynerchuka twierdząc, że skoro content jest królem, to kontekst jest bogiem. Dlaczego? W dobie postępującej digitalizacji content, niegdyś zarezerwowany dla wyselekcjonowanego grona mediów, staje się egalitarny, a konsumenci są nim zalewani ze wszystkich stron. To powoduje zagubienie i dezorientację.
Z pomocą przychodzi tutaj właśnie context marketing, który za cel stawia sobie dotarcie do konsumenta w kluczowym momencie customer journey. Aby zwiększyć efektywność context marketingu, warto zatem uważnie prześledzić podróż konsumenta, wdrożyć rozwiązania oparte na AI i zadbać o to, aby kontekst był częścią strategii omnichannelowej.
Autor, dla zobrazowania, przytacza przykład LEGO – marki, która wprowadziła bota Ralpha, pomagającego klientowi dobrać idealny prezent, dzięki czemu skutecznie zredukowano ilość porzuceń sklepu przed dokonaniem zakupu.
Przewodnik po video marketingu – przykłady kampanii nie tylko na YouTube
Dominika Szarf,
blog Brand24
Na każdym kroku słyszymy, że content wideo jest jedną z najbardziej efektywnych form prezentowania treści. Wideo jest znacznie bardziej angażujące niż grafiki, zdjęcia czy tekst – nic więc dziwnego, że nieustannie zyskuje na popularności. Jak jednak wygląda to od praktycznej strony? Czy filmy faktycznie potrafią wpłynąć na sprzedaż, ruch na stronie i budowanie świadomości marki?
Dominika Szarf z bloga Brand24 przekonuje, że jak najbardziej tak! Co więcej – pokazuje w artykule konkretne przykłady kampanii wykorzystujących video marketing. Zaznaczając jednocześnie, że ta forma treści sprawdza się dobrze nie tylko na YouTube, ale także na innych platformach społecznościowych.
Digital ad fraud – czym jest to zjawisko i jak je zidentyfikować?
Krzysztof Dumbal,
Marketing przy Kawie
Digital ad fraud to, jak sama nazwa wskazuje, oszustwo reklamowe dokonywane w sieci. Takie nieuczciwe praktyki przynoszą zysk oszustowi, zostawiając reklamodawcę z niczym. Dokonywane są manualnie lub poprzez automatyzację, a ich ofiarami padają nawet największe marki, takie jak Mercedes.
Tego typu oszustwa można wykryć, jeżeli zauważymy nienaturalnie wysokie wskaźniki lub powtarzające się schematy. Ważna jest zatem czujność, dobieranie zaufanych partnerów biznesowych, przestrzeganie standardów wprowadzonych przez IAB oraz korzystanie z technologii, która pozwala je wykrywać.
W artykule Krzysztofa Dumbali na łamach Marketingu przy Kawie przeczytacie również, jakie typy oszustw (a jest ich niemało!) są najczęściej stosowane.
23 nowości z Google Analytics, Google Tag Manager i innych narzędzi Google
Kamil Poturalski,
sprawny.marketing
Prowadząc swoje działania w internecie istotne jest, żeby śledzić pojawiające się nowości i aktualizacje używanych narzędzi. Pozwala to na lepsze dopasowanie tworzonych treści do algorytmów, a co za tym idzie – zwiększenie efektywności wykonywanych zadań.
Niewątpliwie to platformy tworzone przez Google mają niesamowicie duży wpływ na funkcjonowanie internetowego przedsiębiorstwa. Watro więc zapoznać się z listą aż 23 nowości w narzędziach takich jak chociażby Google Analytics, Google Tag Manager, Google Optimize oraz Google Data Studio. Lista została przygotowana przez Kamila Poturalskiego ze sprawnego.marketingu.