Influencer marketing, gig economy i orientacja marketingowa [przegląd blogosfery marketingowej #14] - questus

Influencer marketing, gig economy i orientacja marketingowa [przegląd blogosfery marketingowej #14]

influencer marketing gig economy

Święta, Święta i… po Świętach. Czas zatem na następny przegląd marketingowej blogosfery i kolejną dziesiątkę wyróżnionych przez nas artykułów. W tym tygodniu mamy dla Was materiały m. in. z Convince and Convert, Branding Strategy Insider, bloga Heidi Cohen czy Jacka Pogorzelskiego. Inspirującej lektury!

 

Dlaczego nie why Simona Sineka?

Jacek Pogorzelski,
Blog Jacka Pogorzelskiego
Dlaczego nie why Simona Sineka - Jacek Pogorzelski
Jacek Pogorzelski na łamach swojego bloga polemizuje z zasadnością faworyzowania czynnika „why” (dlaczego?) przez Simona Sineka. Zdaniem autora żadnego klienta nie przekona szczytny cel organizacji, jeśli produkt czy sposób jego dostarczenia nie okażą się satysfakcjonujące. Dlatego tak ważna jest spójność i równoważność trzech poziomów działania: „co”, „jak” i „dlaczego”, które razem budują harmonię i mają szansę dać oczekiwane efekty.

 

16 Ways Your Ecommerce Business Can Stand Out in 2019

Cydney Hatch,
Disruptive Advertising
16 Ways Your Ecommerce Business Can Stand Out in 2019
Obecnie bardzo ciężko jest prowadzić biznes w sposób znacząco wyróżniający się na tle konkurencji. A często to właśnie od tego zależy, czy konsument skorzysta z naszej oferty, czy też zainteresuje się produktem lub usługą oferowaną przez inne przedsiębiorstwo. Cydney Hatch na łamach Disruptive Advertising opisuje zatem aż 16 sposobów na stworzenie kampanii, które wyróżnią markę na tle konkurentów.

 

Marketing For Agency Strategists

Adam Pierno,
Branding Strategy Insider
Marketing For Agency Strategists
Adam Pierno, wychodząc od podstaw marketingu mix w różnych jego formach, dowodzi, że to nie skupienie na produkcie czy sprzedaż konceptu jest kluczowa w odniesieniu sukcesu, a orientacja marketingowa rozumiana jako identyfikacja prawdziwej potrzeby klienta i tworzenie produktu na jej podstawie. Autor przedstawia i wyjaśnia również na pozór proste równanie tworzenia wartości rozumianej jako radość klienta minus bolączki, a także przekonuje, że klasyczne rozumienie satysfakcji konsumenta jest przestarzałe, a marketerzy powinni mierzyć wyżej.

 

Social Media Tools: What 50+ Of The Best Marketers Use

Heidi Cohen,
Actionable Marketing Guide
Social Media Tools: What 50+ Of The Best Marketers Use
Prowadząc firmowe profile w social media warto poszukiwać narzędzi które sprawią, że nasza praca będzie bardziej efektywna, a zarazem tworzone przez nas treści będą dobrej jakości. Heidi Cohen postanowiła zebrać opinie ponad 50 marketerów na temat tego, z jakich narzędzi warto korzystać działając na portalach społecznościowych. Efektem tego jest obszerny artykuł, w którym być może znajdziecie narzędzia, których do tej pory nie znaliście.

 

5 Ways Marketers Are Rocking the Gig Economy

Jay Baer,
Convince&Convert with Jay Baer
5 Ways Marketers Are Rocking the Gig Economy
Gig economy to dziś popularny termin odnoszący się do tymczasowego zatrudniania pracowników – od kierowców Ubera po marketerów. Jay Baer przekonuje, dlaczego doraźne zatrudnianie tzw. „flexperts” (elastycznych ekspertów) może okazać się niezwykle pomocne. Autor porównuje takiego speca do muzyka zastępującego kontuzjowanego basistę i wskazuje na szereg zalet płynących z zatrudniania zewnętrznych ekspertów.

 

The best digital marketing stats we’ve seen this week

Nikki Gilliland,
Econsultancy
The best digital marketing stats we’ve seen this week
Marketing nieustannie się zmienia, w szczególności jeśli chodzi o jego digitalową odmianę. Warto więc śledzić pojawiające się trendy i zmiany. Jednym z bardziej skutecznych sposobów jest przegląd statystyk określających siłę oddziaływania czynników i skalę pojawiających się przemian. Najważniejsze digital marketingowe statystyki, z którymi warto się zapoznać zebrał Nikki Gilliland z Econsultancy.

 

Marketing emocjonalny, czyli co na nas wpływa w e-sklepie

Wiktor Balcer, Marcin Wojda,
Nowy Marketing
Marketing emocjonalny, czyli co na nas wpływa w e-sklepie

Nie od dziś wiadomo, że emocje odgrywają niezwykle ważną rolę w procesie zakupowym. I to nie tylko w przypadku spontanicznych wyborów. Wiktor Balcer i Marcin Wojda omawiają zatem sześć kluczowych obszarów, które pomogą w tworzeniu emocjonalnej komunikacji z klientem począwszy od torowania, poprzez społeczny dowód słuszności, odpowiedni dobór słów i szaty graficznej, a skończywszy na wpływie emocji negatywnych.

 

5 najciekawszych kampanii z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości

Redakcja,
marketerplus
5 najciekawszych kampanii z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości
Rozszerzona rzeczywistość jest coraz częściej wykorzystywana przez marki. Dziś jest bowiem dostępna nie tylko w postaci rozrywkowej ciekawostki, ale również jako ciekawe narzędzie do promocji produktów i usług. Marketer+ zebrał pięć najciekawszych kampanii wykorzystujących virtual reality, z którymi warto się zapoznać.

 

Liczy się tylko wynik – 5 porad jak efektywnie zaoszczędzić czas w sprzedaży

Mateusz Komorowski,
sprawy.marketing
5 porad jak efektywnie zaoszczędzić czas w sprzedaży
Mówi się, że czas to pieniądz. Warto więc zastanowić się, co można zrobić, żeby nasza codzienna praca była możliwie jak najbardziej skuteczna, przy jednoczesnym zaoszczędzeniu kilku dodatkowych minut, czy nawet godzin. Mateusz Komorowski na łamach sprawnego.marketingu opisał 5 porad, które mogą w tym pomóc.

 

The Art of Influencer Marketing For Solopreneurs and Small Business

Izaak Crook,
Jeffbullas.com

The Art of Influencer Marketing For Solopreneurs and Small Business
Jak pokazują statystyki, najszybciej rozwijającą się metodą pozyskiwania klientów online jest obecnie influencer marketing. Co więcej, aż 92% marketerów uważa ową metodę za efektywną. Warto więc przyjrzeć się bliżej temu zjawisku. Izaak Crook przekonuje, że influencer marketing nie jest zarezerwowany tylko dla dużych biznesów, a korzyści z niego może czerpać każdy. Autor wyjaśnia, co motywuje influencerów, na jakie grupy można ich podzielić oraz jak znaleźć odpowiednią osobę do współpracy.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy