Przed nami 37. przegląd marketingowych i biznesowych blogów i serwisów. Tym razem mamy dla Was treści m.in. z bloga Marketo, Contently czy CustomerTHINK. Inspirującej lektury!
92 polskich ekspertów o marketingu w dobie koronawirusa
Sara Sobania,
sprawny.marketing
Obecna sytuacja na świecie spowodowana pandemią koronawirusa wymusiła wprowadzenie wielu zmian w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstw. Marketerzy muszą zmierzyć się z nową, dotąd nieznaną rzeczywistością i niemal całkowicie przeprojektować swoje działania i stosowane rozwiązania marketingowe.
Jak jednak do tego podejść? Jakie zmiany wprowadzić, żeby wpływały także na efektywność? Jakie komunikaty zaprojektować wobec klientów, partnerów biznesowych i współpracowników? O swoich strategiach na czas epidemii wypowiedziało się aż 92 polskich ekspertów.
How to Maximize Webinar Attendance and Engagement | 5 Strategies
Rida Khan,
blog Marketo
Coraz więcej osób i organizacji decyduje się na przeprowadzanie wykładów, warsztatów i ćwiczeń w postaci webinarów. To bardzo dobra metoda, pozwalająca trafić do znacznie szerszego grona odbiorców niż byłoby to możliwe w przypadku tradycyjnych spotkań na żywo. Niestety webinary mają także kilka ograniczeń i wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się osoby, które je organizują.
Jednym z takich zadań jest utrzymanie uwagi i ciągłego zaangażowania. Na łamach bloga Marketo przeczytacie o pięciu strategiach jak tego dokonać.
Performance nie może być sztuką dla sztuki
Jacek Szlak,
Marketing przy Kawie
Jacek Szlak przestrzega przed traktowaniem performance marketingu jako samodzielnego lub głównego sposobu prowadzenia działań marketingowych. Jako długofalowa aktywność może on bowiem doprowadzić nawet do erozji marki.
Dowodem na to jest firma Adidas, której dyrektor przyznał, że nadmiernie wykorzystywany performance marketing spowodował kanibalizację różnych kategorii produktów. Długoterminowa strategia powinna się bowiem opierać na marce i osadzeniu jej w umyśle odbiorcy. Autor prezentuje zatem wskazówki, jak budować silną markę, a na jakie działania patrzeć z lekką dozą sceptycyzmu.
How to Build Trust with B2B Buyers in Today’s Digital Marketing Environment
Derek Edmond,
CustomerTHINK
Derek Edmond zwraca uwagę na potrzeby klientów B2B w kontekście poszukiwania informacji w środowisku digitalowym. Jak pokazują badania, klienci życzyliby sobie, aby na głównej stronie internetowej znajdowały się przede wszystkim produkty czy usługi oraz dane kontaktowe – te dwa typy informacji wydają się być szczególnie istotne dla klientów business-to-business.
Autor zaznacza, że jeśli klient nie znajdzie najważniejszych informacji, opuści stronę, uznając firmę za mało wiarygodną. Warto też wziąć pod uwagę, jakie informacje o naszej organizacji znajdują się na innych podstronach oraz skanować wyniki wyszukiwania o marce w celu poszukiwania potencjału uzupełnienia informacji. To zaledwie kilka z wielu przydatnych wskazówek, jakie znajdziecie w artykule Dereka Edmonda na łamach CustomerThink.
5 B2B Content Marketing Examples You Can Copy
Zontee Hou,
Convince & Convert
B2B marketing często ustępuje miejsca swojej bardziej czarującej siostrze – B2C. Mimo że kampanie marketingowe dla B2C są na ogół bardziej intuicyjne i zabawniejsze, to warto pamiętać, że w B2B content marketing może się okazać niezwykle wartościowy, jeśli tylko zrozumiemy cele, nastawienie i wyzwania naszych odbiorców. Zontee Hou prezentuje pięć lekcji dla B2B content marketingu popartych konkretnymi przykładami z życia firm:
- Wykorzystaj swoich ekspertów i przedstaw fakty w formie podcastu.
- Pomóż rozwiązać inne problemy.
- Podziel się swoimi rozwiązaniami w celu budowania zaufania i autorytetu.
- Pokaż społeczność wokół swojej marki.
- Stwórz punkty interakcji.
Bob Iger’s ride of a lifetime … he made Disney a shining example of how large corporations can reinvent themselves for a digital world
Peter Fisk,
The Genius Works
Disney wyróżnia się jako jedna z nielicznych korporacji, która zdołała się przekształcić nie tylko po to, by przetrwać, ale także prosperować w dzisiejszym świecie zakłóceń cyfrowych i niewiarygodnych zmian. Robert Iger, prezes Disneya nabył Pixar Animation Studios, fabrykę superbohaterów Marvel Studios, franczyzę Lucasfilm „Star Wars” i 21st Century Fox. W ciągu ostatnich 15 lat nadzorował 11 z 20 największych hitów kasowych wszechczasów.
Chcąc zachować bezpośrednie relacje z konsumentami, uruchomił w ubiegłym roku platformę streamingową Disney+, przyciągając 28 milionów subskrybentów w ciągu 3 miesięcy. Czego jeszcze możemy się nauczyć od Roberta Igera i spółki?
How to Make the Case for Content Marketing in Uncertain Times
Joe Lazauskas,
Contently
Joe Lazauskas w artykule na łamach Contently przekonuje o wyższości content marketingu nad większością działań marketingowych i reklamowych. Mimo że ciężej jest ocenić jego wpływ na wyniki sprzedażowe, to jednak jest dużo bardziej efektywnym narzędziem.
Wytworzone treści bowiem nie tylko generują znaczną część ruchu na stronie i leadów, ale robią to w dłuższej perspektywie, w przeciwieństwie do choćby newslettera sprzedażowego. Warto o tym pamiętać zwłaszcza w czasie, kiedy sytuacja na wielu rynkach jest bardzo niepewna.
40+ Creative Video Messaging Ideas for All of Your Business Needs
Tyler Lessard,
Vidyard
Do znudzenia wielu ekspertów powtarza, że content wideo jest najbardziej przyszłościową i najmocniej angażującą formą treści. Niewątpliwie tak właśnie jest, często jednak problem pojawia się w braku inspiracji do tworzenia własnych filmów.
Z pomocą przychodzi artykuł na łamach bloga Vidyard, w którym znajdziecie ponad 40 inspiracji przydatnych podczas produkcji wideo. W tekście uwzględniono podział na poszczególne działy firmy, opisane są także różne sposoby komunikacji dostosowane do niemal każdego profilu działalności organizacji.