Po krótkiej przerwie spowodowanej przez majówkowe grillowanie, wracamy z kolejnym przeglądem marketingowych i biznesowych blogów. Tym razem wyselekcjonowaliśmy dla Was 10 artykułów, między innymi z Convince & Convert, bloga Brand24, Distruptive Advertising czy sprawnego.marketingu.
Machine learning w systemie Google Ads – kampanie, reklamy, ustawienia
Marcin Wsół,
Marketer+
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe są coraz mocniej zauważalne w wielu dziedzinach życia. Szczególnie przydatne okazują się w przypadku działalności zawodowej, między innymi przy reklamach. Marcin Wsół na łamach Marketer+ opisuje, jak korzystać z Google Ads z poprawnie skonfigurowanym uczeniem maszynowym i jakie korzyści mogą płynąć z takiego połączenia.
From Friction To Empathy: A New Branding Model
Jeff Rosenblum,
Branding Strategy Insider
Jeff Rosenblum kwestionuje dotychczasowo stosowany przez większość brandów model reklamowania oparty na zasięgu i częstotliwości. Takie przekazy są bowiem irytujące, przez co konsumenci robią wszystko by je ignorować (od stosowania oprogramowania do blokowania reklam po odwracanie wzroku podczas bloku reklamowego w telewizji).
Skutecznym modelem, który ma zastąpić ten obowiązujący, jest model oparty na zasięgu i empatii. Jak uważa autor artykułu, tylko on zapewni zamiast tarcia, wzmocnienie pozycji, dzięki czemu brand będzie swego rodzaju przewodnikiem w życiu konsumenta. Innymi słowy, marki mierzą się obecnie z koniecznością zmiany strategii w odpowiedzi na zmiany w zachowaniach konsumentów.
Czego nauczyły nas kryzysy w social media i jak się przed nimi chronić?
Dominika Szarf,
blog Brand24
Tworząc w Internecie trzeba być bardzo ostrożnym w swoich działaniach. Jeden, nie do końca przemyślany ruch może bowiem przerodzić się w spory kryzys wpływający na odbiór marki przez konsumentów. Na blogu Brand24 przeczytacie, co warto wiedzieć o kryzysach w social media oraz jak się przed nimi uchronić. Przytoczone zostały również przykłady pięciu takich wpadek w wykonaniu polskich marek.
Defining Your USP: Why Do People Buy Your Products?
Ana Gotter,
Disruptive Advertising
Prowadząc sprzedaż swoich produktów niewątpliwie warto dowiedzieć się, dlaczego konsumenci decydują się na ich zakup. Wiedza ta może zostać przekształcona w działania pozwalające wyróżnić się na tle konkurencji. Umożliwia to też znalezienie i zdefiniowanie USP, czyli unikalnych cech oferty. Jak wykorzystać koncepcję USP? O tym właśnie pisze Ana Gotter z Disruptive Advertising.
O czym pomyśleć w umowie z influencerem? – 10 podpowiedzi
Tomasz Palak,
sprawny.marketing
Współprace z influencerami z miesiąca na miesiąc zyskują na popularności. Jest to bowiem skuteczny i wiarygodny sposób promocji marki i produktu, po które coraz chętniej sięgają przedsiębiorstwa. Ważne jednak, aby zadbać o prawną regulację takiej współpracy i zabezpieczyć interesy obu stron. O 10 wskazówkach jak to zrobić pisze Tomasz Palak w artykule dla Sprawnego Marketingu.
5 of our favorite virtual team-building activities to grow a strong remote team
Fio Dossetto,
hotjar blog
W dzisiejszych czasach coraz więcej osób decyduje się na zdalne wykonywanie pracy. Zapewnia to większą swobodę i możliwość pracowania z niemal każdego miejsca na ziemi. Z drugiej strony, w efektywnej pracy liczy się nie tylko poprawne wykonywanie powierzonych zadań, ale również udana współpraca między pracownikami. Warto więc zainteresować się aktywnościami, które pozwolą zintegrować ze sobą zespół, nawet jeśli osoby do niego należące pracują całkowicie w innych miejscach globu. O 5 z nich przeczytacie na blogu hotjar.
What Advanced Marketing Personalization Is and How to Use It
Ann Smarty,
Convince & Convert
Ann Smarty wyjaśnia, że mimo iż personalizacja jest standardowym działaniem w marketingu już od kilku lat, to ważnym jest, aby ją intensyfikować. Na rynku dostępnych jest bowiem coraz więcej narzędzi, które umożliwiają bardziej zaawansowane aktywności w tym obszarze.
Autorka wskazuje, jakie działania należy podjąć w celu podwyższenia standardów naszej komunikacji oraz radzi, które narzędzia będą do tego najbardziej przydatne. Omawia więc tematy: zwiększenia konwersji i sprzedaży, wykorzystania rekomendacji, tworzenia angażujących treści, targetowania oraz tworzenia wartościowych relacji.
The Basics of Branding in 2019: What You Need to Know
Konstantin Rabin,
Jeffbullas.com
Konstantin Rabin przedstawia 5 obszarów brandingu, na które warto zwrócić uwagę, aby przyciągnąć uwagę konsumentów, podając jednocześnie przykłady best practices. Wśród nich: konsekwentne prezentowanie wyznawanych wartości (Nike), wykorzystywanie właściwych celebrytów odpowiadających wizerunkowi marki (eToro), angażowanie klientów w działania promocyjne w odpowiedzi na zmieniające się zachowania klientów (Starbucks), integrowanie działań digitalowych z offline’owymi (Coca-Cola), wykorzystanie potencjału mikro influencerów (Tom’s).
Dlaczego klienci nie kupują? 5 pytań, na które strona musi odpowiadać, żeby sprzedawać
Damian Rams,
damianrams.pl
Prowadząc sklep internetowy marketerzy dwoją się i troją, żeby współczynnik konwersji był na jak najwyższym poziomie. Czasem zdarza się jednak, że wkładany wysiłek nie przekłada się na sprzedaż. Co można z tym zrobić? O czym warto pamiętać? Jakie kroki spowodują podwyższenie konwersji? O tym przeczytacie na blogu Damiana Ramsa.
Brand purpose a zysk, czyli historia różowego podatku
Sonia Horonziak,
Marketing przy Kawie
Nie od dziś mówi się o tzw. pink tax, czyli wyższych cenach za te same produkty, ale kierowane do kobiet. Sonia Horonziak, wychodząc od tego problemu, omawia zagadnienie brand purpose i wskazuje na niekonsekwencje w działaniach wielu marek. Jak zaznacza autorka, nie chodzi bowiem o to, by brand purpose było narzędziem marketingowym, a elementem strategii, co zapewni konsekwencję i spójność działań brandu.