Wakacje to świetny moment na nadrobienie blogowych zaległości i zagłębienie się w lekturę rozmaitych, wiedzowych materiałów. Z tym większą ochotą podrzucamy Wam zatem kolejny, już 47. przegląd tekstów z marketingowych i biznesowych serwisów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was treści m.in. z Econsultancy, Search Engine Journal i bloga Kaye Putnam. Inspirującej, letniej lektury!
Why Price And Quality Are Weaker Differentiators
Walker Smith,
Branding Strategy Insider
Wartość zawiera w sobie 4 kluczowe elementy: cenę, jakość, serwis i wygodę. Jeszcze niedawno dwa pierwsze elementy stanowiły czynniki wyróżniające dany brand, dając przewagę korporacjom. Jednak nowoczesna ekonomia pozwoliła mniejszym biznesom zakłócić dotychczasowy stan rzeczy, poprzez wykorzystanie digitalowych innowacji czy nowych technologii w produkcji.
Zatem, jak dowodzi Walker Smith na łamach Branding Strategy Insider, to pozostałe dwa elementy – serwis i wygoda – stają się obecnie niezwykle ważnymi czynnikami umożliwiającymi dyferencjację. Dzięki temu budują podwaliny pod nowoczesną i przyszłą propozycję wartości.
6 Places You’re Not Advertising and Probably Should
Ana Gotter,
Disruptive Advertising
Myśląc o reklamie w internecie, spore grono marketerów skupia się na kreacjach tworzonych w Google Ads oraz na Facebooku. A to błąd! Dostępnych jest bowiem wiele innych platform, na których także warto się reklamować.
Wśród takich miejsc można wymienić między innymi Reddita, Snapchata czy Spotify. Okazuje się nawet, że na takich “mniej oczywistych” platformach efektywność prowadzonych działań może być większa. Często wynika to ze stanowczo niższego kosztu reklamy.
The Brand-building Power of The Mere Exposure Effect
Kaye Putnam,
KayePutnam.com
Efekt czystej ekspozycji (The Mere Exposure Effect) został odkryty przez psychologa Roberta Zajonca. Postawił on hipotezę, która głosiła, że im bardziej osoba jest wystawiona na działanie danego bodźca, tym bardziej przychylnie będzie on przez nią odbierany. Następnie badacz przeprowadził stosowny eksperyment potwierdzający swoje założenie.
Co to jednak oznacza dla marketerów? Nic innego jak to, że częstotliwość ekspozycji konsumenta na markę wpływa na jej pozytywne postrzeganie. Idąc tym tropem, Kaye Putnam omawia na swoim blogu 4 sposoby na wykorzystanie efektu czystej ekspozycji, które sprowadzają się do następujących aspektów:
- przejrzystość marki,
- spójność marki,
- powtarzalność kluczowych wartości, historii i przesłania,
- widoczność.
Storytelling a domysł językowy i kompetencje tekstualne odbiorcy – cenna wiedza dla tych, którzy tworzą opowieści
Marek Staniszewski,
Marketing przy Kawie / Heuristica
Marek Staniszewski na łamach Marketingu przy Kawie przybliża fenomen tzw. domysłu językowego, który jest niezwykle przydatnym elementem tworzenia intrygujących opowieści. Poprzez minimalizację prezentowanych treści dajemy bowiem odbiorcy możliwość snucia domysłów. Ponadto uruchamiać on będzie indywidualne zasoby intelektualne, tworząc własną interpretację. To z kolei wpływa na rozumienie i zapamiętywanie danej opowieści.
Autor zaznacza również, że przyswajanie tekstu odbywa się na dwóch poziomach: słownym i obrazowym. Zdefiniował je Allan Urho Paivio, nadając zjawisku nazwę podwójnego kodowania. Te dwa poziomy wzajemnie na siebie oddziałują, pozwalając lepiej zapamiętać daną historię.
Domysł językowy oraz podwójne kodowanie wymagają jednak dogłębnego poznania konsumenta, jego schematów myślowych i motywacji. Dzięki temu i przy użyciu wspomnianych narzędzi, będziemy w stanie tworzyć niezapomniane i efektywne opowieści.
5 Data-Driven Content Marketing Tips You Need to Use Now
Ann Smarty,
Convince & Convert
Obecnie istnieje szereg różnych narzędzi, które pozwalają na podglądanie konkurencji w zakresie stosowanych taktyk digitalowych. Podczas gdy taka wiedza może być użyteczna, nie można zapominać, że tego rodzaju działania mogą podjąć obie strony. Innymi słowy, Ty też będziesz podglądany.
Ann Smarty na łamach bloga Convince & Convert radzi więc, aby skupić się na własnych danych. Takich, które posiadasz tylko Ty. Autorka przedstawia 5 cennych wskazówek, które pozwalają wykorzystać wewnętrzne dane do kreowania strategii contentowej i skutecznego SEO:
- Stwórz efektywny dashboard konsolidujący różne dane.
- Aktualizuj najlepiej konwertujące treści.
- Monitoruj wewnętrzne wyszukiwanie na swojej stronie www.
- Reoptymalizuj pod kątem najczęściej klikanych słów kluczowych.
- Twórz treści odpowiadające na zapytania związane z Twoją marką.
20 Places You Should Be Sharing Your Content
Kevin Rowe,
Search Engine Journal
Tworzenie firmowych blogów nieustannie zyskuje na popularności. Nic dziwnego – tego typu content może przynieść wiele korzyści. W artykule opublikowanym na łamach Search Engine Journal znajdziecie listę z 7 głównymi profitami płynącymi z tworzenia blogów.
Autor tekstu szczególnie mocno podkreśla, że za ich pomocą można zwiększyć ruch na stronie i pozyskać nowych klientów. To także sposób na podtrzymanie relacji z obecnymi odbiorcami. Istotny jest też fakt, że dzięki tworzonym tekstom można dokładniej zaprezentować oferowane produkty, co bezpośrednio wpływa na ich sprzedaż.
Stats roundup: coronavirus impact on marketing, ecommerce & advertising
Lizzy Hillier,
Grades Fixer
Wiele osób twierdzi, że pierwszą falę koronawirusa mamy już za sobą. To idealny moment, żeby podsumować, co zmieniło się w podejściu do prowadzenia biznesu oraz w kondycji przedsiębiorstw względem czasu przed pandemią. Taką próbę podjął Lizzy Hillier.
W artykule zamieszczonym w serwisie Grades Fixer znajdziecie garść statystyk uzmysławiających aktualną sytuację globalnej gospodarki. Wśród głównych wniosków można znaleźć:
- zwiększenie zainteresowania zakupami przez Internet,
- zmniejszenie częstotliwości wizyt w kawiarniach i restauracjach,
- spadek poziomu sprzedaży detalicznej,
- obniżenie wydatków na niektóre formy reklam.
The 2021 Content Marketing Checklist
Joe Lazauskas,
Contently
Mimo, że do 2021 roku zostało jeszcze sporo czasu, już teraz warto zastanowić się nad kluczowymi działaniami jakie chcemy podjąć w nadchodzących miesiącach. Dobrym rozwiązaniem będzie na przykład stworzenie nowego planu content marketingowego.
Na blogu Contently znajdziemy kilka wskazówek, które pozwolą nam dobrze przygotować się na nowy rok. Joe Lazauskas, autor tekstu, proponuje listę z punktami, na które warto zwrócić uwagę. Wśród nich znajdziemy:
- budowę strategii contentu,
- wyszczególnienie niezbędnych zasobów,
- opracowanie sposobów finansowania działań,
- wyszczególnienie technologii, z której będziemy korzystać.