YouTube Shorts, niepełnosprawni w reklamach i narzędzia SEO [przegląd blogosfery marketingowej #70] - questus

YouTube Shorts, niepełnosprawni w reklamach i narzędzia SEO [przegląd blogosfery marketingowej #70]

Blogosfera: YouTube Shorts, niepełnosprawni w reklamach i narzędzia SEO

Czas na okrągły, 70. przegląd treści z najciekawszych blogów i serwisów marketingowych. Tym razem mamy dla Was artykuły m.in. z Search Engine Journal, Nielsena, NowegoMarketingu i bloga Hubspota. Inspirującej lektury!

 

3 najczęściej popełniane błędy w budowaniu buyer persony B2B

Justyna Kosuniak, Katarzyna Matuszewska-Jagiełło,
NowyMarketing

3 najczęściej popełniane błędy w budowaniu buyer persony B2B

Budowanie persony w B2B nierzadko bywa prostsze i skuteczniejsze niż w przypadku rynków B2C i B2B2C. Tymczasem marketerzy wciąż popełniają w tym obszarze proste błędy (takie jak choćby opisywanie samego klienta, a nie jego decyzji), które zmniejszają trafność tego narzędzia. Z artykułu Justyny Kosuniak, Katarzyny Matuszewskiej-Jagiełło dowiecie się, jak uniknąć pomyłek i udoskonalić stworzoną personę.

 

Kreatywne kampanie reklamowe, czyli 5 sposobów na dotarcie do generacji Z

Jakub Biel,
sprawny.marketing

Kreatywne kampanie reklamowe, czyli 5 sposobów na dotarcie do generacji Z

Trafienie z przekazem reklamowym do młodszych odbiorców jest nie lada wyzwaniem. Nie przekonają ich tradycyjne kampanie i oklepane slogany. Potrzebują indywidualnego podejścia i współgrania z obecnymi, szybko zmieniającymi się trendami.

Z garścią cennych podpowiedzi na temat reklam kierowanych do generacji Z przychodzi Jakub Biel. Na łamach sprawnego.marketingu wskazuje 5 sposobów na tworzenie contentu, który najlepiej do nich trafi. Znajdziecie wśród nich m.in. działania oparte na humorze, byciu „tu i teraz” czy odpowiadaniu na wszelkie nurtujące odbiorcę pytania.

 

Visibility Of Disability: Portrayals Of Disability In Advertising

Redakcja,
Nielsen

Wizerunek osoby niepełnosprawnej w kreacji reklamowej

Wizerunek osoby niepełnosprawnej w kreacji reklamowej wciąż wydaje się dużą kontrowersją. Wiele firm decyduje się jednak podjąć ryzyko i wzmocnić przekaz, portretując osoby chore w bieżącej komunikacji. Jak robić to dobrze? I gdzie znajduje się granica między społeczną odpowiedzialnością przekazu a wykorzystywaniem niepełnosprawności? Odpowiedź znajdziecie w artykule przygotowanym przez Nielsena.

 

Google’s Top 5 SEO Tools

Roger Montti,
Search Engine Journal

TOP 5 narzędzi SEO

Zapewne nie raz słyszeliście o tym, jak ważne w internetowej działalności jest tworzenie treści zgodnych z SEO. Jednak jak się za to zabrać? O czym pamiętać? Jak dobrać odpowiednie sposoby działania do konkretnych firm?

Z odpowiedziami na te pytania przybywa Roger Montti na łamach Search Engine Journal. Wskazuje 5 ciekawych narzędzi, które mogą okazać się zbawieniem w efektywnej pracy zgodnej z SEO.

 

What brands can learn from China about tapping into TikTok’s selling power

Rebecca Sentence,
econsultancy

Wykorzystanie TikToka w sprzedaży: czego możemy nauczyć się od Chin?

TikTok z miesiąca na miesiąc tylko wzmacnia swoją pozycję na rynku. W marketingu ma szczególne znaczenie w obszarze działań z influencerami. Czy wiedzieliście jednak, że jest to także narzędzie, które może skutecznie sprzedawać?

Co prawda, działania e-commerce na TikToku to jeszcze rzadkość. Już teraz można jednak dostrzec przykłady firm, które tylko zachęcają do zainteresowania się tą platformą w kontekście sprzedaży swoich produktów czy usług. O tym właśnie przeczytacie w tekście Rebeki Sentence.

 

Back to the Future with First-Party Data

Tom Brecke,
Convince & Convert

Cookies: rewolucja w digital marketingu

3rd party cookies pozyskiwane choćby przez Facebooka czy Google powoli znikają z radarów marketerów. Firmy muszą więc skupić się przede wszystkim na budowaniu bazy informacji pozyskiwanych przez własne systemy analityczne – tzw. 1st party data. Jak przygotować się na zmiany w tym obszarze? Tom Brecke z Convince & Convrert wyjaśnia, w których obszarach digital marketingu czeka nas największa, ciasteczkowa rewolucja.

 

4 Reasons Why You Should Use YouTube Shorts [+ 5 Brand Examples]

Pamela Bump,
Hubspot

4 powody, dla których powinieneś używać YouTube Shorts

Czy korzystaliście już z YouTube Shorts? Nie tak dawno wprowadzona do Polski usługa pozwala na przesyłanie krótkich filmików mających zaangażować nowe grupy odbiorców do zapoznawania się z dłuższymi materiałami. W taki sposób Google chce konkurować z platformami dedykowanymi krótkim treściom, takim jak TikTok czy Instagram.

Jednak jaki potencjał drzemie w YouTube Shorts? Jak wykorzystać go w biznesie? Dlaczego warto zainteresować się taką krótką formą wideo i jakie może przynieść korzyści? Z odpowiedzią przychodzi Pamela Bump, wskazując 4 powody, dla których warto korzystać z tej usługi.

 

The 8 Best Time Management Software to Boost Team Productivity

Jeff Bullas,
jeffbullas.com

8 narzędzi do zarządzania czasem w celu zwiększenia produktywności zespołu

Era pracy zdalnej i związana z nią ogromna liczba rozpraszaczy sprawiają, że o produktywność w pracy jest trudniej niż kiedykolwiek. Zespoły marketingowe nie są w tym obszarze wyjątkiem!

Myśląc o lepszym zarządzaniu własnym dniem pracy, warto pamiętać także o potrzebie zarządzania czasem teamu, któremu przewodzimy. Jeff Bullas na łamach swojego bloga przedstawił zatem listę narzędzi, dzięki którym działy marketingu mogą zacząć pracować na nieco wyższych obrotach.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy