Przygotowaliśmy dla Was kolejny przegląd marketingowej blogosfery! Tym razem do naszego artykułowego topu trafiły teksty m.in. z Unbounce, Brandingmag i Contently. Znajdziecie tutaj także coś od Marka Schaefera z Businesses Grow. A zatem, inspirującej lektury!
Please. Let’s not start with your “why”
Mark Schaefer,
Businesses Grow
Koncepcja „Why?” Simona Sineka na dobre zawładnęła światem biznesu, a konferencyjna prelekcja jej autora bije rekordy popularności na YouTube. Mark Schaefer na łamach swojego bloga poddaje ją jednak solidnej krytyce – zwracając uwagę, że powody, dla których kupujemy produkty znacząco różnią się od credo marki i innych wzniosłych haseł. Pełną recenzję modelu „Why?” znajdziecie na łamach Businesses Grow.
Branding’s Perfect 10 – Less Branding
Noah Lekas,
Brandingmag
Niektórzy marketerzy funkcjonują w myśl popularnego mema: „róbcie więcej brandingu, klienci na pewno wytrzymają”. Noah Lekas przekonuje jednak, że drogą do brandingowej perfekcji może być tak naprawdę… mniej brandingu. „Unbrand the future” – brzmi główne przesłanie artykułu, który rzuci zdecydowanie inne światło na Wasze działania rynkowe.
What marketers can do next time a major social network goes down
Kim Davis,
MarTech
Jak zapewne wiecie, na początku października 2021 roku miała miejsce najdłuższa jak dotąd awaria czołowych portali społecznościowych. Przez kilka godzin użytkownicy nie mogli korzystać z takich platform jak Facebook czy Instagram. Spowodowało to spory chaos na rynku, ale także pozbawiło wielu marketerów ich kluczowych narzędzi pracy.
Kim Davis w artykule na łamach MarTech opisuje, jak można zabezpieczyć się na wypadek kolejnych awarii w przyszłości. Przede wszystkim podkreśla, że nie warto skupiać swoich działań wyłącznie na portalach zarządzanych przez jedną firmę. Wdrożenie większej różnorodności może bowiem pozwolić na zminimalizowanie strat w przypadku utraty dostępu do któregokolwiek z kanałów dotarcia do swoich odbiorców.
10 brands getting creative with content on TikTok
Lizzy Hillier,
Econsultancy
Zastanawiasz się czy działalność na TikToku będzie dobrym pomysłem dla Twojej marki? Uważasz, że jest to platforma wyłącznie z krótkimi, śmiesznymi filmikami dla młodzieży? Takie postrzeganie jest mocno ograniczone, bo w rzeczywistości TikTok okazuje się świetnym narzędziem do marketingowych działań – i to nawet w przypadku największych brandów.
W artykule przygotowanym przez Lizzy Hiller na łamach Econsultancy znajdziecie przykłady 10 marek, które prowadzą skuteczne działania na TikToku. To m.in. Zara, Rayanair, BMW, a nawet Prada!
Find the Right B2B Influencer or KOL for Your Brand
Kelly Santina,
Convince & Convert
Influencer Marketing podbija obszar B2B. Działania kojarzone dotychczas z rynkiem konsumenckim, dziś stają się kluczem do marketingowego sukcesu także w „branżach profesjonalnych”. Czy jednak zawsze potrzebujemy wsparcia „klasycznych” influencerów? Być może w B2B znacznie bardziej przydatne okażą się działania tzw. Key Opinion Leaderów? Kelly Santina rozwiewa te wątpliwości na łamach Convince & Convert.
How to Do Market Research on Amazon: Seller Case Study
Milos Culafic,
Qualtrics
Choć Amazon niezwykle opornie rozwija swoje działania na polskim rynku, warto zawczasu zdobyć niezbędną wiedzę nt. marketingowych aspektów serwisu. Jedną z bezcennych kompetencji będzie rynkowy research, który może znacząco różnić się od polskich ecommerców i marketplace’ów. W artykule Milosa Culaficia z Qualtrics znajdziecie zestaw wskazówek i rzeczywiste studium przypadku działań na Amazonie. Warto przeczytać zanim będzie za późno!
3 Surprising Things People Want From Branded Content
Joe Lazauskas,
Contently
Czy wiesz, czego oczekują odbiorcy udostępnianych przez Ciebie treści na profilach społecznościowych czy blogach firmowych? Badanie przeprowadzone przez Contently prowadzi do bardzo ciekawych wniosków, z których nie każdy zdaje sobie sprawę. Okazuje się bowiem, że odbiorcy bardzo często potrzebują całkowicie czegoś innego niż to, co jest im oferowane!
Bazując na wynikach badania można wyróżnić 3 ciekawe potrzeby konsumentów. Są to:
- chęć oglądania większej ilości form wizualnych i prostych treści, z którymi można spędzać wolny czas,
- poszukiwanie szkoleń i kursów – szczególnie tych darmowych,
- zwiększające się znaczenie działań na rzecz społeczeństwa i wspólnego dobra.
How to Write A Landing Page: Slang, Emojis, and Memes—Oh My!
Josh Gallant,
Unbounce
Strony internetowe marek wyglądają często bardzo podobnie. Informacyjny przekaz, wskazanie korzyści i cech produktu lub usługi oraz piękne, formalne grafiki. Czemu jednak nie podejść do projektowania witryny w nieco odmienny sposób? Zachęca do tego Josh Gallant z bloga Unbounce.
Autor tekstu wskazuje kilka niestandardowych elementów, które można umieścić na stronie internetowej. Wśród propozycji znajdziemy chociażby luźniejszy język i slang, stosowanie emoji czy dodawanie humorystycznych grafik i memów.